درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۶۷۷۶۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۴ : ۱۸ دیدگاه: ۰

اقدام انسان‌دوستانه یمن؛ 77 اسیر ائتلاف سعودی آزاد شدند

 اقدام انسان‌دوستانه یمن؛ 77 اسیر ائتلاف سعودی آزاد شدند رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن خبر داد که بنا به دستور رهبر انقلاب این کشور و در یک اقدام انسان‌دوستانه، این کشور بیش از هفتاد نفر از اسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرده‌ است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، عبد القادر المرتضى رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز پنجشنبه از آزادی شمار دیگری از زندانیان ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از المرتضی گزارش داد، کمیته ملی امور اسرا در راستای اجرای دستور  عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انقلاب یمن، ۷۷ نفر از اسرای ائتلاف سعودی را آزاد کرده است که شامل دهها نفر از افراد بیمار و سالمند است.

این مقام یمنی ابراز امیدواری کرد که این اقدام انساندوستانه با اقدام مثبتی از سوی ائتلاف سعودی در قبال اسرای یمنی پاسخ داده شود.

وی همچنین تأکید کرد که در راستای فراهم کردن بستر موفقیت مذکرات مربوط به تبادل اسرایی که بعدها صورت خواهد گرفت، دهها نفر از اسرای ائتلاف سعودی آزاد شده‌اند.

در همین ارتباط، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن بیست و هفتم فروردین ماه گذشته، در جلسه‌ای، سران این کشور را در جریان مذاکراتی قرار داد که با هیأت سعودی و با میانجیگیری عمان صورت گرفت.

المشاط با بیان اینکه قرار شده است بعد از عید سعید فطر، دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود، افزود: اگر ائتلاف سعودی و به دنبال آن، آمریکا به فکر آن باشد که درگیریهای نظامی را از سر بگیرد و در روند صلح مانع‌تراشی کند، باید بداند که یمن دست برتر را دارد.

اخیرا هیأتهای رسمی از عربستان و عمان برای بررسی پرونده تبادل اسرا و آتش‌بس در یمن، وارد صنعا شدند. این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بود که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صدها هزار یمنی کشته  و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/76776کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب