درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۷۳۶۲۵۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴ : ۱۷ دیدگاه: ۰

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

به جای تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا، قانون هوای پاک را اجرا کنید

 به جای تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا، قانون هوای پاک را اجرا کنید شهریاری گفت:در دنیا شاخص‌ها و تعاریف آلودگی یکسان است و نمی‌توان استاندارد‌های سنجش را تغییر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس، گفت: متاسفانه همه به خود اجازه می‌دهند در حوزه سلامت دخالت کنند؛ به هیچ وجه منطقی نیست که برای جلوگیری از تعطیلی مدارس به دنبال تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی باشیم.

وی تغییر استاندارد‌های شخص آلودگی هوا را پاک کردن صورت مساله دانست و افزود: بر اساس تمامی قوانین بالادستی، وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و این دستگاه باید در مورد این موضوع اظهارنظر کند نه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور یا سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت هم مخالف این موضوع است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: در دنیا شاخص‌ها و تعاریف آلودگی یکسان است و نمی‌توان استاندارد‌های سنجش را تغییر داد.

شهریاری با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی، گفت: این اظهارات جای تعجب دارد؛ به نظر می‌رسد مسائل و جریانی در کار است که اغلب وزرا فکر می‌کنند باید در حوزه سلامت و بهداشت و درمان دخالت کنند؛ امیدواریم که رئیس جمهور در این رابطه تذکری را به وزرا بدهد تا در امور حوزه سلامت دخالت نکنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: می‌طلبد سازمان محیط زیست، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و کشور به جای تغییر استاندارد‌های شاخص آلودگی، نست به اجرای قانون هوای پاک را اقدام کنند و به دنبال تدابیر و راهکار‌های بلند مدت برای کاهش آلودگی باشند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73625کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب