درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۸۳۱۳۱۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۶ : ۱۹ دیدگاه: ۰

امیرعبداللهیان:

کودتا و تحریم ‌اقتصادی ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده‌ کشورهای مستقل است

 کودتا و تحریم ‌اقتصادی ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده‌ کشورهای مستقل است وزیر خارجه کشورمان نفوذ، کودتا، تحریم ‌اقتصادی، جنگ سخت و نرم را ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده‌ کشورهای مستقل دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، حسین امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بازخوانی کودتای ۲۸ مرداد نشان می‌دهد که واکنش استعمار قدیم و نوین به گرایشات آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه ملت‌ها از یک مدل ثابت پیروی می‌کند و ارتباطی با کیفت دولت‌های مستقر ندارد. نفوذ، کودتا، تحریم ‌اقتصادی، جنگ سخت و نرم، ابزار نظام سلطه برای سرکوب اراده‌ کشورهای مستقل است.

کودتای ۲۸ مرداد که از بحث برانگیزترین رخدادهای تاریخ معاصر ایران به‌شمار می‌رود در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در نتیجه توطئه آشکار دولت‌های آمریکا و انگلیس شکل گرفت که به سرنگونی محمد مصدق، نخست وزیر منتخب ایران منجر شد.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در سالروز کودتای ۲۸ مرداد در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: ۷۰ سال از زمانی که آمریکا و انگلیس علیه دولت منتخب دموکراتیک ایران کودتا کردند می‌گذرد. وقت آن است که آنها با عواقب اعمال خود روبه‌رو شوند. اجازه دهید نفاق آنها را برملا کنیم تا از دخالت در امور ملل دیگران دست بردارند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس یادآور شد که مداخله در امور داخلی سایر کشورها و ایجاد آشوب همواره از سیاست‌های آمریکا و انگلیس بوده است.

کنعانی در پیام خود نوشت: 70 سال پیش، یک دولت ملی در ایران با کودتای مورد حمایت آمریکا و انگلیس سرنگون شد.

حمایت از دیکتاتورها، مداخله در امور داخلی کشورها، سرکوب جنبش‌های آزادیخواهانه و سازماندهی کودتاها از عناصر تکرارشونده سیاست‌های آمریکا و انگلیس هستند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/83131کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب