درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۹۸۴۰۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۳۲ : ۱۰ بازدید: ۳۳۷دیدگاه: ۰

مبارزه بی امان چین با فساد

مبارزه بی امان چین با فساد شی جین پینگ در جریان مبارزه با فساد خواستار خود اصلاحی در رده های بالای حزبی و حکومتی شد. شی رئیس‌جمهور چین و رئیس کمیسیون نظامی چین، این اظهارات را هنگام سخنرانی در سومین جلسه عمومی بیستمین کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست بیان کرد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، برای پیروزی در نبرد سخت و طولانی با فساد مقاومت و پشتکار لازم است.
شی جین پینگ در جریان مبارزه با فساد خواستار خود اصلاحی در رده های بالای حزبی و حکومتی شد.
شی  رئیس‌جمهور چین و رئیس کمیسیون نظامی چین، این اظهارات را هنگام سخنرانی در سومین جلسه عمومی بیستمین کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی  حزب کمونیست بیان کرد.
شی گفت که پس از تلاش های مداوم ضد فساد در 10 سال گذشته از دوران جدید، با تثبیت کامل دستاوردها، پیروزی قاطع در مبارزه با فساد به دست آمده است.
شی خاطرنشان کرد: اما وضعیت همچنان وخیم و پیچیده است.
شی خواستار تلاش بیشتر برای پیروزی در نبرد سخت و طولانی شد و گفت: ما باید از پیشرفت های جدید در مبارزه با فساد و زمینه های بروز و شرایط ایجاد فساد کاملا آگاه باشیم.
تحلیلگران خاطرنشان کردند که سال 1402 ( 2023 ) اولین سال اجرای اصل راهنمای تعیین شده در بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین بود.
بر اساس گزارش رسانه ها جلسه مهمی که در مهر 1401 ( اکتبر 2022) برگزار شد، از کمیسیون‌های مرکزی و محلی برای بازرسی انضباط خواست تا برای بهبود سیستم‌ها و مقررات خود اصلاحی حزب تلاش کنند و خواستار تلاش برای ایجاد تیمی وفادار، درستکار و مسئولیت پذیر از پرسنل بازرسی و نظارت شد.
مجازات شدید فساد شامل تبانی بین مقامات دولتی و تجار و سرکوب قاطعانه رفتارهای منفعت طلبانه مبتنی بر قدرت از اهمیت بالایی برخوردار است. در جلسه عمومی تاکید شد که جلوگیری از نفوذ گروه های ذینفع مختلف و نهادهای قدرتمند در حوزه سیاسی بسیار مهم است. باید تلاش کرد تا اصلاح فساد در مناطقی با قدرت متمرکز، سرمایه فشرده و منابع فراوان مانند بنگاه های مالی، شرکت‌های دولتی، انرژی، داروسازی و پروژه‌های زیربنایی عمیق‌تر شود.
تحلیلگران گفتند که در سال 1402 ( 2023)  تلاش‌های بی‌سابقه‌ای انجام شد و پیشرفت‌های قابل‌توجهی بدست آمد و به عنوان مثال این واقعیت را ذکر کردند که نه «ببر»عالیرتبه  و نه «پشه» پایین‌ رتبه هیچکدام نمی‌توانند از مجازات بگریزند.
شین هوا روز جمعه گزارش داد، در 9 ماه اول سال1402 ( 2023 ) آژانس های بازرسی و نظارت انضباطی چین حدود 470000 پرونده را تشکیل دادند. در میان آنها، 65000 نفر از مقامات شهرستانی و بخش، 46000 نفر از روسای روستاها یا روسای کنونی کمیته های روستائیان یا سابق حزب بودند.
از 405000 نفری که به دلیل رفتار نادرست مجازات شدند، 54000 نفر از مقامات سطح شهر و بخش بودند.
کلاه برداران توسط تیم بازرسی و نظارت انضباطی حذف می شوند، بطوریکه در نیمه اول سال گذشته 18 هزار و 700 پرونده «بعنوان مشکلات درونی حزب» در سطح کشور رسیدگی شد که 1647 نفر از مسئولان شیاد مجازات شدند و 73 نفر دیگر به مراجع قضایی منتقل شدند.
ژانگ ژیکسیان، استاد دانشکده حزب روز دوشنبه به گلوبال تایمز گفت ، با پایبندی به اصول تحمل صفر، تداوم فشار حداکثری، خود اصلاحی بی وقفه و انگیزه های ضد اختلاس در چندین بخش کلیدی مانند بنگاههای مالی، ورزشی ، مراقبت های بهداشتی و شرکت های دولتی به موفقیت هایی دست یافت.
مواردی که  شامل برکناری چن ژیوآن رئیس اتحادیه فوتبال چین، محکومیت 13 ساله برای هو ونمینگ، رئیس سابق شرکت صنایع کشتی سازی چین، به دلیل رشوه دادن و سوء استفاده از قدرت و تحقیقات در مورد ژانگ هونگلی، معاون سابق بانک صنعتی و تجاری چین، به دلیل رفتار مشکوک و  نقض شدید نظم و انضباط و قوانین حزب می شد.
ژانگ ژیکسیان همچنین بر افزایش تلاش‌های ضد فساد از منظر بنیادی، از طریق «بهبود سیستم‌ها و مقررات برای خود -اصلاحی حزب»، همانطور که در گزارش به بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین توضیح داده شده است، تأکید کرد.
به گزارش شین هوا مقررات تجدیدنظر شده در مورد اقدامات انضباطی حزب کمونیست در 7 دی ماه ( 27 دسامبر) رونمایی شد، این اصلاح به موقع پس از بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست،  تلاشی ملموس برای تبدیل نظام نامه حزب به مقررات انضباطی قابل اجرا بود.
این بازنگری، تعدیل‌های به‌روزی را در شروط  نقض‌های انضباطی گذشته ایجاد کرد و مقررات جدیدی را برای مقابله با تشریفات بی‌معنا و بوروکراتیسم ارائه نمود. 
به گزارش شین هوا، این مقررات به عنوان چارچوبی اساسی برای اداره سازمان‌های حزب و اعضای آنها، اهمیت زیادی برای اطمینان از اینکه همه اعضا از نظر موضع سیاسی، جهت‌گیری، اصول و مسیر، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را از نزدیک دنبال می‌کنند، دارد.
بحث‌های آنلاین داغ درباره مستند جدید ضد فساد با نام «تلاش‌های مستمر، پیشرفت های عمیق» که در اولین تعطیلات هفتگی سال 2024 از تلویزیون مرکزی چین در ساعات پربیننده پخش شد، در جریان است. تلاش های ضد اختلاس در زمینه فوتبال نیز در این مجموعه گنجانده شده است.
چنین مستندهایی معمولاً می توانند در رسانه های اجتماعی سروصدا کنند که نشان می دهد مردم به تلاش‌های ضد فساد اهمیت می‌دهند و از آنها حمایت می کنند. یانگ ژئودونگ، استاد دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه تسینگ‌هوا به گلوبال تایمز گفت که کار ضد اختلاس تنها مربوط به مقامات دولتی نیست، بلکه به بخش‌های مختلف مربوط به زندگی روزمره مردم نیز مربوط می‌شود.
یانگ گفت که مبارزه با فساد یک کار طولانی مدت و دشوار است و حزب تلاش های بی وقفه ای برای تمرین خود انقلابی و بهبود خود گردانی انجام می دهد تا سفر بزرگ هدایت به سوی جوان سازی ملت چین ادامه یابد.
برای کارهای ضد فساد در آینده، رهبری عالی حزب کمونیست چین در جلسه آذر ماه ( دسامبر) تصریح کرد که باید تلاش هایی برای تشدید نظارت سیاسی، پیشبرد مبارزه با فساد، وارد کردن ضربه سنگین به تشریفات بیهوده، بوروکراتیسم، تجمل و زیاده خواهی انجام شود. در این مسیر نظارت باید موثرتر باشد و تیمی از پرسنل بازرسی و نظارت انضباطی دارای گنجایش بالا و حرفه ای تشکیل شود.

 

بقلم ژانگ‌هان

8 ژانویه 2024

تارنمای گلوبال تایمز

برگردان و کوتاه سازی علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/89840کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب