درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ / حوزه حج و زیارت و وقف/ایران شناسه: ۷۷۵۸۴۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴۹ : ۱۳ دیدگاه: ۰

پایان پذیرش زائران عمره مفرده از 30 شوال برای آمادگی حضور میلیونی حجاج

 پایان پذیرش زائران عمره مفرده از 30 شوال برای آمادگی حضور میلیونی حجاج عربستان، پذیرش زائران عمره مفرده را از 30 شوال متوقف می‌کند تا برنامه‌ها به منظور تشرف میلیونی زائران حج تمتع سال جاری را عملیاتی کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، عربستان اعلام کرد که پذیرش زائران عمره مفرده از ۳۰ شوال به پایان می‌رسد و پس از این زمان فقط زائران حج تمتع امکان تشرف به سرزمین وحی را دارند.

 

عربستان از ۳۰ شوال زائران عمره مفرده را پذیرش نمی‌کند

همچنین امسال همچون سال‌های گذشته قوانینی برای جلوگیری از ورود بدون مجوز افراد به مکه مکرمه و زیارت خانه خدا در ایام حج تمتع پیش‌بینی شده است که آن هم از اوایل ماه شوال اعمال خواهد شد. اعزام زائران خارجی به سرزمین وحی در روزهای آینده آغاز خواهد شد و حتی عربستان آمادگی خود برای پذیرش زائران حج تمتع سال جاری را اعلام کرده است. با این وجود، به نظر می‌رسد کشورهای دارای بیش‌ترین سهمیه حج تمتع، از ۲۵ شوال (۲۶ اردیبهشت) وارد سرزمین وحی شوند.

 

آمادگی سعودی‌ها برای پذیرش میلیونی زائران حج تمتع پس از پایان کرونا

با توجه به اینکه در حج تمتع سال جاری محدودیت‌های کرونایی حذف شده و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ زائر به حج تمتع مشرف خواهند شد، سعودی‌ها زودتر از سال‌های گذشته پذیرش زائران عمره مفرده را متوقف می‌کنند تا زمینه حضور میلیونی زائران پس از کرونا را فراهم سازند.

در سال‌های گذشته که شیوع کرونا موجب تشرف زائران کشورهای مختلف شده بود، عربستان محدودیت‌هایی اعمال کرد؛ به طوری که سال گذشته زائران بالای ۶۵ سال را پذیرش نکرده و حدود ۹۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف حاجی شدند. در ۲ سال قبل از آن هم، به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به ۶۰ و ۱۰ هزار ساکن عربستان مجوز حضور در سرزمین وحی در ایام حج تمتع را داد و زائران خارجی از زیارت خانه خدا محروم بودند.

 

زائران ایرانی حج تمتع طی ۳۰ روز عازم عربستان می‌شوند

بر اساس برنامه سازمان حج و زیارت نیز اعزام زائران ایرانی از سوم خردادماه آغاز خواهد شد و زائران ایرانی طی ۳۰ روز در قالب کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم وارد عربستان می‌شوند.

سهمیه ایران در حج تمتع سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر است که مسؤولان کشورمان درصدد افزایش این سهمیه تا ۱۰۰ هزار نفر هستند. اما طرف سعودی هنوز با این امر موافقت نکرده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/77584کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب