درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۴۰۰۱۲۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۵۴ : ۲۰ بازدید: ۱۱۱دیدگاه: ۰

سه‌پنجم آمریکایی‌ها نگران درگیری در انتخابات 2024 هستند

 سه‌پنجم آمریکایی‌ها نگران درگیری در انتخابات 2024 هستند بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، دست کم سه پنجم آمریکایی‌ها نگران بروز درگیری و خشونت در جریان انتخابات 2024 ریاست جمهوری این کشور هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که اکثر رای دهندگان آمریکایی نگران بروز خشونت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی این کشور در سال 2024 هستند.

نتایج این نظرسنجی پس از آن منتشر شده که سه ژنرال برجسته سابق ارتش آمریکا نگرانی خود را درباره خطر بروز جنگ داخلی درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز داشته‌اند.

نظرسنجی جدید توسط مرکز نظرسنجی YouGov‌ درباره احتمال بروز خشونت در انتخابات 2024 برگزار شده است.

در این نظرسنجی، 46 درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند که از این موضوع بسیار نگران بوده در حالی که 34 درصد آنها گفته‌اند تا حدودی نگران هستند. 13 درصد گفته‌اند که خیلی نگران نبوده و فقط 6 درصد گفته‌اند که در کل نگران نیستند.

نگرانی در این زمینه در میان جمهوری‌خواهان کمتر بوده است. 16 درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که از بروز درگیری در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2024 «بسیار نگران» هستند و 25 درصد گفته‌اند تا حدودی نگران هستند. 34 درصد نیز گفته‌ان که خیلی نگران نبوده و 25 درصد نیز اعلام کردند که در کل نگران نیستند.

57 درصد افراد مستقل نیز گفته‌اند از خطر بروز خشونت در جریان انتخابات 2024 بسیار نگران یا تا حدودی نگران هستند.

این نظرسنجی روزهای 14 تا 20 دسامبر از میان 1000 نفر انجام شده و درصد خطای 3.1 درصد برای آن در نظر گرفته شده است.

ششم ژانویه (۱۷ دی) سال گذشته کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

متعاقباً  دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای منتخب برای رسیدگی به این حادثه تشکیل دادند که شماری از جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ نیز به آن ملحق شدند و از دولت درخواست کردند اسناد و شواهد مربوط به ریاست جمهوری ترامپ را در اختیارشان قرار دهد.

از سوی دیگر کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که وظیفه تحقیق درباره حمله سال گذشته به کنگره آمریکا را دارد، قصد دارد ارتکاب توطئه مجرمانه کاخ سفید در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را بررسی کند.

به نوشته روزنامه «گاردین» به نقل از دو فرد مطلع، این کمیته در حال بررسی نقش کاخ سفید در دوره ترامپ برای ممانعت از تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری است.

تفاوت این تمرکز جدید مجلس نمایندگان آمریکا به حوادث ششم ژانویه با موارد قبلی در این است که اکنون تلاش‌ها برای تأیید شواهدی تشدید شده که اثبات می‌کند رئیس جمهور سابق آمریکا در رفتاری مجرمانه دخیل بوده که به قدر کافی برای ارجاع آن به وزارت دادگستری آمریکا فاحش و برجسته است.

به گفته افراد مطلع، کمیته منتخب از این طریق به هزاران پیام دست پیدا کرده که برخی حاکی از این هستند که کاخ سفید در دوره ترامپ، برخی نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا را از طرح خود برای عدم تأیید پیروزی بایدن مطلع کرده بود. طبق این طرح قرار بود از وظیفه تشریفاتی «مایک پنس» معاون وقت ترامپ در کنگره برای تأیید نتیجه انتخابات استفاده شود تا مانع از تأیید پیروزی بایدن شوند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/40012کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب