درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه بیمه و بانک/ایران شناسه: ۸۲۱۱۴۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶ : ۱۰ دیدگاه: ۰

نقش صرافان غیرمجاز در بحران‌های ارزی با ایجاد عرضه و تقاضای کاذب

 نقش صرافان غیرمجاز در بحران‌های ارزی با ایجاد عرضه و تقاضای کاذب عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: روند فعالیت صرافی‌های متخلف و غیرمجاز بدین ترتیب است که با ایجاد یک فرایند عرضه و تقاضای کاذب، موجب ایجاد بحران‌های ارزی و افزایش قیمت می‌شوند‌ و ضرورت دارد‌ با این متخلفان برخورد قانونی و سخت صورت گیرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، ‌قاسم کریمی درباره‌ نقش صرافی‌های غیر مجاز و متخلف در بحران‌های ارزی اظهار داشت: صرافی‌های غیرمجاز و متخلف یکی از دلایل اصلی افزایش بی رویه قیمت‌های ارز و بر هم خوردن ثبات بازار ارز هستند.

وی افزود: به‌طور کلی‌ صرافی‌های متخلف با کسب و کار غیرمجاز خود موجب بروز اختلال در اقتصاد، افزایش قیمت‌ها، عدم توزیع صحیح و همچنین گریز و فرار از قانون می‌شوند و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: صرافی‌های مجاز، عملکرد و وظیفه مشخصی در بازار دارند و امور مربوط به سامانه نیما و تامین ارز صادرات و واردات کالا را پوشش می‌دهند، اما وقتی پای تامین ارز برای سفرهای خارجی مثل هزینه‌های دانشجویی و درمانی و همچنین فعالیت تجار و بازرگانان پیش کشیده می‌شود، باید منتظر نقش‌آفرینی صرافی‌های غیر مجاز و متخلف هم باشیم.

به گفته کریمی، ‌وابستگی برخی افراد به صرافی‌های متخلف، دلالان و صرافی‌های مذکور را توانمندتر ساخته است و موجب شده است‌ با توجه به اهمیت تامین ارز برای متقاضیان، روند قیمت‌گذاری را در اختیار بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد قانونی با صرافان غیرمجاز و متخلف، گفت: بی تردید بانک مرکزی و نهادهای قضایی و نظارتی باید با این صرافان متخلف و دلالان ارز برخورد کنند، متاسفانه برخی از فعالان بخش خصوصی و همچنین صرافان متخلف و فرصت‌طلب، مراعات حال مردم و فعالان اقتصادی را نمی‌کنند و در یکی از تنگناهای تاریخی اقتصاد ایران، مشغول دلالی و سوء استفاده هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: روند فعالیت صرافی‌های متخلف و غیر مجاز بدین ترتیب است که با ایجاد یک فرایند عرضه و تقاضای کاذب، موجب ایجاد بحران‌های ارزی و افزایش قیمت می‌شوند‌، ضرورت دارد‌ با این متخلفان برخورد قانونی و سخت صورت گیرد.

بنابراین گزارش یکی از عوامل بروز التهابات ارزی و تورم در جامعه، فعالیت صرافان غیرمجاز است که‌ با ایجاد نوسانات ارزی سودجویی از دارایی‌های مردم را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/82114کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب