درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۸۲۰۵۶۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳ : ۱۰ بازدید: ۱۴۴دیدگاه: ۰

تحریف واقعه عاشورا با سبکی دیگر

تحریف واقعه عاشورا با سبکی دیگر قیام عاشورا در طول تاریخ همواره الهام‌بخش مردم شیعه در برابر قدرت های زورگو و ستمگر بوده است. عاشقان اباعبدالله همواره با نوحه‌سرایی‌ها و برگزاری مجالس عزاداری کوشیده اند این سنت حسنه را زنده نگه دارند. مداحان و پیرغلامان امام حسین علیه السلام در سراسر کشور با نوحه‌سرایی‌ها دل های عزاداران را آسمانی کردند و روح قیام امام حسین را در جان‌ها دمیدند‌.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، قیام عاشورا در طول تاریخ همواره الهام‌بخش مردم شیعه در برابر قدرت های زورگو و ستمگر بوده است. عاشقان اباعبدالله همواره با نوحه‌سرایی‌ها و برگزاری مجالس عزاداری کوشیده اند این سنت حسنه را زنده نگه دارند. مداحان و پیرغلامان امام حسین علیه السلام در سراسر کشور با نوحه‌سرایی‌ها دل های عزاداران را آسمانی کردند و روح قیام امام حسین را در جان‌ها دمیدند‌.
 با این وجود باید گفت این واقعه‌ی شگرف که مبشر حیات طیبه است در معرض تحریف‌هایی قرار داشته است. این تحریف‌ها به تناسب موقعیت های زمانی متفاوت بوده است. آنچه قابل توجه است پشت سر این تحریف‌ها نقشه‌های دشمن یعنی همان پیروان یزید برای خنثی کردن نقش اثربخش این قیام بی بدیل در ظلم‌ستیزی و بیداری مردم بوده است.
امروز جهان سلطه و دشمنان ایران زمین و منافقین و وطن فروشان که شاهد حضور ملیونی مردم در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام هستند از روی حقد و کینه به خاندان اهل بیت اهداف خود را توسط برخی مداحان ساده لوح یا همراه با اهداف پلید آن ها یا جویای نام و اشتهار و یا مشکل دار از نظر اعتقادی و سیاسی دارند اجرا می کنند. این مداحان که رفتارشان نشان می دهد هیچ سنخیتی با اهداف امام حسین ندارند و بازیگر  لشکر یزید علیه حسینیان هستند بدون توجه به عواقب سوء این رفتار گاه نوحه هایی می خوانند که همان حرف‌های دشمن پلید برای مقابله با انقلاب اسلامی و نطامی است که ریشه در انقلاب کربلا و خون‌های مطهر شهدای آن دارد‌. سال گذشته مراسم عزاداری با حضور تعدادی از زنان بدحجاب همراه با دف و برخی سازها در فضای مجازی در بوشهر منتشر شد. امسال نیز یکی از مداحان بوشهر گام در این وادی خطرناک گذاشته است‌. بدون تردید این حرکت و اقدام چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه باشد حرکت در مسیر یزید زمان بایدن و نتانیاهو و سایر سران کفر است. مردم نیز باید هوشیار باشند. دشمن در برابر ظرفیت‌های بزرگ انقلاب کم آورده و با تمام توان می‌کوشد تا این ارزش‌ها و سرمایه‌های بی‌بدیل را دچار انحراف و تحریف بکند. در این زمینه مداحان بی‌بصیرت و کم‌سواد و گاه عقده‌ای می‌توانند بهترین ابزار برای این نمایش خطرناک باشد.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/82056کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب