درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه زنان و جوانان/ایران شناسه: ۷۳۲۶۹۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۳۶ : ۲۰ دیدگاه: ۰

۷ زن برجسته و تأثیرگذار در کنگره تهران قدردانی شدند

 ۷ زن برجسته و تأثیرگذار در کنگره تهران قدردانی شدند در اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، از هفت نفر از زنان برجسته از کشورهای مختلف جهان با اهدای جایزه قدردانی شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، دقایق پایانی بخش اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار در سالن اجلاس سران با مراسم اهدای جوایز همراه شد.

همسر نخست وزیر ارمنستان، همسر نخست‌وزیر بورکینافاسو، بانوی اول قرقیزستان، همسر رئیس‌جمهور صربستان و جمیله سادات علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور کشورمان برای اهدای جوایز در جایگاه قرار گرفتند و علاوه بر این افراد، این مراسم یک مهمان ویژه دیگر هم داشت.

زینب نصرالله دختر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با حضور در تهران در این مراسم حاضر شد و از زنان تاثیرگذار ایرانی و خارجی قدردانی کرد.

اولین جایزه خارجی به خانم لی محقق برجسته‌ حوزه شیمی و استاد دانشگاه کشور تایلند تعلق گرفت.

همچنین جایزه دوم به سوده غفوری فرد دکترای ژنتیک پزشکی از ایران اهدا شد.

خانم الینا از بانوان برجسته روسیه نفر برگزیده سوم بود و خانم زهرا امام جمعه از دانشمندان ایرانی نیز نفر چهارمی بود که از او در اختتامیه این مراسم تقدیر شد.

خانم مریا بتریز یونس بانوی تاثیر گذار آرژانتین هم نفر برگزیده پنجم بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین مژگان زندی دارای مقالات مختلف حوزه شیمی و پلیمر هم دیگر زن تاثیرگذاری بود که در کنگره بین‌المللی تهران از او تقدیر شد.

جایزه آخر نیز به پن‌آبه شیامی از چین تعلق گرفت.

 اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه 30 دی‌ ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف آغاز شد.

در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.

در این‌ کنگره که از روز گذشته آغاز شده، 300 میهمان خارجی از جمله 70 نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73269کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب