درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۱۰۳۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵ : ۱۳ دیدگاه: ۰

نذیری اصل:

ایران مایل به همکاری با آژانس است

 ایران مایل به همکاری با آژانس است علی‌رغم تنش‌زایی غرب در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» تأکید کرد که تهران به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاقمند است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، علی‌رغم ادعای کشورهای غربی مبنی بر «تنش‌زایی خطرناک هسته‌ای»، جمهوری اسلامی، «محسن نذیری اصل» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه،‌ تصریح کرد که ایران مایل به همکاری در زمینه برنامه هسته‌ای خود است.

نماینده ایران در آژانس درباره همکاری جمهوری اسلامی و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «در هفته‌ها و ماه‌های آتی‌، موارد زیادی برای رسیدگی به موضوعات مورد توجه مشترک وجود دارد زیرا ایران علاقه زیادی به همکاری با رافائل گروسی دارد».

نذیری اصل ادامه داد: «ما باید از تقابل خودداری و بسیار مسئولانه‌تر با یکدیگر همکاری کنیم».

تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) هفته جاری در بیانیه‌ای مشترک، ایران را به «تنش‌زایی هسته‌ای بی‌وقفه و خطرناک ایران» متهم کردند و مدعی شدند: «غنی‌سازی بی‌سابقه تا غنای ۸۳.۷ درصد یک تنش‌زایی بسیار شدید است».

این ادعاها در حالی مطرح شده است که جمهوری اسلامی ایران گزارش‌ رسانه‌های غربی مبنی بر غنی‌سازی ۸۴ درصدی را رد کرده‌اند.

نذیری اصل روز گذشته همچنین در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «آنچه معمولاً در این میان نادیده گرفته می‌شود تعهدات متقابلی است که برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در همان قطعنامه اجرای برجام ذکر شده است».

تروئیکای اروپا در بیانیه اخیر خود تصریح کردند:«ما ایران را برای اجرای سریع و کامل اقدامات توافق شده، با توجه به جدی بودن تشدید ادامه‌دار و شدید برنامه هسته‌ای آن پاسخگو خواهیم کرد. این اقدامات ایران را از تعهدات سال ۲۰۱۵ خود دورتر کرده است».

طرف‌های اروپایی برجام در ادامه این بیانیه ضمن بازنشر بخش‌هایی از گزارش مدیرکل آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، افزودند: «ما به ویژه نگران اعلامیه‌های ایران برای نصب سانتریفیوژها و آبشارها پیشرفته‌تر در کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو هستیم. این امر توانایی غنی‌سازی ایران را در این تاسیسات زیرزمینی سابقاً مخفی افزایش می‌دهد».

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75103کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب