درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی/ایران شناسه: ۲۹۹۲۳۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۳۷ : ۱۲ بازدید: ۲۵۵دیدگاه: ۰

این بخش باید فوراََ و به بهترین شکل تقویت شود

این بخش باید فوراََ و به بهترین شکل تقویت شود بی شک در بسیاری از امور از جمله موضوع مقابله با ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی و یا فساد اداری، اقدامات بازدارنده و پیشگیری کننده در اولویت قرار دارند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بی شک در بسیاری از امور از جمله موضوع مقابله با ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی و یا فساد اداری، اقدامات بازدارنده و پیشگیری کننده در اولویت قرار دارند.

قاعدتا این مهم با اقداماتی مانند؛ تعلیم و تربیت اصولی و فرهنگ سازی درست، قانونگذاری و ضابطه مندسازی دقیق،  اصلاح ساختارها و سیستم‌ها و یا شفاف سازی و آگاه سازی عمومی میسور و ممکن است.
اما حتی در بهترین شرایط نمی توانیم وسوسه های شیطانی را نادیده بگیریم و همه افراد را در برابر وسوسه های شیاطین و جاذبه های فریبنده دنیوی، مقاوم و نفوذناپذیر بپنداریم.
بنابراین؛ مسئولین محترم باید در اسرع وقت و همزمان با اقدام برای بهبود و اصلاح موارد فوق (به خصوص اصلاح نظام تربیتی)، موضوع بهینه سازی و کارآمدسازی  «سیستم بسیار مهم کنترلی و نظارتی» و در صورت لزوم توسعه و گسترش و یا حتی ادغام و تجمیع  «سیستم‌های کنترلی و نظارتی» را نیز در دستور کار قرار دهند.
متأسفانه امروز در سایه ضعف سیستم کنترلی و نظارتی، در پاره ای از موارد کار به جایی رسیده که در برخی از بخش‌ها، پاکسازی سیستم اداری از لوث وجود عناصر فاسد و نامطلوب اجتناب ناپذیر است.
در واقع به نظر می رسد اکنون سیستم اداری ما واقعا نیاز به پاکسازی از آفت وجود افراد نفوذی و اخلالگری دارد که سالهاست در دستگاه‌های اداری کشور جا خوش کرده و با اقدامات ناجوانمردانه ای که در حق هموطنانشان مرتکب شده اند، آبرو و اعتبار نظام اسلامی را مخدوش نموده و در معرض خطر قرار داده اند.
امید است، این موضوع مجددا مورد غفلت قرار نگیرد.

احمد رضا هدایتی

 

احمد رضا هدایتی
کارشناس ارشد مدیریت

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/29923کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب