درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۸۹۴۶۴۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۵۷ : ۱۰ بازدید: ۷۴۲۵دیدگاه: ۰

دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان

دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان تروریست‌های داعش روز پنجشنبه 14 دی ماه سال جاری مسئولیت دو انفجار در محل یادبود سردارشهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی در شهر کرمان را بر عهده گرفتند که منجر به شهادت 103 نفر که حالا وزیر بهداشت می‌گوید تعداد صحیح 95 نفر است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، تروریست‌های داعش روز پنجشنبه 14 دی ماه سال جاری مسئولیت دو انفجار در محل یادبود سردارشهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی در شهر کرمان را بر عهده گرفتند که منجر به شهادت 103 نفر که حالا وزیر بهداشت می‌گوید تعداد صحیح 95 نفر است، همچنین نزدیک به 284 زخمی همه مردم و البته مسئولان و جامعه بین المللی را اندوهگین کرد.

این گروه تروریستی در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی وابسته به خود منتشر نمود، اعلام کرد که دو عضو داعش کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیتی که روزچهارشنبه 13 دی ماه برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان تجمع کرده بودند، منفجر نمودند.
سردار سلیمانی در 3 ژانویه 2020 در حمله پهپادی آمریکا به شهادت رسید.
پیشتر یک منبع ناشناس به خبرگزاری رسمی ایرنا گفته بود که اولین انفجار در گلزار شهدای کرمان زادگاه سردار سلیمانی «نتیجه یک عامل انتحاری بوده است».
عامل انتحاری حادثه اول مردی است که در اثر انفجار به طور کامل تکه تکه شده و هم اکنون شناسایی عامل انتحاری در دست بررسی است.
این منبع به ایرنا گفت: به احتمال زیاد علت انفجار دوم نیز همین بوده است.
به گفته این منبع، محل انفجارها به ترتیب در 1.5 کیلومتری و 2.7 کیلومتری محل دفن سردار سلیمانی بوده که امکان عبور از گیت‌های بازرسی در منطقه وجود ندارد.
واقعه تروریستی و تلخ روز چهارشنبه 13دی ماه در کرمان با واکنش‌های داخلی و خارجی بسیاری همراه بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد،روسیه،سوریه،ترکیه،عراق، ونزوئلا، پاکستان، قطر، دفتر آیت الله سیستانی، نخست وزیر ارمنستان، مقتدی صدر،نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان،جمهوری آذربایجان،آلمان، اتحادیه اروپا و همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین، لبنان، عراق، انصارالله یمن و... طی اطلاعیه و بیانیه هایی "حمله تروریستی بزدلانه" در کرمان را محکوم و به خانواده قربانیان و دولت ایران تسلیت گفتند.
و از سوی دیگر نیز شاهد واکنش‌های سریع و گسترده داخلی از سوی مقامات عالی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، احزاب در کشورمان بودیم.
مهم‌ترین واکنش طبیعتا از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت که فرمودند:« بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد.»
ایشان در فرازی دیگر از پیام خود تأکید کردند:« چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»
اکنون ضرورت دارد مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در اقصی نقاط جهان با حساسیت بالا در این خصوص وارد میدان شوند و با بینش و بصیرت؛ برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامدهای منفی آن برثبات وامنیت ملت‌ها، دست‌ به دست هم دهند و با یکدیگر در این زمینه بدون هیچ ملاحظه و پیش شرطی، مسئولانه و متعهدانه همکاری نمایند که چنان چه در این زمینه سستی و کوتاهی صورت پذیرد مسلما جامعه جهانی روزگار خوشی را سپری نخواهد نمود و خود نیز از عدم برخورد قاطع با این پدیده شوم ضد حقوق بشری متضرر خواهد شد.
در خصوص این جنایت تروریستی نکاتی را مطرح و یادآور می‌شوم:
1- بنابر دستور رییس جمهور محترم؛ طراحان و آمران سیاه‌دل این حرکت غیرانسانی باید با پیگیری مجدانه هرچه سریع تر شناسایی، دستگیر و برای مجازات قانونی و اجرای عدالت در اختیار قوه قضاییه  قرار داده شود.
2-  این‌گونه جنایات  و اقدامات کور تروریستی؛  نمی‌ تواند خللی در عزم و اراده مردم ایران در مقابله با استکبارغرب و صهیونیزم بین المللی ایجاد کند و آنان را وادار به ترک میدان نماید و لذا این مردم با همه مشکلات ریز و درشت اقتصادی و رفاهی و بهداشتی، تا خشکاندن ریشه ‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان باقی خواهند ماند.
3- دستگاه دیپلماسی در تعامل و همکاری با سایر مراجع ذیربط کشور، می تواند با  توجه به همه ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود، ابعاد هولناک اقدام تروریستی دشمنان این ملت را در سطح بین الملل تشریح و نقاب از چهره کریه آنان بردارد.
4-  این جنایت هولناک و دهشتناک  بی سابقه از سوی تروریست های داعشی در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی صورت گرفته تا بار دیگرعمق کینه خود را نسبت به سردار دل ها و زائران این سردار بی بدیل نشان داده باشند. به تعبیردقیق و زیبای رهبر معظم انقلاب  که در پیام خود به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان بیان کردند، «جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.»
5- تردیدی وجود ندارد که جنایتی در این ابعاد با پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد و قطعا ضرب شست ایران و جبهه مقاومت را به زودی دریافت خواهند نمود و طعم تلخ این سیلی بزرگ و محکم را حس کرده و خواهند چشید تا بدانند دوره بزن و در رویی گذشته و بسر آمده است و پاسخ ایران به این گونه شرارت های تروریستی کور تلخ گزنده؛ پاسخی پشیمان‌کننده، دندان‌شکن و متفاوت از گذشته خواهد بود.
6- بار دیگر این حادثه تلخ نشان داد که در برگزاری چنین مراسم هایی باید هشیار بود و باید مسائل امنیتی را برای حفظ جان مردم عزیزمان که همدل و همراه هستند جدی گرفت و ساده ازکنار آن عبور نکرد تا تروری درسالگرد تروری انجام شود؛ و لذا آسیب شناسی دراین زمینه ما را با خلا های امنیتی آشنا کرده و دستگاه های امنیتی را بر آن می دارد تا با ترمیم و اصلاح، ضریب امنیتی را بالا برده و مانع از جریان نفوذ و نفوذی در داخل  گردد. بنابراین با کالبد شکافی و آسیب شناسی این گونه حوادث که در انقلاب هم کم نبوده و متأسفانه تا کنون هم این امر جدی گرفته نشده است؛ می توانستیم مانع تکرار چنین خسارت های عظیم شویم و دشمنان را دست خالی و ناامید از میدان خارج کنیم و چون بازی در شطرنج آنان را کیش و مات نماییم.
در خاتمه این حادثه غمبار خونین جانگداز را به خانواده شهدای کرمان و مردم خون گرم کرمان تعزیت گفته و برای مجروحان این اقدام تروریستی کور، از درگاه خداوند سبحان شفای عاجل مسألت می نمایم.   

      

دکتر اسدالله افشار

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/89464کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب