درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۹۰۸۹۲۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹ : ۱۰ دیدگاه: ۰

ایران در شورای امنیت:

تصمیمات گروه‌های مقاومت، مستقل است

 تصمیمات گروه‌های مقاومت، مستقل است نماینده ایران در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه گفت که آمریکا در حال بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا و نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده ایران در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: «واشنگتن و لندن با مقصر جلوه دادن ایران، تلاش مذبوحانه‌ای برای منحرف کردن توجه از علت وضعیت کنونی منطقه داشتند».

وی تنها راه پایان درگیری‌ها در منطقه را مجبور کردن تل‌آویو به توقف نسل‌کشی در غزه دانسته و توضیح داد: «آمریکا در حال بی‌ثبات کردن خاورمیانه و نقض قوانین بین‌المللی است».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه تهران به دنبال گسترش درگیری در منطقه نیست، افزود: «ایران هیچ حضور نظامی در عراق ندارد».

وی ادامه داد: «حملات آمریکا نقض حاکمیت عراق و سوریه است و ما همچنین حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم می‌کنیم».

طبق این گزارش، نماینده ایران در شورای امنیت با بیان اینکه تصمیمات گروه‌های مقاومت در منطقه مستقل است، اظهار داشت: «اگر ایران با هر گونه تهدید حمله یا تجاوز مواجه شود، در استفاده از حقوق خود برای پاسخ قاطع تردید نخواهد کرد».

 بامداد شنبه، سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/90892کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب