درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۷۴۳۷۵۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴ : ۱۱ دیدگاه: ۰

کدخدایی:

حضور باشکوه مردم در ۲۲ بهمن پاسخی به تهدیدات دشمن بود

حضور باشکوه مردم در ۲۲ بهمن پاسخی به تهدیدات دشمن بود رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم پاسخی بود به تهدیدات دشمن و هم مطالبه‌ای بود از مسئولان برای حل مشکلات‌شان.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به اصل نهم قانون اساسی، گفت: اصل نهم قانون اساسی بحث آزادی را در عین حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور مطرح کرده است. بنابراین هیچکدام از آنان نباید به خاطر دیگری از بین برود و یا نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد: در واقع باید میان بحث آزادی و حفظ استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور تعادل داشته باشیم.

عضو شورای نگهبان با اشاره به موضوع عفو متهمین توسط مقام معظم رهبری و نیز بسته وحدت آفرین رئیس‌جمهور خاطر نشان ساخت: کسی با مردم خدای نکرده دشمنی و عناد ندارد اما لازم است ملاحظات نظم و امنیت عمومی اعمال شود.

کدخدایی خاطر نشان ساخت: در ابتدای شروع اغتشاشات مقام معظم رهبری سخنرانی‌های داشتند و بر اساس آن میان آنهایی که فریب خوردند و آنانی که عامدانه و بر اساس تحریک دشمنان به دنبال ایجاد آسیب به اموال عمومی و تخریب بودند، تفکیک قائل شدند.

وی ادامه داد: اگر کسی بر اساس تحریکات دشمن فریب خورده باشد، قطعاً مقامات و مسئولین و بخصوص مقامات قوه‌قضاییه به دنبال آن نیستند که فرد فریب خورده را محاکمه کنند.

 

عفو بازداشت شدگان نشان از بالندگی ایران است

استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران تصریح کرد: باید گفت این عفو نشان از بالندگی جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند تفکیک کند. البته تعداد کسانی که توسط دشمن هدایت شدند، بسیار قلیل است اما بخشی که از سر ناآگاهی و ندانم کاری به میدان آمدند، مورد عفو واقع شدند.

عضو هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در ادامه اظهار داشت: باید توجه داشت که در گذشته معمولاً عفو برای آنهایی بوده است که محکوم بودند، اما این بار شامل متهمین هم شد؛ یعنی متهمینی که بر اساس موضوعی بازداشت شده است، بدون آنکه پرونده‌شان رسیدگی شود، مشمول عفو واقع شده که نشان از ظرفیت بالای نظام جمهوری اسلامی است.

کدخدایی در ادامه با اشاره به حماسه با شکوه راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن امسال تاکید کرد: حضور خیره کننده مردم در ۲۲ بهمن که در پاسخ به فرمایشات مقام معظم رهبری بود. مردم آمدند تا از نظام و منافع ملی کشور دفاع کنند و جا دارد از یکایک مردم به خاطر حضور در حماسه ملی ۲۲ بهمن تشکر کنیم زیرا این حضور پاسخی قاطع به دشمنان انقلاب اسلامی بود.

 

رهبری به خوبی از شرایط کشور اطلاع دارند

سخنگوی سابق شورای نگهبان در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی خاطر نشان ساخت: در دیداری که مقام معظم رهبری چندی پیش با فعالان اقتصادی داشتند، مطالبات جدی را مطرح کردند که نشان می‌دهد ایشان هم به‌خوبی از شرایط اطلاع دارند و هم از مسئولین اجرایی مطالبه‌گر هستند. این سخنان نشان از این بود که ضمن داشتن پیشرفت‌هایی، به هر شکل نواقصی هست و البته این نواقص دارای عوامل مختلفی است. هرچند نمی‌توانیم شخص خاصیت گروه خاصی نهاد خاصی را مقصر و مسبب بدانیم.

وی افزود: در واقع حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم پاسخی بود به تهدیدات دشمن و هم مطالبه‌ای بود از جنس مطالبات مقام معظم رهبری، از مسئولین برای حل مشکلات‌شان.

 

مردم از مسئولین مطالبه حل مشکلات اقتصادی را دارند

کدخدایی ادامه داد: قطعاً مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد و انتظار مردم آن است که تلاششان را بیشتر کرده و و ساماندهی بهتری حل مشکلات انجام دهند. امیدوارم این مسائل حل شود.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی تفاوتی بین مقامات مسئولین و مردم نبوده و نیست. این نظام مردمی‌است و امام با همین شعار به میدان آمد و مردم را به سوی خودشان جذب کرد. به همین دلیل مردم از نظام و مقام معظم رهبری و مسئولین حمایت کردند. لذا مردمی‌ترین نظام دنیا نظام جمهوری اسلامی است و همه مسائل آن با مردم بیان می‌شود و به کمک آنان به پیش می‌رود. از طرفی امیدوارم مسئولین هم تلاش بیشتری برای حل مشکلات مردم در آینده داشته باشند.

گفتنی است در اصل نهم قانون اساسی آمد است: در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‌ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی‌های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/74375کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب