درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۰۵۴۴۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱ : ۱۰ بازدید: ۱۱۶دیدگاه: ۰

ترور ناموفق عقیده

ترور ناموفق عقیده چرا غرب به دنبال قرآن سوزی است؟ به نظر تهران انگیزه شومی پشت آتش زدن قرآن در سوئد وجود دارد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

• چرا غرب به دنبال قرآن سوزی است؟
• به نظر تهران انگیزه شومی پشت آتش زدن قرآن در سوئد وجود دارد.

یکی دیگر از رویدادهای کفرآمیز در اروپا، سوزاندن صفحات قرآن، این بار در پایتخت سوئد در مقابل یک مسجد در روز عید قربان که بسیاری از مسلمانان اجتماع کرده بودند، نشانه آشکاری از تحریک است.

و در نشانه آشکار دیگری از آسیبی که این امر به جهان اسلام وارد کرده است، آیت الله سید علی سیستانی، عالی ترین مرجع دینی عراق، که معمولا از ورود به مسائل مربوط به امور بین المللی خودداری می کند، بیانیه ای نادر در محکومیت این عمل منتشر کرد.

مقامات سوئدی به فرد فاشیست اجازه دادند تا تحت پوشش "آزادی بیان" و حمایت پلیس این عمل توهین آمیز را انجام دهد.
این اولین بار نیست که چنین اقدام توهین آمیزی در سوئد یا اروپا صورت می گیرد.

رفتار دوگانه غرب و نفاق نسبت به مقدسات اسلامی کاملاً نفرت انگیز است.

اگر کسی در غرب، فارغ از عنوان و رتبه‌اش، جرأت انتقاد از اسرائیل را داشته باشد، به سرعت به عنوان «یهود ستیز» طرد، ساکت و یا از موقعیت قدرت دور می‌شود.


این رویه سیاسی در غرب، مردم را در فضای ترس نگه داشته است ، تاکتیکی که برای چندین دهه به روش های مختلف برای ترور عقاید مخالف نظام های حاکم مانند اسلام مورد استفاده قرار گرفته است.

زندگی در فضای عمومی ترس از یک تهدید به اصطلاح خیالی به دولت ها اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر مردم خود داشته باشند.

همه در سرتاسر جهان می‌دانند که آزادی بیان محدودیت‌هایی دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از آسیب رساندن به احساسات دو میلیارد مسلمان می‌شود. این محدودیت ها در سطح ملی و بین المللی به استثنای اسلام و مقدسات آن اعمال می شود.

غرب عمداً به بهانه های مختلف سعی در سوء استفاده از مسلمانان دارد. این تنها مسلمانان هستند که به شیوه های مختلف اسلام هراسانه مورد هدف قرار می گیرند که طبیعتاً برای دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان غیرقابل قبول است.

به عنوان مثال، در فرانسه، دختران مسلمان از داشتن حجاب، چیزی که در اسلام مقدس است، در مدارس منع شده اند. در سال 1383 ( 2004) فرانسه حجاب را در مدارس دولتی ممنوع و زنان مسلمان را از پوشیدن روسری منع کرد. دولت های دیگر زنان مسلمان را از داشتن حجاب در محل کار نیز منع کرده اند.

مدتی قبل، زمانی که مسلمانان رمان «آیات شیطانی» سلمان رشدی را می سوزاندند، که کتاب مقدسی نبود، همه در غرب این را به عنوان سوء استفاده از آزادی بیان محکوم کردند.

سوزاندن قرآن کریم در غرب که با حمایت دولت های مختلف با شعار آزادی بیان صورت می گیرد نشان دهنده بالاترین سطح نفاق است.

سوزاندن قرآن، مقدس ترین کتاب مسلمانان، آشکارا انگیزه های دیگری دارد.

غرب با سؤاستفاده از احساسات مذهبی بخشی از مردم علیه بخش دیگر و شعارهای گروههای راست افراطی بر علیه مسلمانان به عنوان تاکتیکی برای ترویج نفرت در جامعه استفاده می کند. شعارهای گروه های راست افراطی در طول راهپیمایی ها در مراکز شهرها در سراسر غرب علیه حضرت محمد با این الگو مطابقت دارد.

لابی اسرائیل در غرب با تأثیرگذاری بر دولت‌ها برای اجازه دادن  به توهین بی مجازات به مقدسات دیگر ادیان بویژه مسلمانان، نقش مهمی ایفا می‌کند.


باید به کشورهای اروپایی به اصطلاح لیبرال که سعی می کنند فاشیسم را تحت لوای لیبرالیسم و «آزادی بیان» توجیه کنند، هشدار داد و آنها را از چالش های پیش رو با مسلمانان که می تواند خطرناک باشد برحذر داشت .

اقدام اخیر در سوئد نتیجه معکوس داشته است و گروه‌های مسلمان خواستار تحریم کالاهای سوئدی (و نه به عضویت سوئد در پیمان ناتو توسط ترکیه  شده‌اند-مترجم) در همین حال سازمان همکاری اسلامی قرار است هفته آینده جلسه‌ای برگزار کند تا درباره اقدامات تلافی جویانه احتمالی بحث کند.

 

از علی کربلایی
تارنمای تهران تایمز
برگردان و کوتاه سازی علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80544کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب