درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/فارس/ایران شناسه: ۷۱۳۱۲۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹ : ۱۸ دیدگاه: ۰

قالیباف:

ترور کور نشانه استیصال دشمن است/ تحقق ایران قوی با همبستگی ملی

 ترور کور نشانه استیصال دشمن است/ تحقق ایران قوی با همبستگی ملی رئیس مجلس شورای اسلامی، حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را نشانه استیصال دشمن برشمرد و گفت: تروریسم کور جزء فجیع‌ترین و جنایتکارانه‌ترین ظلم‌هاست که نشانه خروج از انسانیت و نماد وحشی‌گری یک گروه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، شامگاه پنجشنبه، مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، با سخنرانی محمدباقر قالیباف و با مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و مسئولان استان فارس برگزار شد.

همزمان با این مراسم، چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم حاج رسول استوار محمود آبادی نیز برپا شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی گفت: در شامگاه شهادت حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) و در این حرم مطهر، در چهلمین روز شهادت شهدای حرم همچنین در چهلمین سالگرد شهادت شهید دستغیب و دومین سالگرد شهید استوار، برای روح همه شهدا و امام شهدا صلوات میفرستیم و خدا را شاکرم که در این محفل با معنویت، توفیق حضور دارم.

وی افزود: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و شهر شیراز و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام، علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین، شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

قالیباف گفت: همه مناسبت های امشب ثابت می‌کند که نظام سلطه و ظلم به جز منطق ترور حربه ای در دست ندارد!

وی ادامه داد: ۴۰ سال قبل در استان فرهنگ پرور و ولایی فارس، به واسطه همین موضوع شاهد ترور شهید دستغیب بودیم و شهادت کودک و زن و مرد، در این حرم مطهر به شیوه ای مظلومانه، برای تمام مردم مقتدر و مظلوم باعث افتخار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ترورها، نشانه استیصال دشمن است، امریکا توسعه تروریست را در سطح بین المللی و دولتی پیگیری می‌کند و از تروریست ها حمایت مالی و سیاسی کرده و در صدر همه، حمایت‌ بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی است همچنین حمایت از شبکه هایی که آموزش اقدامات تروریستی می‌دهند.

قالیباف با بیان اینکه اوج فضاحت دشمن، ترور کور است، افزود: این زن و بچه ها چه گناهی مرتکب شده بودند که در وقت نماز و در یک مکان مقدس این‌گونه مظلومانه به شهادت برسند؟

وی گفت: مقاومت و روحیه ایستادگی ملت ما باعث شده دشمن دچار اشتباه محاسباتی شود و دست به جنایات کور تروریستی بزند و مقابله با این اقدامات، از اقتدار ما است.

قالیباف اضافه کرد: تروریسم کور جزء فجیع ترین و جنایتکارانه ترین ظلم ها است که نشانه خروج از انسانیت و نماد وحشی گری یک گروه است.

رئیس مجلس با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور و ده ها هزار نفر مجروح در ۴۰ سال اخیر گفت: این تعداد نشان می‌دهد که کشور ما یکی از بزرگترین قربانیان ترور است، چون دشمنان نظام، قدرت مقابله و منطق آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی را در محراب عبادت شهید کردند چون دستگاه ظالم زمانه از مقابله مردانه با آن حضرت درمانده بود، افزود: امروز هم ترور و تروریست در هر شکل و شمایلی که باشد تلاش یک ظالم ضعیف است در مقابل یک مقتدر قوی.

قالیباف بیان کرد: متاسفانه کار جنایتکاران و وقاحت آنها به جایی رسیده که نه تنها جنایات را محکوم نکرده و جبران خسارت نمی‌کنند، بلکه این کارها را به گونه ای جلوه می‌دهند که حق جلوه کند!

وی با اشاره به حمایت مالی، آموزشی، تسلیحاتی و سیاسی استکبار از تروریست ها گفت: وظیفه ما است که مراقبت کنیم و امنیت جانی مردم را در برابر تروریست های سازماندهی شده حفظ کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات دوره قبل آمریکا در مباحث سیاسی مطرح شد که امریکا نقش اصلی را در شکل گیری داعش داشته و آنها می خواهند جنایت هایی که در عراق و سوریه داشتند را در ایران ادامه دهند.

وی افزود: جنگ تسلیحاتی و امنیت جانی و خطرناک تر از آن، جنگ رسانه ای و شناختی، در سامانه‌های فضای مجازی است که به وسیله آن می‌خواهند امنیت مردم را بگیرند و در جاهایی هم موفق شده اند، آنها در برخی شبکه های اجتماعی خشونت را آموزش می‌دهند و به نمایش می‌گذارند.

قالیباف بیان کرد: تکلیف ما و همه دلدادگان به ایران اسلامی است که در این جنگ شناختی با بصیرت وارد شویم و این میدان را از دست دشمنان خونخوار درآوریم.

وی گفت: بعد از پیروزی بر داعش و پیروزی در جنگ نظامی، اکنون باید امت اسلامی و مردم عزیز و جوانان ما تلاش کنند تا در جنگ رسانه ای و برای حفظ امنیت ذهنی و روانی مردم به پیروزی برسیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: اکنون در جهان، جنایت علیه بشریت به دست مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان در حال شکل گیری است و حادثه ای که رخ می‌دهد ترور رسانه ای است، بدانید که جنگ‌ رسانه ای و قربانی ترور ذهنی و روانی نیز به اندازه قربانیان ترور حوادث تروریستی اهمیت دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را عقب افتاده و ضعیف نشان دهد و در عرصه جنگ شناختی در فضای رسانه ها مغلوب کند اما با مجاهدت و تلاش به فضل الهی، آرامش و آسایش و روشنگری را گسترده می کنیم و ایران عزیز را قوی تر به پیش خواهیم برد.

وی گفت: البته مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که حاصل تحریم های ظالمانه بوده و کوتاهی و کم توجهی برخی از مسئولین هم سبب شده که مشکلات بیشتر شود اما با کمک مردم و جوانان باید بر این مشکلات اقتصادی غالب شویم.

قالیباف اظهار داشت: دشمن اعلام کرد که در مقابل ملت ایران در فشار حداکثری در حوزه اقتصاد شکست خوردیم و به همین دلیل اکنون فشار جنگ رسانه ای و روانی را شروع کرده‌اند که جنگ خطرناکی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با منابع مادی، ظرفیت های تولید ثروت، منابع انسانی، جوانان متعهد و متخصص و پتانسیلهای بالای علمی بتوانیم آینده ای روشن و باثبات اقتصادی رقم بزنیم و بر دشمنان پیروز شویم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71312کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب