درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی/ایران شناسه: ۷۸۲۴۴۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵۷ : ۱۲ دیدگاه: ۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛

اصلاح ناترازی‌ها در برنامه هفتم / مردم از بخش سلامت ناراضی هستند

اصلاح ناترازی‌ها در برنامه هفتم / مردم از بخش سلامت ناراضی هستند معاون رئیس جمهور از اصلاح ناترازی‌های بودجه در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: مردم با وجود سرمایه گذاری گسترده در بخش سلامت، از این بخش ناراضی هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در همایش برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه مساله ناترازی بودجه، ناترازی بانک‌ها، ناترازی انرژی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی یک پدیده مخاطره آمیز است گفت: باید تدبیری شود تا ناترازی ها اصلاح شود، در ۱۰ سال گذشته شاهد افزایش رشد مصرف در کشور هستیم. برای کنترل رشد مصرف نیاز به سرمایه گذاری است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تلاش می‌شود در برنامه هفتم این ناترازی ها برطرف شود، با وجودی که در بخش سلامت سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته اما رضایت مردم حاصل نشده و در تحول سلامت با رویکرد پاسخگویی به انتظارات جامعه باید عمل شود.

داود منظور با بیان که در همایش امروز ۱۶ نشست برای تبیین برنامه هفتم برگزاری خواهد شد و هدف ما جهاد تبیین است، گفت: رهبری فرمودند هر آنچه قرار است انجام شود را تبیین کنید. تیبین باعث همراهی و اجماع خواهد شد و امروز سند برنامه هفتم به عنوان منشور وفاق دولت در پنج سال آینده معرفی می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بررسی جزئیات برنامه هفتم در کمیسیون منتخب دولت، گفت: آنچه امروز تهیه شده پاسخگوی نیازهای برنامه ریزی برای پنج سال آینده باشد، البته به عنوان سازمان برنامه و بودجه، ضعف‌های برنامه را به عهده می‌گیریم و تلاش می‌کنیم با نظرات نخبگانی در فرایند تصویب لایحه برنامه هفتم در مجلس، نکات ارزنده را به کار بگیریم.

منظور به تدوین برنامه هفتم اشاره کرده و تشریح کرد: تدوین برنامه هفتم از نیمه سال گذشته آغاز شد و در جلسه امروز پیش نویس این برنامه تبیین شده و تلاش شد لایحه برنامه هفتم را در زمانی که با مجلس توافق شده بود، یعنی تا پایان اردیبهشت ماه امسال برای تقدیم به مجلس آماده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد: رویکرد برنامه هفتم متفاوت از برنامه‌های گذشته است و تلاش شد سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر بگیریم و تدابیر و اقداماتی را که می‌بایست برای تحقق این سیاست‌های ابلاغی توافق و تکلیف شود تا در پنج سال آینده اجرایی شود، اینها را در قالب لایحه تنظیم کرده و خروجی جلسات تدوین برنامه با دستگاه‌ها منجر به تدوین سند پشتیبان لایحه برنامه هفتم شد و تلاش کردیم در این سند پشتیبان مسئله شناسی شود و بررسی کنیم ابعاد مختلف موضوع چیست و چرا مسئله ایجاد شده است.

داود منظور با تاکید بر مسئله محور بودن برنامه هفتم گفت: آن چه به عنوان مسئله‌های کشور در سیاست‌های ابلاغی احصا شده، به عنوان سر تیتر تنظیم برنامه هفتم است و براساس نظریات نخبگانی موجود در جامعه بهترین راهکارها برلی حل مسائل بررسی و به هدف گذاری‌های کمی منجر شد.

رئیس سازمان برنامه بودجه به بخش دیگری از جزئیات برنامه هفتم اشاره کرده و افزود: برای کوچک‌تر کردن لایحه برنامه هفتم، بخشی از احکام، مجوزها و تکلیف را در قالب مجموعه مقرره‌های مصوب دولت تنظیم شد که برای نخستین بار در کشور این اقدام در برنامه پنج ساله کشور صورت می‌گیرد.آنچه دولت می‌تواند بدون مداخله مجلس تصویب و اجرا کند، در قالب مجموعه مقرره‌ها تنظیم کردیم که حدود ۸۰ مقرره است که این سند باید به تصویب نهایی دولت برای ابلاغ و اجرا برسید.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: لایحه برنامه در ۲۲ فصل و بخش تنظیم شده است که نگاه اصلی در برنامه حل ناترازی‌ها در کشور است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/78244کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب