درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۲۴۰۶۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۴۱ : ۰۶ بازدید: ۳۴۳۲دیدگاه: ۰

ضرورت تبیین و تجلیل همیشگی و مستمراز شهید سلیمانی

ضرورت تبیین و تجلیل همیشگی و مستمراز شهید سلیمانی سیزدهم دی ماه 1401مصادف با سومین سالروز پرواز بی بازگشت و عروج خونین ملکوتی سردار شهید قاسم سلیمانی این سربازِ پرافتخارِ سرافرازِ وطن و اسطوره ملی و فراملی است. گفتن از او که از وجوه والای شخصیتی ممتازی برخوردار بوده و در عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هم از توان و هوش سرشاری بهره داشته است،

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، سیزدهم دی ماه 1401مصادف با سومین سالروز پرواز بی بازگشت و عروج خونین ملکوتی سردار شهید قاسم سلیمانی این سربازِ پرافتخارِ سرافرازِ وطن و اسطوره ملی و فراملی است. گفتن از او که از وجوه والای شخصیتی ممتازی برخوردار بوده و در عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هم از توان و هوش سرشاری بهره داشته است، بسیار سخت و بسیار حساس می‌باشد. برای درک و شناخت این شخصیت ماندگار و جاوید الاثر در تاریخ بشریت؛ باید با دقت اندیشه کرد و با تحلیل همه جانبه به واکاوی و تجلیل از آن شهید راه مقاومت پرداخت و سخن گفت. باید سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را که ظهر یکشنبه 11 دی ماه سال جاری در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، در خصوص این شهید بزرگوار بیان فرمودند و حاوی نکات برجسته و کلیدی مهمی بود؛ مد نظر قرار داد و از آن چه معظم له ترسیم نموده‌اند در باب درک شناخت آن شهید والا مقام به جاده افراط و یا تفریط گرفتار نشویم؛ چرا که آن شهید بزرگوار تا آخرین قطره خون پاکش مطیع امر مولا و ولی‌اش بوده و از موازین خود در تبعیت از مقام ولایت نه کوتاهی کرده و نه قصور و تقصیری مرتکب گردیده و همیشه با اطاعت محض از رهبری معظم نیز در این مسیر با صلابت و با اقتدارگام برداشته و اقدام و عمل نموده است و در حیات خود تا زنده بوده‌اند همگان را بر اطاعت از فرامین و نصایح و احکام مقام ولایت و دفاع از حریم ولایت فرا خوانده و توصیه‌های مؤکد وفاداری را یادآوری و گوشزد نموده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار روز یکشنبه 11 دی ماه سال جاری در تجلیل از این شهید بزرگوار سخنانی را بیان داشتند که با بازخوانی آن که مهم است به برخی از آن‌ها در ذیل اشاراتی خواهیم داشت:

 

1- سردار با تقویت مادی، معنوی و روحی مقاومت(دمیدن روحی تازه به جبهه مقاومت )، این پدیده ماندگار و رشد یابنده را در مقابل رژیم صهیونیستی و نفوذ آمریکا و دیگر کشورهای استکباری حفظ، مجهز و احیاء کرد.

2- سردار سلیمانی با استفاده از تجربیات سال‌های دفاع مقدس و مشورت‌های یارانش، مقاومت را با تکیه بر امکانات داخلی همان کشورها مقتدر کرد.

3- شهیدسلیمانی درآن قضیه (متوقف کردن غائله بزرگ داعش و زدن بسیاری از ریشه‌های آن) هم امتحان خوبی داد.

4- الحمدلله خلأ سردار در موارد بسیاری پرشده است.(قدردانی رهبرمعظم انقلاب از فعالیت‌های تحسین‌برانگیز سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس)

5- امسال هم مثل سال گذشته حضور مردم پرشور است و به فضل الهی در زمینه حضور با معنا و قدرشناسی ملت از سردار سلیمانی هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

6- اخلاص شهید از همه این ویژگی‌ها(شجاعت، ایمان، مسئولیت‌پذیری، خطرپذیری، هوش، عقلانیت، پیشقدم بودن در کارهای برزمین مانده، و حرکت بدون تردید و توقف) برتر بود و همین باعث شد پروردگار او را در دنیا این‌گونه محل احترام و تمجید و تجلیل قرار دهد ضمن اینکه پاداش اخروی او به‌گونه‌ای است که عقل انسان به آن راه ندارد.

7- با وجودی که در مسائل پیچیده سیاسی ورود و فعالیت‌های خوبی می‌کرد اما انسان بی‌خدعه و صادقی بود که باید همه سعی کنیم خصوصیات او را در خود به ‌وجود ‌آوریم.

8- نباید به‌گونه‌ای سخن گفت و عمل کرد که خصوصیات سردار ماورایی و دست‌نیافتنی تصور شود. (نکته‌ای مهم در تجلیل از سردار وتبیین خصوصیات او؛ درحقیقت تذکری است تا مراقب افراط وتفریط در بزرگداشت این شهیدوالامقام باشیم)

9- باید با استفاده از انواع هنرها به گونه‌ای یاد شهید و خصوصیات فردی و کاری او را زنده نگه داریم و تبیین کنیم که حضور مردمی در تجلیل از او همیشگی و مستمر باشد.

 

در هرصورت تحلیل، تجلیل و تبیین از شخصیت کم نظیر این شهید پرآوازه، قهرمان و اسطوره بی‌بدیل جهان اسلام با توجه به همه ابعاد و زوایای گوناگون عملکرد مهم و قابل توجه وی، امری ضروری و مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری بصورت امری مستمر و همیشگی بیان شده است و باید راز و رمز این سرمایه عظیم اجتماعی و بین‌المللی را به درستی به مردم خود، منطقه و جهان شناسانده تا با بینش و معرفت به گرامیداشت و پاسداشت ایشان وارد شوند. هرچقدر درخصوص عملکرد این شهید بزرگوار و همراهان شهیدش و کارهای بزرگی که انجام داده‌اند سخن بگوییم و از نقش تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن آن‌ها و خاصه شهید سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس پرده برداریم و ایستادگیشان در برابر منافع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونسیتی را برملا و افشا نماییم، خباثت آمریکاییان با متحدان اروپایی، عبری و عربی آنان رو شده و دیگر قادر به تکذیب آن نخواهند بود چنان که از روز نخست شهادت این عزیزان؛ رییس جمهور تروریست جانی قاتل وقت آمریکا، دونالد ترامپ مسئولیت مستقیم آن را پذیرفت و بر عهده گرفت و درچند موضع گیری علنی رسما به آن اذعان واعتراف نمود و در نهایت بی‌شرمی وحماقت تمام ددمنشانه‌ترین اقدام جنایت بار تروریستی را با نقض آشکار حقوق بین‌الملل علیه سردار سلیمانی که مهمان عالی رتبه دعوت شده رسمی به کشور عراق بوده است ترور می‌نمایند واین ترورناجوانمردانه طی گزارشی از سوی خانم «اگنس کالامارد»گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد؛ تأیید، نامشروع و ناقض حقوق بین‌الملل بشرخوانده شد. وی تصریح کرد: «این برای اولین بار در طول تاریخ است که یک پهپاد مسلح، یک مقام عالی‌رتبه دولت خارجی را در خاک یک کشور ثالث مورد هدف خود قرار می‌دهد. هدف قرار دادن [شهید] سلیمانی و [شهادت] افراد و همراهان ایشان، بی‌گمان موجب مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا خواهد بود. این جنایت نشان می‌دهد دولت امریکا حتی به قوانین داخلی خود نیز پایبند نیست، چراکه عملاً با این اقدام، قوانین داخلی خود در پذیرش حق حیات افراد را نقض کرده است. [1]
 

 جالب است به این نکته اشاره شود که شبکه خبری سی‌ان‌ان پس از ترور سردار سلیمانی به نقل از منابع آگاه در دولت وقت آمریکا گزارش داد که بهانه «تهدید قریب‌الوقوع» بی‌اساس بوده و ترامپ هفت ماه قبل دستور این ترور را صادر کرده بوده است.
 

شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان، ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۸)، یعنی حدود ده روز پس از ترور سردار سلیمانی، گزارش ویژه‌ای درباره‌ی منابع اطلاعاتی ترامپ برای این ترور پخش کرد. منابع مطلع این شبکه‌ی خبری در دولت گفته بودند که ترامپ هفت ماه قبل اجازه‌ی ترور سردار سلیمانی را صادر کرده بوده است. این اطلاعات صراحتاً با ادعاهای ترامپ در تناقض بود.
ترامپ در توجیه اقدام خود گفته بود که سلیمانی تهدیدی قریب‌الوقوع برای شماری از سفارت‌های آمریکا به شمار می‌رفته است. او به‌صراحت به چهار سفارت آمریکا اشاره کرده بود. این در حالی است که حتی وزیر دفاع کابینه‌ خودش نیز در یک مصاحبه‌ خبری، منکر این ادعا شد و توجیه ترامپ برای این اقدام را بی‌اساس دانست.
 مخالفان ترامپ معتقدند رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید سردار سلیمانی علیه سفارت‌های آمریکا را بهانه‌ ترور کرده در حالی که قصد این کار را از هفت ماه قبل داشته است. برخی از مخالفان نیز معتقدند این اقدام ترامپ نه‌تنها تهدید علیه نیروهای آمریکایی را نکاسته، بلکه برآن افزوده است. همین مخالفت‌ها در آن زمان سبب شد تا احتمال استیضاح او در سنای آمریکا قوت بگیرد.[2]
 

جان کلام این که خون شهید سلیمانی و یاران و همرزمانش اگرچه به ناحق بر زمین ریخته شد اما باعث اخراج آمریکا با آن همه هزینه‌های سنگین سرسام آور( 7 تریلیون دلاری) در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا شد و این کشور بی‌هویت و بی ریشه استکباری و استعماری در منطقه تحقیر و مورد تمسخر قرار گرفت و همچنان این تحقیر و تمسخر با رشادت یاران جبهه مقاومت سردار شهید سلیمانی ادامه دارد و قطعا یاران مبارز جوان جبهه مقاومت از خون شهید سلیمانی و همرزمان ایشان و همه شهدای این جبهه که برای دفاع از حقوق بشر و برای حمایت از مردم مظلوم منطقه از عراق گرفته تا فلسطین، سوریه، افغانستان، یمن، لیبی، بحرین و... نخواهند گذاشت و بزودی انتقام تمامی شهیدان راه مبارزه با تروریسم را از عاملان اصلی و شریکان آنان خواهند گرفت و مسلما تا تحقق این مهم امثال ترامپ و پمپئو باید خواب از چشمانشان ربوده شود و از سایه خویش وحشت نمایند وهرلحظه منتظر مرگ خود باشند. جبهه مقاومت کوتاه نخواهد آمد و انتقام قطعی وحتمی وتخلف ناپذیراست و حکم اجرا خواهد شد وجانیان تروریست پروربه سزای جنایت خود خواهند رسید و از آن گریزی نمی‌باشد و انشاءا... قصاص در مورد آنان در هر شرایطی انجام خواهد شد.

 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

1. Human Rights Council, Report of the Special Rapporteur on extrajudicial, summary or arbitrary executions, Forty-fourth session, 15 June-3 July 2020.

[2] - جوان آنلاین: شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱- کد خبر: 1125153 به نقل از مشرق نیوز.
 
 

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/72406کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب