درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه تحلیل بین الملل/ایران شناسه: ۹۳۳۷۵۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶ : ۱۲ بازدید: ۴۷۸۲دیدگاه: ۰

جنگ شش ماهه غزه؛ مرگ سیاسی صهیونیزم جهانی

جنگ شش ماهه غزه؛ مرگ سیاسی صهیونیزم جهانی برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) [1]در مورد وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه در بحبوحه جنگ نسل کشی اسرائیل هشدار داد و گفت که کودکان در سرزمین های تحت محاصره فلسطین از گرسنگی می‌میرند. خانم سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، این اظهارات را در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان بیان کرد، زیرا رژیم تل‌آویو در شش ماه گذشته از غذا به عنوان سلاح جنگی استفاده کرده و عمداً از ارسال کمک به غزه جلوگیری نموده است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) [1]در مورد وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه در بحبوحه جنگ نسل کشی اسرائیل هشدار داد و گفت که کودکان در سرزمین های تحت محاصره فلسطین از گرسنگی می‌میرند.

خانم سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، این اظهارات را در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان بیان کرد، زیرا رژیم تل‌آویو در شش ماه گذشته از غذا به عنوان سلاح جنگی استفاده کرده و عمداً از ارسال کمک به غزه جلوگیری نموده است.

مک کین در پاسخ به سوالی درباره تأثیر کمبود غذا در غزه، به ویژه برای کودکان، پاسخ داد: خب، بچه‌ها در حال مرگ هستند که ما صحبت می کنیم. و آنهایی که نمی‌میرند یا هنوز نمرده‌اند، در این زمان خاص که این دوران  سخت زندگی‌شان را می گذرانند و به دلیل کمبود مواد مغذی های مهم رو به لاغری هستند و از آن رنج می برند، که اگر زنده بمانند، هرگز بهبود نخواهند یافت.

او همچنین هشدار داد که غزه "به معنای واقعی کلمه در آستانه عبور از لبه بالای صخره همراه با قحطی است و قادر به تغییر این وضعیت و بهبودی آن نیست."

رئیس برنامه جهانی غذا در ادامه بر اهمیت باز کردن گذرگاه‌های بسته غزه توسط اسرائیل تأکید کرد و گفت: این آژانس برای یک میلیون و صدهزار نفر غذا دارد که به مدت سه ماه در مرز جمع شده است و فقط باید اجازه ورود به این منطقه را بدهد.

او گفت: «مردم مستأصل هستند. ما به عنوان انسان‌دوستان باید بتوانیم اصول بشردوستانه خود را رعایت کنیم و کمک‌ها را به این شکل ارائه کنیم.»

رژیم اشغالگر تاکنون دست کم 33175 فلسطینی را که اکثراً زن و کودک بودند به شهادت رسانده و 75886 نفر دیگر را زخمی کرده است.

در همین حال، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از 000/ 700 / 1 فلسطینی از زمان آغاز جنگ در غزه مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

این نهاد سازمان ملل در پستی که در ایکس منشرنموده گفته است: «شش ماه آوارگی بی پایان باعث شده  حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر مجبور به ترک خانه های از غزه شوند!

این سازمان افزود: «از زمان شروع جنگ، تأسیسات آنروا برای ایجاد سرپناه اضطراری برای هزاران خانواده‌ای که به دنبال امنیت هستند و جایی برای رفتن ندارند، تغییر یافته است.

گزارش مورد حمایت سازمان ملل درباره قحطی "منتظره و قریب الوقوع" در شمال غزه هشدار و توضیح داده بود که تعداد افرادی که در سرزمین های فلسطینی با "سطوح فاجعه بار" گرسنگی روبرو هستند از دسامبر گذشته تقریباً دو برابر شده است.[2]

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز با اشاره به اوضاع مصیبت بار غزه، از کشورهای جهان در خواست نموده که رژیم صهیونیستی را تحریم و با تعلیق ارسال سلاح به این رژیم، آن را وادار کنند تا اجازه ارسال کمک به این منطقه را بدهد.

این سازمان در بیانیه منتشره به نکات تأسف بار دیگری اشاره دارد که دل انسان های آزاده را به  درد می آورد و باید برای انتشار این اخبار خون گریست و به حال مجامع و سازمان های بین المللی بی خاصیت که تحت تأثیر قدرت های غربی هستند و این ظلم های آشکار را از صهیونیزم بین المللی می بینند، همراهی می کنند و سکوت می نمایند ابراز شرمساری نمود.آیا آنها بیانیه دیده بان حقوق بشررا ندیده و یا نخوانده اند که                  می گویند:

1-کودکان، مادران باردار و نوزادان از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند؛

2- بیمارستان‌ها در نوار غزه به علت حملات و اقدامات رژیم جعلی غاصب کودک کش صهیونیستی، برای اقدامات درمانی مجهز نیستند.

«جیمز الدر»؛ سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «ای‌بی‌سی»، نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه هشدار داده و گفته است: کودکان فلسطینی در حالی در خانه هایشان در غزه می خوابند که هر لحظه، این خانه ممکن است تابوتشان شده و روی سرشان خراب شود.  

«جیمز الدر» هم براین نکته صحه گذاشته است که کودکان غزه دچار سوءتغذیه و مشکلات روحی و روانی ناشی از وحشی گری های رژیم نسل کش صهیونیستی شده اند که با هیچ قانون و موازین بین المللی سازگار نیست.

گزارش های مستند مراجع  بین المللی یکی پس از دیگری، جنایات و نسل کشی رژیم فاسد سفاک صهیونیستی را با صراحت در گزارشات و بیانیه های منتشره اعلام نموده اند. به دوگزارش این مراجع که در ذیل به آن استناد شده است دقت و توجه شود:

1-  آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک درجنگ غزه بدست نیروهای نظامی رژیم جعلی غاصب کودک کش صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.[3]   

2- آخرین گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل موسوم به اوچا (OCHA) نشان می دهد که اسرائیل به اکثر مدارس غزه آسیب می رساند و از آنها به عنوان پایگاه نظامی استفاده می کند.[4]

نکته جالب این که باید در این یادداشت به آن اشاره شود موضوع تهدید «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین از سوی رژیم نسل کش صهیونیستی می باشد که از سوی نامبرده مطرح و اخبارش در سطح جهان منتشر گردید.

او اخیرا گزارش مستندی از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تهیه کرده و آن را به شورای حقوق بشر ارائه داده ، در سخنانی گفته است که از زمان آغاز ماموریت خود برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل در نوار غزه، بارها مورد حملات و تهدیدات مکرر رژیم جنایتکار اسرائیلی قرار گرفته است.  

«فرانچسکا آلبانیز» برای آن که به نسل‌کشی که از سوی ماشین جنگی اسرائیل در حال ارتکاب یافتن است پایان دهد، خواستار وضع تحریم های تسلیحاتی و تحریم‌های دیگر (چون تحریم های اقتصادی) علیه رژیم صهیونیستی شده است.[5]

جهان از این همه جنایات و کشتار و تخریب و ویرانگری در غزه در طول 6 ماه گذشته، که از سوی رژیم منحوس جعلی کودک کش صهیونیستی و بدستور نتانیاهو؛ نخست وزیر روان پریش خون ریز سفاک و با حمایت غربی ها  و برخی کشورهای مرتجع عربی  انجام شده است، در بهت و حیرت بسر می برد. جنایات هولناک صهیونیست ها ازتخریب بیمارستان ها گرفته تا کشتار مجروحان غیرنظامی در بیمارستان ها از زن و مرد و کودک و پیر و جوان و تجاوز به زنان و دختران بی دفاع رنج دیده و مصیبت دیده در بیمارستان ها؛ ضمن آن که نشان از خوی وحشی گری و درنده خویی این رژیم کثیف مشمئزکننده دارد، و از سوی دیگر انتشاراخبار شرارت های آنان با سرعت در دنیا منتشر و باعث گردیده نفرت از رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی و در نزد مردم دنیا به اوج خود رسد و این رژیم جعلی غاصب در باتلاقی که خود ایجاد کرده است گرفتار آید و بدون هیچ دستاوردی از این جنگ 6 ماهه شاهد مرگ سیاسی خود باشد که تحقق آن دور از دسترس نخواهد بود و لذا جبهه مقاومت تا مرگ و دفن این مرده متعفن، باید اولا با هوشیاری کامل و بیداری در میدان، تحرکات صهیونیزم جهانی را رصد و برای خنثی کردن آن ها برنامه ریزی نماید؛ و ثانیا  ماهیت فاشیستی و جنایتکارانه رژیم اشغالگر را که عاری از ارزش های انسانی و تمدنی است و جنایاتشان از تمامی حد و مرزها فراتر رفته، برملا و افشا شود و سران و عاملان و حمایت کنندگان آنان در نهادهای قضائی بین‌المللی به ویژه دیوان دادگستری بین‌المللی، به دست عدالت سپرده شوند، بازخواست گردند، محاکمه و نهایتا به مجازات اعمال شنیع خود برسند.

جان کلام اینکه؛ جنایکاران، متجاوزان فاسدان خون ریزهیچگاه درجهان پیروزنبوده اند وهرگاه خون مظلومی را برزمین ریخته اند خود قربانی واقعی بوده و از اریکه قدرت به زیرکشیده شده اند و حیات سیاسی آنان پایان یافته است واین عاقبت همه زورگویان خون ریزطاغوت درجهان است وصهیونیزم محکوم به شکست و فنا است.

 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

[1] - برنامه جهانی غذا  (World Food Programme /WFP) شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگ‌ترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است. این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر، جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند. برنامه جهانی غذا در ۲۰۲۰ به دلیل تلاش‌های این سازمان برای کمک در مناطق دنیاگیری کرونا ویروس (کووید ۱۹) برنده جایزه نوبل صلح شد. برنامه جهانی غذا در سال ۱۹۶۱ پس از کنفرانس سازمان غذا و کشاورزی (FAO) در ۱۹۶۰ تأسیس شد، زمانی که جورج مک گاورن، مدیر برنامه‌های غذا برای صلح ایالات متحده، پیشنهاد ایجاد یک برنامه کمک غذایی چند جانبه را ارائه داد. برنامه جهانی غذا اولین برنامه‌های خود را در سال ۱۹۶۳ توسط فائو و مجمع عمومی سازمان ملل متحد به صورت آزمایشی سه ساله و با پشتیبانی از جمعیت نوبیا در وادی هلفا سودان آغاز کرد. در سال ۱۹۶۵، برنامه به‌طور مستمر گسترش یافت.

2-  WFP: Children Dying of Hunger in Gaza. Kayhan .ir. Translator: Asadollah Afshar. Publish Date : 08 April 2024 - 21:43

[3] - غزه، تابوت کودکان فلسطینی‌. سیاست روز: سه شنبه 14 فروردین ماه 1403- شماره 6384.

[4] - همان.

[5] - این گزارش منتشر شده بازتاب هایی داشته است که به برخی آز آن ها در زیر اشاره می گردد:

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورش این گزارش را نپذیرفته و اسرائیل "نسل‌کشی" نکرده است! سخنگوی ایالات متحده مدعی شد گزارشگر ویژه فلسطین که این گزارش را اعلام کرد، از کلمات یهودستیزانه استفاده کرده است! پاکستان به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی از درخواست او برای وضع تحریم تسلیحاتی و تحریم‌های دیگر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد. همچنین دیپلمات مصر به نمایندگی از گروه کشورهای عربی بر حمایت از ماموریت آلبانیز تاکید و تصریح کرد که این کشورها نگرانی شدیدی درباره «حمله نظام‌مند و سازمان‌یافته اسرائیل به منظور غیرقابل سکونت کردن نوار غزه» دارند. قطر نیز به نمایندگی از شورای همکاری خلیج فارس از آلبانیز به خاطر گزارشش تشکر و از جامعه بین‌المللی درخواست کرد «به نسل‌کشی که از سوی ماشین جنگی اسرائیل در حال ارتکاب یافتن است پایان دهند.» روسیه اعلام کرد از مشاهده عملیات نظامی رژیم صهیونیستی که در آن «زیرساخت غیرنظامی هدف گرفته می‌شود متحیر است» و چین نیز تأکید کرد برای تسهیل مذاکرات صلح آمادگی دارد.اتحادیه اروپا نیز خواستار «تحقیقات مناسب و مستقل درباره همه اتهامات» شد و گفت که از مشاهده تلفات غیرنظامیان در غزه «وحشت زده» است اما حق ادعایی «دفاع شخصی» اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/93375کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب