درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۹۳۴۱۶۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳ : ۱۲ دیدگاه: ۰

شورای امنیت:

اسرائیل باید موانع ارسال کمک‌ها به غزه را بردارد

 اسرائیل باید موانع ارسال کمک‌ها به غزه را بردارد شورای امنیت سازمان ملل خواستار رفع فوری تمامی موانعی شد که مانع از ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنجشنبه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید برای ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم در پاسخ‌گویی به سطح نیازها در نوار غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد.

شورای امنیت در بیانیه‌ای خواستار رفع فوری تمامی موانعی شد که مانع از ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شوند.

اعضای شورا بار دیگر نگرانی خود را در مورد وضعیت فاجعه بار انسانی و قحطی قریب الوقوع در غزه ابراز کردند و از «طرفین درگیری» خواستند تا به حمایتی که کارکنان بشردوستانه از آن برخوردار هستند، احترام بگذارند.

این بیانیه در سایه اقدام عمدی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود نیازهای پزشکی و اولیه به نوار غزه مطرح می‌شود به طوریکه روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» شهادت‌هایی از گذرگاه زمینی رفح در غزه را منتشر و تایید کرد.

این روزنامه به نقل از جیمی مک گلدریک، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد که دستگاه‌های اسکن محدود و ساعات کار در مواضع بازرسی مرزی روند ارسال کمک‌ها را کند می‌کند.

وی افزود: در صورت رد شدن یک کالا در بازرسی، کل کامیون عودت داده می‌شود.

این روزنامه گزارش داد که یک مقام آمریکایی که ماه گذشته از گذرگاه رفح بازدید کرد، گفت که «اسرائیل» با این ادعا که «غذاهای لوکس برای منطقه جنگی مناسب نیست» از آوردن یک جعبه شکلات کروسان خودداری کرده است.

کریس ون هولن، نماینده دموکرات ایالات متحده نیز که ژانویه گذشته از رفح بازدید کرد، تاکید کرد که روند بررسی کالاها برای ورود به نوار غزه «کاملاً سخت‌گیرانه» است.

وی با تاکید بر اینکه خودداری از ورود لوازم بارداری و قرص‌های تصفیه آب، اقدامی عمدی برای جلوگیری از ورود کالاهای مورد نیاز فوری به غزه است، افزود: این امر توجیه منطقی ندارد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/93416کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب