درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ / حوزه حماسه و مقاومت/کردستان/ایران شناسه: ۷۶۹۸۸۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹ : ۱۹ دیدگاه: ۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

۱۰ درصد اشتغال استان‌ها باید به ایثارگران اختصاص یابد

۱۰ درصد اشتغال استان‌ها باید به ایثارگران اختصاص یابد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: باید ۱۰ درصد اشتغال استان ها به ایثارگران اختصاص یابد و همه دستگاه های اجرایی موظفند در این راستا اقدام کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان در سنندج گفت: مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها برای همه دستگاه‌ها لازم الاجراست.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند یک درصد از اعتبارات جاری را در راستای اجرای مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی وظیفه دارند که بر هزینه کرد این مصوبه قانونی نظارت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: هر سه ماه یک بار این شوراها باید در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعتبارات بنیاد شهید سه برابر شده است اما همه دستگاه‌های اجرایی موظفند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب مصوبات شورای استانی اقدام کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اعلام کرد: در کردستان بیش از ۳ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران درخواست اشتغال داشتند که متأسفانه تاکنون اقدام جدی برای این بزرگواران نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بر اساس قانون دولت موظف شده که برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد شغل ایجاد کند که برای کردستان ۴۶۰ نفر مجوز گرفته شده که متأسفانه مجموعاً ۲۱۳ نفر استفاده شده است.

وی تصریح کرد: بین درخواست دستگاه‌ها برای استخدام و محل زندگی این افراد هماهنگی وجود نداشته است.

قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: باید ۱۰ درصد اشتغال استان‌ها به ایثارگران اختصاص یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: در حوزه مسکن بیش از ۴ هزار نفر در اولویت واگذاری مسکن هستند و بیش از ۶ هزار نفر هم در اولویت دوم هستند و این نشان می‌دهد در حوزه مسکن ایثارگران کاری نشده است.

وی افزود: در کردستان ۹۷۲ گلزار داریم که مزار بیش از ۵ هزار نفر از شهدای استان ساماندهی شده است و در سال جاری و سنوات آتی اعتباراتی برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص خواهد یافت.

قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: ۱۱۲ گلزار پنج مزاری کردستان نیاز به مرمت دارد و امیدواریم در سفرهای آتی رئیس جمهور اعتباری برای این مهم اختصاص یابد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/76988کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب