درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۸۸۳۴۰۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱ : ۱۸ دیدگاه: ۰

مسکو:

ایران و روسیه به دنبال یک توافق جدید و بزرگ دوجانبه هستند

ایران و روسیه به دنبال یک توافق جدید و بزرگ دوجانبه هستند وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تسریع کار بر روی انجام یک توافق جدید و «بزرگ» با ایران خبر داد که در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از سایت وزارت خارجه روسیه، در بیانیه‌ مربوط به تماس تلفنی دوشنبه شب میان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سرگی لاوروف همتای روسی خود که به ابتکار طرف ایرانی انجام شد، آمده است: «وزرای امور خارجه ایران و روسیه به طور مفصل درباره موضوعات مطرح در همکاری‌های دوجانبه که هفتم دسامبر (۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲) توسط سران دو کشور در مسکو مورد بررسی قرار گرفت، با هم تبادل نظر کردند».

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام شده که طرفین توافق کردند تا کار بر روی یک توافق جدید و «بزرگ» دوجانبه که در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد، شتاب بیشتری پیدا کند.

وزرای امور خارجه ایران و روسیه همچنین ضمن اشاره به بحران غزه، نسبت به ادامه درگیری‌ها و وخامت شرایط بشردوستانه در نوار غزه ابراز نگرانی کردند. در بیانیه آمده که امیرعبداللهیان و لاوروف در خصوص لزوم اهمیت آتش‌بس فوری، کمک‌رسانی سریع به آسیب‌دیدگان غیرنظامی و به کارگیری ظرفیت‌های سازمان ملل در این راستا تاکید کردند.

حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه باختری گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستور کار همکاری‌های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و تماس‌ها میان مقام های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/88340کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب