درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۴۰۳۹۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۴۴ : ۱۸ دیدگاه: ۰

رمز ماندگاري انقلاب اسلامي

رمز ماندگاري انقلاب اسلامي انقلاب اسلامي در يك كلمه فرار بشريت به سوي خداست. هيچ قدرتي در جهان نمي‌تواند جلوي اين فرار از كفر و الحاد را به سوي خدا بگيرد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،
نكته اول : خداوند در قرآن كريم از سه نوع قلب ياد مي‌كند :
1- قلب سليم كه از شرك ، كفر ، نفاق و كينه خالي است.
2- قلب منيب كه بعد از لغزش، صاحب آن به درگاه خدا توبه مي‌كند.
3- قلب مريض، قلبي كه به معارف الهي باور ندارد و مملو از كفر و شرك و نفاق است.
حوزه كاري امام و رهبران انقلاب اسلامي عليه تبهكاري‌هاي عصر ما و مبارزه با كفر و شرك و نفاق كار مؤثر روي تمركز و تجميع قلوب انسان‌هايي است كه داراي «قلب سليم» و به ويژه «قلب منيب» هستند. تمامي كساني كه داراي قلب مريض هستند و حاضر نيستند اين مرض را با نسخه پيامبران الهي و رهنمودهاي قرآني معالجه كنند و در برابر انقلاب اسلامي مي‌ايستند.
شروع جنگ نرم انقلاب و جنگ شناختي با دشمن همين نقطه است. اين نقطه يك گردنه صعب‌العبور در تاريخ گذشته ، حال و آینده بشر است.امام (ره) تابلوي راهنما در اين گردنه نصب كرده است. دو دسته از انسان‌ها در اين گردنه به مصاف هم آمدند يك دسته كه به ابديت و نجات بشر فكر مي كنند و جزء شهدا و صديقين هستند و دسته ديگر دلشان به خوشي دوروزه اين دنيا و سرسختانه در برابر لشكر حق ايستادگي مي كنند.
نكته دوم : امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي در تبيين اين صف‌آرايي تابلوهاي راهنما نصب كرده‌اند بخوانيد :
- ملت بزرگ ايران مثل يك صاعقه بر سر آمريكا فرود آمده است.
- ما تصميم داريم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفيع جهان كرامت به اهتزاز درآوريم. جنگ ما جغرافيا و مرز نمي‌شناسد تا شرك و كفر هست مبارزه هست تا مبارزه هست ما هستيم.
- معتقدين به اصول انقلاب اسلامي  سرمايه بالقوه انقلاب در سراسر جهان هستند.
- جمهوري اسلامي پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است.
- ايران به عنوان يك دژ نظامي و آسيب ناپذير نياز سربازان اسلام را تأمين مي‌كند.
اين بيانيه رسمي جمهوري اسلامي است كه از زبان بنيانگذار آن بارها بيان شده است تمام كساني كه در ايران ، منطقه و جهان داراي قلب «سليم» و قلب «منيب» هستند به اردوگاه امام (ره) پيوسته و يك خط دفاعي در منطقه و جهان را به نام «جبهه مقاومت» تشكيل دادند. اين جبهه در يمن، فلسطين اشغالي، لبنان ، عراق، افغانستان و ... كارآمدي خود را در اين نبرد بي‌پايان كفر و ايمان نشان داده است.
نمودار رشد و توسعه و گسترش انقلاب اسلامي از دهه 40 تا كنون نشان مي دهد روزبه‌روز پيروزي‌هاي اصحاب ايمان رو به فزوني است و كاستي در آن راه ندارد .
جنگ نرم و شناختي ملت ايران به ويژه در حوزه سخت مستظهر به پشتيباني خداوند تبارك و تعالي است.
اين يك حقيقت انكارناپذير است و حوادث و رويدادهاي تاريخي 44 سال گذشته آن را به وضوح نشان مي‌دهد.
نكته سوم : تحولات جهاني طي چهار دهه گذشته و به هم خوردن معادلات قدرت در جهان، افول و فروپاشي قدرت هاي شرق و غرب نشان از توفيق جمهوري اسلامي در اين هماوردي تاريخي دارد.
اينكه ما بتوانيم از «قلب»ها وارد ذهن و مغز انسان ها بشويم و مديريت ذهن آنها به نفع اردوگاه «ايمان» بر عليه اردوگاه «كفر» به عهده بگيريم يك راهبرد بسيار مهم و تعيين كننده است. اين راهبرد تكنيك ها و تاكتيك هاي خاص خود را دارد كه تاكنون اعمال شده جواب گرفته است. شهيد حاج قاسم سليماني سردار بزرگ و ابرمرد نظامي ايران كه خود داراي قلب سليم و منيب بود گوشه اي از كاربرد اين تكنيك‌ها و تاكتيك‌ها را در شكل‌گيري ارتش مقاومت در منطقه به نمايش گذاشت و جهانيان را به حيرت واداشت.
ما تنها كشور در جهان هستيم كه دو «ارتش» براي صيانت از آرمان‌ها و باورهاي خود داريم ما تنها كشور در جهان هستيم علاوه بر آن هسته سخت، ميليون‌ها انسان پاي كار را در ميدان دفاع از انقلاب داريم كه نه تنها كاستي نپذيرفته است بلكه روزبه روز بر حجم و اندازه آن اضافه مي‌شود. اين هسته نرم چهار نبرد نرم و جنگ شناختي دشمن را با پيروزي و غلبه كامل پشت سر گذاشته است.
امسال چهل و چهارمين سال پيروزي انقلاب را در حالي جشن مي گيريم كه محكم‌تر و استوارتر از هميشه در برابر جبهه كفر و شرك و نفاق جهاني ايستاده‌ايم. معادلات قدرت در جهان به نفع ملت ايران و جمهوري اسلامي در حال تغيير است در اين حقيقت هيچ ترديدي نيست.
نكته آخر : امام كاظم (ع) مي‌فرمايد؛ منظور از «قلب» همان «عقل» است. انقلاب اسلامي براساس اين تعريف و مسائل پيش گفته ، عقلاني‌ترين و كم‌خشونت‌ترين انقلاب در جهان بوده است. همين عفو پدرانه رهبري در آستانه 44 سالگي انقلاب، نمادي از عقلاني بودن تصميم‌سازي و تصميم‌گيري و حل مهرانگيز و ملاطفت‌آميز يك فتنه است.
انقلاب اسلامي در يك كلمه فرار بشريت به سوي خداست. هيچ قدرتي در جهان نمي‌تواند جلوي اين فرار از كفر و الحاد را به سوي خدا بگيرد.
اين حقيقت رمز ماندگاري انقلاب اسلامي است.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/74039کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب