درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه زنان و جوانان/آذربايجان شرقي/ایران شناسه: ۴۳۷۴۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۳۷ : ۱۶ بازدید: ۳۰۱دیدگاه: ۰

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در کشور فعالیت دارند

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در کشور فعالیت دارند مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: شورای راهبردی بانوان استان، یک شورای مشورتی برای ایجاد فرصت‌ها جهت حضور بانوان در عرصه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «نیک‌رو» از روابط عمومی شورای راهبردی بانوان جامعه اسلامی کارگران استان، حسین فتحی در جلسه راهبردی بانوان جامعه اسلامی کارگران با حضور دکتر محمدحسین فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه ۷ بهمن ماه در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی برگزار شد با بیان ویژگی‌های بانوان کارآفرین استان افزود: بانوان، حضور فعال و چشمگیری در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی و فرهنگی ایفا نموده‌اند و جشنواره ۱۸ که همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تبریز برگزار شد، فرصت خوبی را جهت معرفی توانمندی‌های علمی و عملی بانوان کارآفرین و دستاوردهای این عزیزان در عرصه تکنولوژی‌های نوین و دانش‌بنیان فراهم نمود.


فتحی از حضور پررنگ بانوان استان در رقابت‌های پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور در قالب دو تیم و کسب مقام قهرمانی این المپیاد ورزشی ملی خبر داد و تصریح کرد: این رویداد مهم ورزشی به همت معاونت اجتماعی - فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنرانی «دکتر عبدالملکی» مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس و همکاری تشکل‌های کارگری، سازمان بسیج کارگری و سازمان ورزش و جوانان استان به شکل باشکوهی برگزار شد.
در این مراسم رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی از فعالیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در کشور خبر داد.


 محمد حسین فرهنگی، با بیان اقدامات به عمل آمده در راستای توسعه مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی اظهار کرد: قانون ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی یکی از دستاوردهای مهم مجلس در حمایت از فعالیت‌های خانگی بود .
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در کنار حمایت از کارگران ساختمانی و قالیبافی نقش بسیار مهمی در تقویت و توسعه بخش عظیمی از مسائل اقتصادی خانواده‌ها ایفا کرد.
فرهنگی بر دسته‌بندی و تقسیم‌بندی مشکلات و مسائل موجود با هدف رفع موانع و ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه این بخش تاکید نمود و تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی در کمیسیون‌های مختلف مجلس برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده استفاده کنیم.
وی با بیان حسن همکاری و موافقت دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از تداوم بیمه‌پردازی قالیبافان افزود: آقای عبدالملکی، موافقت لازم را با طرح پیشنهادی برای تداوم بیمه پردازی را قالیبافان که به علت تأخیر در پرداخت حق بیمه، وقفه‌ای داشته‌اند اعلام کرد که امیدواریم این امر به زودی اجرا گردد.

 


 وی ادامه داد: البته افرادی که در مشاغل غیر از قالیبافی اشتغال دارند و اشتغال آنان از طریق مبادی ذیربط احراز شود مشمول این طرح نخواهند بود.
بر پایه این گزارش در این مراسم دبیر جامعه اسلامی کارگران استان آذربایجان‌شرقی هم از برگزاری جشنواره ۱۸ همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با هدف معرفی توانمندی‌های بانوان کارآفرین و فرهیخته در تبریز خبر داد.
یدالله جعفری در این جلسه با اشاره به تحولات صورت گرفته در جهان گفت: با نگاه به آینده اگر تحولات و تغییرات را خودمان مدیریت کنیم، هزینه‌ها بسیار کم خواهد بود و برای تحقق این امر، باید توانمندی‌های جوانان را در عرصه‌های مختلف ارتقاء دهیم.


وی افزود: در گام دوم انقلاب بر حضور اثربخش جوانان در عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید شده است و ما در این مسیر ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های مهم بانوان در عرصه‌های اقتصادی اهداف خود را در پنج حوزه بازشناسی، تقویت جایگاه زن، توانمندسازی و افزایش سطح دسترسی و ارتقاء سطح علمی و مشاوره برای تحکیم جامعه را دنبال می‌کنیم.
سرهنگ احمدزاده هم، گفت: در بین کشورها و ادیان مختلف دنیا، ایران و دین اسلام، بانوان را در جایگاه بالاتری قرار داده است.
مدیر پشتیبانی جبهه مقاومت استان تأکید کرد: نقش بانوان در جبهه مقاومت حقیقتا پررنگ بوده و بانوان گرامی تلاش خالصانه‌ای برای مدافعان حرم کرده‌اند که نقششان کاملا بی‌بدیل بوده است.


احمدزاده تصریح کرد: اگر یک سری از مشکلات را به بانوان بسپاریم، واقعا حل خواهند شد چرا که خانم‌ها هم پشتکار دارند و هم جدیت و پیگیری.
در پایان این نشست تخصصی، محمدحسین فرهنگی اعلام آمادگی برای هرگونه کمک و مساعدت جهت رفع مشکلات ذکر شده توسط شورای راهبردی بانوان، نمود.
در آخر از چهار نفر از بانوان کارگروه کارآفرین و فرهیختگان با اهداء لوح و تندیس جشنواره ۱۸ تجلیل گردید.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/43740کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب