درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۷۲۵۰۳۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹ : ۱۲ دیدگاه: ۰

نامه دبیر ستاد حقوق بشر به دادستان کل کشور؛

ادعاها درباره تعرض به بازداشت‌شدگان بررسی شود

ادعاها درباره تعرض به بازداشت‌شدگان بررسی شود معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به دادستان کل کشور، بررسی و رسیدگی دقیق ادعاها درباره تعرض و تجاوز جنسی به برخی بازداشت‌شدگان و برخورد با مدعیان را خواستار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، در بخشی از نامه کاظم غریب‌آبادی به حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری آمده است:‌ با توجه به آثار بسیار منفی چنین ادعاهایی، لطفا دستور فرمایید ادعاهای مطروحه از جانب هر شخص حقیقی یا حقوقی، داخلی یا خارجی به دقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

غریب‌آبادی افزود: قبل از هر چیزی، مستندات مدعیان از آنان مطالبه شود و بر اساس نتایج بررسی‌ها و رسیدگی‌ها، برابر قانون با مرتکبان یا مدعیان برخورد جدی به عمل آید و نتایج به اطلاع افکار عمومی نیز برسد.

به گزارش ایرنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ۱۳ دی در نشست خبری درباره ادعای دروغین و بدون سند برخی رسانه‌های معاند و برخی افراد صاحب تریبون در کشور با عنوان آزار جنسی علیه برخی متهمان بازداشتی و زندانیان زن گفت: این ادعا در حالی از سوی برخی رسانه‌های معاند خارجی مطرح شده بود که تاکنون حاضر نشدند در مورد ادعاهای خود نشان یا سندی ارائه کنند.

وی ادامه داد: با اینکه قوه قضاییه بارها اعلام کرده است که روند نگهداری و امور زنان بازداشتی و زندانی کاملا توسط خانم‌ها انجام می‌شود و اساسا مردان حضور ندارند، در طی روزهای اخیر حداقل سه هیات از مجلس شورای اسلامی و معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری از زندان و بازداشت زنان بازدید و با زندانیان زن گفت و گو و مصاحبه حضوری داشتند.

ستایشی گفت: اعضای این سه هیات می‌گویند زندانیان با رد شدید ادعای آزار و تجاوز جنسی خواستار برخورد با مطرح‌کنندگان این ادعا شده‌اند. زیرا این ادعاها، خانواده زندانیان را نگران کرده است. مدعیان دروغین ادعای مزبور که متخصصین دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی هستند، ظاهرا بر همان دور باطل ترویج دروغ خود ساخته هستند اما در مجموع تاکنون هیچکس هیچ مدرکی که دلالت بر صحت ادعای مزبور داشته باشد، به هیچ مرجعی ارائه نکرده و دست افراد مزبور نسبت به ادعای مطرح شده خالی است.

ستایشی تصریح کرد: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی بارها اعلام کرده است در راستای ارتقای شفافیت، جبران مشکلات و یا خلاءهای احتمالی همواره با آغوش باز خود درخواست کننده نسبت به دریافت نظرات همگان بوده است. بارها اعلام کردیم هر فرد و جریانی صرف نظر جریانات سیاسی و اعتقادی اگر مشکلی در بخش‌ها مشاهده می‌کند، آن را به قوه قضاییه منعکس کند. نمی‌پذیریم روان افراد مشوش شود.

وی تاکید کرد: مردم در مقام نظارت، پایش و رصد هستند، مردم مطمئن باشند با دقت در اسرع وقت نتیجه مورد بررسی و دقت واقع خواهد شد. باید در کنار طرح یک ادعا، اندک مستندی ضمیمه آن باشد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/72503کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب