درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی/مركزی/ایران شناسه: ۷۲۱۹۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۴۹ : ۰۶ دیدگاه: ۰

تعیین‌تکلیف ۴۲ میلیارد تومان کالای اموال تملیکی و قاچاق/ رکورد مزایده‌ها‌ شکسته شد

 تعیین‌تکلیف ۴۲ میلیارد تومان کالای اموال تملیکی و قاچاق/ رکورد مزایده‌ها‌ شکسته شد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی از فروش ۴۲۰ میلیارد ریال کالا و رشد ۱۰۰ درصدی آن در هشت ماهه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، جواد اتابکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اموال تملیکی استان مرکزی به ویژه کالاهای قاچاق اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی 8 ماهه امسال  تعداد هشت جلسه مزایده، حراج و مذاکره توسط اداره‌کل اموال تملیکی استان برگزار و در این مزایده و حراج ها بیش از هزار و 700 ردیف کالا به ارزش 42 میلیارد تومان به فروش رسیده و 430 پرونده تعیین‌تکلیف شد.

وی افزود: براساس آمار و ارقام موجود از اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی باید بگوییم که در مزایده دی ماه سال 1401، رکورد مزایده های اداره‌کل اموال تملیکی استان مرکزی شکسته شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تقدیر از زحمات و عملکرد مجموعه اداره‌کل جمع‌آوری، فروش اموال تملیکی استان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت کمیسیون، یکی از برنامه‌ها در سال 1401 تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبار است که تاکنون توفیقات خوبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله کمیسیون، دادستان، ادارات کل اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی در استان حاصل شده است.

 

50 تن کالای قاچاق و متروکه‌ امحا شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در خصوص امحای کالاهای فاقد مجوز بهداشتی و غیرقابل مصرف و ممنوعه گفت: در هشت ماه امسال همچنین، تعداد 8 جلسه امحاء کالاهای قاچاق با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله کمیسیون، دادستانی، ادارات کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این راستا 150 تن کالای قاچاق و متروکه تاریخ گذشته، غیر‌قابل مصرف انسانی به ارزش 210 میلیارد ریال توسط اداره کل جمع‌آوری، فروش اموال تملیکی استان امحا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد صددرصدی در این حوزه هستیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبار و تسریع در فروش و امحای کالاها است تا از استهلاک این کالاها و آسیب به بیت‌المال جلوگیری شود.

اتابکی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر است این کالاها به صورت ماهانه در قالب حراج و مزایده‌ای به فروش برسند و مبالغ حاصل از فروش آن‌ها به خزانه دولت واریز شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/72192کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب