درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه راه و مسکن/تهران/ایران شناسه: ۷۷۱۶۴۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸ : ۲۳ دیدگاه: ۰

معاون وزیر راه:

پروژه‌های مسکن‌ مهر پردیس متوقف نشده است/ فسخ قرارداد پیمانکاران غیرمتعهد پیگیری می‌شود

 پروژه‌های مسکن‌ مهر پردیس متوقف نشده است/ فسخ قرارداد پیمانکاران غیرمتعهد پیگیری می‌شود مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: هیچ‌کدام از پروژه‌های مسکن‌ مهر در پردیس متوقف نشده و درباره برخی پیمانکاران که به تعهدات خود عمل نکرده اند، پیگیری فسخ قراردادشان انجام می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: با توجه به انتصاب میرمحمد غراوی به عنوان معاون عمرانی استاندار تهران لازم بود که وضعیت مدیرعاملی شرکت پردیس مشخص شود و به همین‌ دلیل انتخاب خلیل محبت‌خواه به عنوان مدیری با تجربه و آشنا به موضوعات پردیس در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این مهم برمی‌گردد به موضوعات و مسائلی که در پردیس به واسطه کمبودهای موجود نیاز به پیگیری دارد تا با سرعت بیشتر و با همت، روحیه انقلابی و جهادی دنبال شود.

جعفری ادامه داد: خلیل محبت‌خواه از مدیران کل استان تهران که جزو مدیران قوی، با تجربه و در این حوزه آشنا به مسائل پردیس است انتخاب شد و از امروز سکان هدایت شرکت عمران پردیس را بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد: به دلیل همین شناختی که ایشان از پردیس و با توجه به تجربه و توانمندی که در سالیان طولانی در حوزه مسکن و راه داشت امیدواریم بتواند در مسیر خدمت به هشهریانمان در شهر پردیس، همچنین عزیزانی که در انتظار خانه‌دار شدن در پردیس هستند تسریع و تسهیل کنند و ما در سال ۱۴۰۲، سالی متفاوت با سال‌های گذشته را در مسیر خدمت به هموطنان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور تصریح کرد: در هر صورت کمبودهایی که در پردیس وجود داشت را به دستور رئیس جمهور تسهیل و عملیات عمرانی سرعت خوبی طی سال گذشته گرفت و با تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات پیمانکاران راه هموار شد.

جعفری افزود: با توجه به اینکه آورده متقاضیان مسکن مهر به اتمام رسیده و حتی تسهیلات‌شان نیز به پایان رسیده، دولت می‌بایست این اعتبارات را از محل بودجه عمومی خود تامین کند و این مبلغ قابل توجهی می‌شود.

وی بیان کرد: این ظرفیت برای سال گذشته پیش‌بینی شده بود و برای پایان این پروژه در سال گذشته ۹۵ درصد ظرفیت مساکن‌مهر پیشرفت کرد، اما با تاکید وزیر راه و شهرسازی، استاندار و فرماندار می‌بایست مسکن ها با شبکه معابر، خدمات روبنایی و زیربنایی به صورت کامل و آماده سکونت تحویل متقاضیان شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در گذشته دوره تحویل تا دوره بهره‌برداری معمولاً با ۲ ماه تاخیر همراه می‌شد اما توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های داخل منزل مانند نصب پکیج، کابینت، رنگ آمیزی کامل واحدها و غیره توسط مالکان انجام می‌شد، این زمان احتیاج بود.

جعفری تصریح کرد: از طرفی خود ساکنین باید در واحدها مستقر می‌شدند تا سایر تجهیزات و نصبیات در تعهدات پیمانکار نصب می‌شد که این دوره تحویل تا بهره‌برداری را در سنوات گذشته به بیش از ۲ ماه‌ افزایش می‌داد.

وی اضافه کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی واحدها و خدمات تکمیل و سپس مراسم افتتاحیه برگزار شود که این دوره بنا بر سیاست افتتاح با قابلیت سکونت افزایش یافت و ۱۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح و قابل بهره‌برداری و سکوت خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۹ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر شهر پردیس با همکاری صندوق ملی مسکن، تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز، همچنین تعیین و تکلیف پیمانکارانی که در ساخت واحدها کوتاهی کرده و نسبت به انجام تکالیفشان بر اساس قرارداد سرباز زدند تا پایان سال آماده تحویل به هموطنان خواهد شد.

جعفری درخصوص سوژه فارس من با عنوان «فکری برای کاهش آورده مسکن ملی شهر پردیس کنید» گفت: بحث مسکن نهضت ملی مسکن و اقدام ملی که این دو طرح در قالب نهضت ملی مسکن ادغام شده است و یک اصل کلی دارد که قیمت تمام شده در کنار تسهیلاتی که دولت پرداخت می کند باید از آورده متقاضیان تامین شود.

وی افزود: این قیمت تمام شده در مسکن اقدام ملی و مسکن نهضت ملی بدلیل اینکه هنوز در حال اجرا است قابل تشخیص نیست به‌همین دلیل زمانیکه پروژه‌ای به اتمام برسد و صورت وضعیت قطعی پیمانکار اعلام شود قابلیت تعیین و تکلیف سقف آورده متقاضی، مشخص خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا زمان اتمام پروژه و با توجه به شرایطی که برای تکمیل هزینه‌های پروژه وجود دارد ما بر اساس صورت وضعیت پیمانکاران، پیامک‌های مربوطه را برای تکمیل آورده متقاضی ارسال می‌کنیم و این منوط به تامین آورده است تا بتوانیم با سرعت قابل قبول طرح اقدام ملی و طرح نهضت ملی که یکپارچه شده‌اند را پیش ببریم.

جعفری اضافه کرد: پروژه‌های اقدام ملی زمانی که دولت کار را تحویل گرفت زیر ۱۰ درصد پیشرفت داشتند و این مستلزم این بود که از مدیریت و ظرفیت‌های این دولت استفاده شود و ما این آورده‌ها را باید برای تکمیل این پروژه را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور ابراز کرد: این اعداد که اعلام می‌شود تماما پیش‌بینی بوده و قطعی نیست و تا زمانی که پروژه به اتمام برسد و صورت وضعیت قطعی پیمانکار ارائه شود.

 

پروژه‌های مسکن مهر پردیس تعطیل نیست

وی درخصوص وضعیت فعالیت در مساکن مهر پردیس گفت: هیچ‌کدام از پروژه‌های مسکن مهر در پردیس متوقف نشده اما سرعت پیشرفت و سرعت فعالیت در پروژه‌ها متفاوت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تنوعی که در پیمانکاران داریم و مشکلاتی که بعضا پیمانکاران در بخش‌های مختلف دارند این سرعت کار مشخص می‌شود.

جعفری ادامه داد: ما وظیفه داریم موضوعات پیمانکاران را پیگیری و رفع کنیم اما برخی از پیمانکاران به دلایل اینکه در قراردادهایشان محدودیت‌ها و مشکلاتی داشتند، این کار را با سرعت کم‌تر و با کندی به پیش می‌برند.

وی اضافه کرد: تذکرات و اخطارهای لازم به پیمانکارها داده شده و برخی از پیمانکاران که به تعهدات خود عمل نکردند بحث فسخ قراردادشان را پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آنچه که برای ما مهم است، این است که با تدبیر و برنامه‌ریزی بتوانیم پروژه‌ها را برای پایان سال آماده کنیم و امیدواریم بخش عمده آن را تا تابستان امسال به مرحله بهره‌برداری و تحویل هموطنان دهیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/77164کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب