درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۸۲۹۷۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷ : ۱۹ بازدید: ۴۰۷دیدگاه: ۰

"جنون اخلاقی": وتوی آتش بس و تامین سلاح، تضمینی برای ادامه کشتار

دولت بایدن کنگره را دور می زند تا گلوله های تانک را به دست قصابان اسرائیلی برساند. یکی از منتقدان می گوید: «عجله در ارسال سلاح های مرگبار به سمت دولت راست افراطی و آشکارا نسل کش اسرائیل بدون بررسی کنگره، حق رأی دهندگان آمریکایی در کنگره را سلب می کند».

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، دولت بایدن کنگره را دور می زند تا گلوله های تانک را به دست قصابان اسرائیلی برساند.
یکی از منتقدان می گوید: «عجله در ارسال سلاح های مرگبار به سمت دولت راست افراطی و آشکارا نسل کش اسرائیل بدون بررسی کنگره، حق رأی دهندگان آمریکایی در کنگره را سلب می کند».
ساعاتی پس از آن که رابرت وود، سفیر ایالات متحده در روز جمعه به تنهایی اقدام به وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد درخواست آتش بس فوری در غزه کرد، دولت بایدن بار دیگر انزوای فزاینده خود را در ادامه حمایت از رژیم تبهکار  اسرائیل به دلیل دور زدن کنگره برای ارسال سلاح بیشتر به دولت راست افراطی نشان داد.
وزارت دفاع ایالات متحده روز شنبه اطلاعیه ای را به صورت آنلاین منتشر کرد که می گوید آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به کنگره اطلاع داده است که فروش 13000 گلوله مهمات تانک توسط دولت در حال انجام است، حتی اگر کنگره بررسی غیررسمی این معامله را تکمیل نکرده باشد.
وزارت امور خارجه دست بدامن  یک ماده اضطراری قانون صادرات کنترل تسلیحات برای دور زدن فرآیند بازنگری شد که عموماً برای فروش تسلیحات به کشورهای خارجی مورد نیاز است. این فروش که کنگره اکنون پس از استناد به این ماده، قدرتی برای توقف آن ندارد، بیش از 106 میلیون دلار ارزش دارد.
ادوارد احمد میچل معاون ملی شورای روابط آمریکائی – اسلامی  گفت : «عجله برای ارسال سلاح‌های مرگبار به سوی دولت راست افراطی و علناً نسل کش اسرائیل بدون بررسی کنگره، حق رأی دهندگان آمریکایی در کنگره را سلب می کند. اقدامی که منجر به جرات یافتن نتانیاهو برای کشتن غیرنظامیان بیشتر فلسطینی می شود و جایگاه ملت ما را در جهان لکه دار می کند» .
میچل خاطرنشان کرد که این فروش در حالی نهایی شد که  رسانه ها تأیید کردند که تانک های اسرائیلی "عمدا روزنامه نگاران را در لبنان هدف قرار داده و سلاخی کرده اند."
· وی گفت: «تصمیم دولت بایدن توهین به دموکراسی و یک جنون اخلاقی است.»
وزارت امور خارجه آمریکا حدود ساعت 23:00 شب جمعه به وقت شرق آمریکا، چند ساعت پس از نظرسنجی جدید مؤسسه ریسرچ پیو  Pew  Research که نشان داد تنها 35 درصد از آمریکایی ها از پشتیبانی دولت بایدن از حملات اسرائیل به غزه حمایت می کنند، کمیته های کنگره را از این فروش مطلع کرد. نیروهای سرکوبگر اسرائیلی بیش از 17700 فلسطینی را در مدت کمی بیش از دو ماه در غزه کشته اند، در حالی که ادعا می کنند حماس را هدف قرار داده اند.
سیزده عضو شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به آتش بس بشردوستانه رای مثبت دادند، در حالی که بریتانیا از رای دادن خودداری کرده بود. بعد از وتوی آمریکا  شورای روابط آمریکائی – اسلامی  از آن بعنوان " بی وجدانی محض " یاد کرد.
نیهاد عواد، مدیر اجرایی شورا گفت : «معلوم نیست که چه سطحی از رنج مردم فلسطین باعث می شود تا  رهبران کشور ما برای دفاع از این مردم برخیزند.
همچنین در روز شنبه، سازمان خیریه جهانی کودکان را نجات دهید  Save the Children هشدار داد که حداقل 7685 کودک زیر پنج سال در غزه در حال حاضر دچار سوءتغذیه هستند – در فرصت آتش بس چندروزه این سازمان تنها توانست بخش کوچکی از کمک‌های مورد نیاز کودکان را ارسال نماید.- کودکانی که برای جلوگیری از مرگ به "درمان فوری پزشکی نیاز دارند."
جیسون لی، مدیر سازمان فوق الذکر گفت : «شکست مکرر جامعه بین‌المللی در کمک رسانی به معنای ناقوس مرگ برای کودکان است . من کودکان و خانواده‌هایی را دیده‌ام که در خیابان‌های غزه بدون غذا، جایی برای رفتن و چیزی برای زنده ماندن ندارند.
لی گفت: « با وتوی آمریکا کودکان غزه به بمباران، گرسنگی و بیماری بیشتر محکوم می شوند. ما باید به درس‌های گذشته توجه کنیم و فوراً جلوی «جنایت‌های وحشیانه» را بگیریم».

 

جولیا کانلی

9 دسامبر 2023

تارنمای کامون دریمز

برگردان علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/88297کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب