درحال بارگذاری

گروه: سیاست/فارس/ایران شناسه: ۳۱۴۶۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۵۸ : ۱۰ بازدید: ۱۰۹دیدگاه: ۰

آیت‌الله دژکام:

مذاکرات هسته‌ای بر اساس عزت ایران باشد/ ربا نعمت‌ خدا را ضایع می‌کند

مذاکرات هسته‌ای بر اساس عزت ایران باشد/ ربا نعمت‌ خدا را ضایع می‌کند نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: مذاکرات هسته‌ای باید حافظ عزت و قدرت سیاسی ایران باشد و عزت ایران در عرصه‌های دیپلماسی میدان و سیاست حفظ شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به سالروز تأسیس بسیج توسط امام خمینی (ره) تاکید کرد: از زمان تأسیس بسیج تاکنون این شجره طیبه خدمات ویژه‌ای را به جامعه اسلامی ارائه کرده و توانسته در تمامی حوزه‌های اجتماعی به مردمی که نیازمند بودند ورود کرده و حمایت کند.

وی در خصوص مشکلات موجود در موضوع بسیج نیز تصریح کرد: ویژگی اصلی بسیج کمک رساندن به مردم است و بسیج به گونه‌ای نشأت گرفته از تعالیم امام علی (ع) است و باید نخبگان بسیجی به مشکلات موجود در کشور ورود کرده و مسائل را برطرف کنند.

وی افزود: نخبگان بسیج و اساتید بسیجی باید به مشکل کمبود آب ورود کرده و با استفاده از علوم اسلامی و تعالیم فلاسفه اسلامی نسبت به تقسیم عادلانه آب در اصفهان اقدام کنند.

به گفته وی شاید منابع آبی در کشور محدود باشد اما باید همین منابع محدود را هم عادلانه تقسیم نمود و نیاز کشور اکنون این است که نخبگان بسیجی به صحنه آمده و مشکل را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص مسئله انرژی اتمی و موضوع هسته‌ای بیان کرد: هشتم آذرماه قرار است در عرصه بین‌المللی مذاکرات صورت بگیرد اما نباید فراموش کرد که مردم، بسیج و نخبگان خواهان این موضوع‌اند که عزت ملی حفظ شود.

 

دیپلماسی سیاسی بدون دیپلماسی میدان شکست خواهد خورد

او افزود: دیپلماسی سیاسی بدون دیپلماسی میدان شکست خواهد خورد از این رو باید قدرت ایران در حوزه میدان در جهان مشخص باشد سپس به دنبال تحقق اهداف دیپلماسی سیاسی بود.

وی در خصوص مشکلات معیشتی نیز یادآور شد: رهبری در خصوص برطرف کردن مشکلات معیشتی نیز بر این اصل معتقد هستند که باید مسئولین با تفکر بسیجی در حوزه اقتصاد حضور یابند تا بتوان جراحی عظیمی در اقتصاد صورت بگیرد و مشکلات برطرف شود.

به گفته این مقام مسئول حقوقی که به آحاد مختلف مردم و مدیران پرداخت می‌شود باید بر اساس زحماتی است که می‌کشد از این رو نباید حقوق مدیران نجومی باشد.

وی در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه این هفته شیراز تصریح کرد: تفکر موجب خواهد شد که انسان در مسیر تعالی قرار گرفته و به سمت پیشرفت حرکت خواهد کرد و باید به این سوال پاسخ داد که چه قدر به مسائل آخرت اهمیت می‌دهیم؟

امام جمعه شیراز ادامه داد: برخی حتی در ممالک اسلامی گاهی فراموش می‌کنند که آخرت از دنیای فانی مهم‌تر بوده و در برخی از رسانه‌ها فراموش می‌کنند که بیان کنند که دنیا بعد ناپیدایی دارد.

آیت الله دژکام افزود: نباید قلم به دستان و روشنفکران جامعه تحلیل‌هایی ارائه دهند که موجب تغییر نگرش مسلمانان در جهت فراموشی آخرت شود این در حالی است که این افراد نقش خداوند را در پیدایش جهان هستی در نظر بگیرند و انسان را به گونه‌ای تحلیل کنند که نقش اصلی خود که مخلوق است را به خوبی بیان کند.

او در ادامه یادآور شد: در برخی از شهرهای اطراف استان فارس دعواهایی صورت گرفته که علت آن نیز کمبود آب است اما می‌توان با یک تحلیل صحیح از مشکلات پیش آمده جلوگیری کرد این در حالی است که به فرموده خداوند برخی از گناهان همچون ربا نعمت را از انسان سلب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اگر نظام بانکی کشور دچار رباخواری باشد موجب خواهد شد نعمت‌های خداوندی از انسان سلب شود لازم به ذکر است که نافرمانی از خداوند نیز همین اثرات را در جامعه خواهد داشت و اگر در جامعه‌ای ربا خواری، رانت و اختلاس وجود داشته باشد نعمت‌های خداوندی کم و گاهی از بین می‌رود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/31462کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب