درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/سيستان و بلوچستان/ایران شناسه: ۸۳۶۲۶۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۴۵ : ۱۵ دیدگاه: ۰

هشدار سطح زرد هواشناسی

افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان

افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در خصوص افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، «علی ملاشاهی» از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد توسط اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در خصوص افزایش سرعت بادهای 120 روزه در سیستان خبر داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از صبح پنجشنبه تا آخر وقت سه‌شنبه 9 تا 14 شهریورماه وزش باد شدید و گردوخاک، نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت احتمال افزایش غبار برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان وجود دارد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در ترددهای جاده‌ای به سمت شمال استان در نظر گرفته و از کار در ارتفاعات جداً پرهیز شده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

 

96.7 درصد مساحت سیستان و بلوچستان تحت تاثیر خشکسالی است

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در مورد درصد مساحت تحت تاثیر خشکسالی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس شاخص بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده(SPEI)، در مدت زمان یک ساله تا پایان تیرماه امسال، 96.7 درصد از مساحت استان سیستان و بلوچستان درگیر پدیده خشکسالی است که این مقدار در منطقه سیستان 99 درصد و در منطقه بلوچستان 96.5 درصد است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ضمن ابراز نگرانی از ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان، گفت: در مدت زمان 10 ساله 99.6 درصد مساحت درگیر خشکسالی استان تقریباً 87.6 درصد آن دچار خشکسالی بسیارشدید و شدید است.

وی میانگین دمای استان را از ابتدای سال زراعی تا امروز، 23.9 درجه سلسیوس اعلام کرد و از افزایش یک درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/83626کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب