درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/البرز/ایران شناسه: ۷۶۲۰۹۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰ : ۲۰ دیدگاه: ۰

اژه ای: نباید در راستای رفع مشکلات اقتصادی تعلل کرد/ ورود دستگاه قضا به مسئله حجاب

 اژه ای: نباید در راستای رفع مشکلات اقتصادی تعلل کرد/ ورود دستگاه قضا به مسئله حجاب رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اگر امروز نتوانیم مسائل اقتصادی کشور را پیش ببریم و درصدد رفع موانع اقدام نکنیم؛ مشکلات معیشتی مردم بر دیگر مسائل سایه می‌افکند، گفت: در ۱۷ روز گذشته جلساتی مختلفی برگزار کردیم در بحث حجاب گذاشتیم و برنامه‌های مختلفی نیز تدوین کردیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، در سفر نیمروزه خود به استان البرز، در دیدار با اقشار مختلف مردم استان البرز، با اشاره به اینکه خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان فضیلتی استکه امیدواریم بتوانیم در این مسیر به درستی گام برداریم و از ظرفیت‌ها و نعمات این ماه مبارک بهره ببریم، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم با بهره گیری از ظرفیت مردم مشکلات و موانع را شناسایی و در صدد رفع آن‌ها بر بیاییم، یادآور شد: موضوع امروز کشور در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشت مردم است که نیاز داریم طبق فرامین مقام معظم رهبری در راستای رفع هرچه سریعتر این مشکلات اقدام کنیم.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: اگر نتوانیم مسئله اقتصاد کشور را برطرف کنیم این موضوع بر دیگر مسائل کشور سایه می‌اندازد و مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

 

شعار سال باید چراغ راه سران قوه باشد

اژه‌ای در ادامه به شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: نامگذاری سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری چراغ راهی برای امروز کشور قلمداد می‌شود، در این حوزه نباید تنها به حرف زدن بسنده کرد و نیازمند اقدامات جدی هستیم.

وی با بیان اینکه باید امنیت سرمایه گذاری تامین شود، تاکید کرد: به صورت جدی با کاهش ارزش پول ملی مقابله شود.

اژه‌ای با تأکید بر اینکه برای حمایت از تولید و تولید کنندگان باید ضمن کمک به دولت به حوزه ارز نیز ورود کنیم، اضافه کرد: امروز ارز یک شاخص در اقتصاد کشور قلمداد می‌شود که اگر موفق به کنترل آن نشویم تحقق عدالت اجتماعی امری دشوار خواهد بود.

وی یادآور شد: یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اجرا کردن جلوگیری از واردات بی رویه و همچنین واردات اقلامی است که نمونه داخلی مشابه آن وجود دارد.

 

مقابله با فساد مالیاتی و بازگشت هزاران میلیارد تومان به بیت المال

این مقام مسؤول در ادامه به فعالیت‌های قوه قضاییه در راستای ساماندهی امور مالیاتی کشور اشاره کرد و افزود: با جلوگیری از یک فساد و یا شناسایی آن می‌توانیم هزاران میلیارد تومان را احصا کنیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با بیان اینکه در حوزه تسهیل صادرات نیز قوه قضاییه به کمک دولت رفته است، اظهار کرد: امروز یکی از موارد و مباحثی که در افزایش تورم مطرح می‌شود افزایش نقدینگی است، برای مثال برخی از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند اما منابع را به جای استفاده در تولید به سوداگری می‌برند!

محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی صورت بگیرد، تصریح کرد: ما در این حوزه نیز به دولت کمک خواهیم کرد.

به گفته رئیس عدلیه امروز دشمن از هر طریقی که بتواند سعی دارد به اهداف خود برسد اما تلاش مردم و مسئولان است که این آرزو را برای دشمن به دل دشمن خواهد گذاشت.

 

واکنش قاضی القضات به مسئله حجاب

وی در بخش دیگری به مسئله حجاب پرداخت و یادآور شد: در ۱۷ روز گذشته جلساتی مختلفی برگزار کردیم در بحث حجاب گذاشتیم و برنامه‌های مختلفی نیز تدوین کردیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق کردم ایران متدین هستند و حتی کسانی که شاید اعتقادات دینی قوی نداشته باشند غیرت دارند. از این رو به مردم قول می‌دهیم که در بحث حجاب اجازه کم‌کاری را نمی‌دهیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مردم ایران نمی‌توانند بی بند و باری را قبول کنند، در حالیکه دشمن سعی دارد موضوع حجاب را نیز به سیاست گره بزند.

وی با اشاره به اینکه دشمن توطئه‌های خود را پیش می‌برد، اظهار کرد: هدف آن ها ترویج ناهنجاری و هرج و مرج در کشور ما است اما در این زمینه هم مردم و هم دستگاه قضا کوتاه نخواهند آیند.

 

البرز به واسطه تراکم و ترکیب جمعیتی که دارد نیازمند فعالیت‌های ویژه ای است

وی در بخش دیگری به شرایط ویژه استان البرز که در جوار پایتخت قرار دارد اشاره کرد و گفت: این استان زمان زیادی نیست که مستقل شده است و نیازمند نگاه ویژه مسؤولان برای رفع چالش‌ها و ارتقاء زیرساخت‌های خود است.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم تراکم و ترکیب جمعیت استان البرز را با نگاهی ویژه و کارشناسی شده مورد پایش قرار دهیم، یادآور شد: حاشیه نشینی و وجود زندان‌ها در استان البرز می‌تواند شرایطی را پدید بیاورد که رسیدگی به آن‌ها باید مورد تأکید مجموعه قضایی باشد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/76209کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب