درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/مركزی/ایران شناسه: ۷۱۲۹۷۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۴۶ : ۱۱ دیدگاه: ۰

وزیر بهداشت:

۱۲۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر دچار آتش‌سوزی شد

۱۲۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر دچار آتش‌سوزی شد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی گفت: ۱۲۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به خسارت اغتشاشگران به آمبولانس‌ها اظهار داشت: 120 آمبولانس در اغتشاشات اخیر دچار آتش‌سوزی شد که بخشی از این خودروها دیگر قابل استفاده و تعمیر نیستند.

وی افزود: امیدواریم مجلس درباره تخصیص اعتبار برای تامین چند دستگاه آمبولانی اقدام و همکاری لازم را با بخش بهداشت و درمان داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاه به اقدامات دولت سیزدهم گفت: بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های مهم در دولت است به طوری که از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز شاهد تحقق موفقیت‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان بوده‌ایم به طوری که نخستین و در عین حال مهم‌ترین دستاورد دولت در این بخش و در راستای تحقق تدابیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی مدیریت و کنترل بیماری کرونا بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی دولت را تحویل گرفت که روزانه بیش از 700 نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باارزش خود را از دست می‌دادند و در اوج همه‌گیری کرونا بودیم و روزانه 50 هزار بیمار کرونایی مراجعه کننده بود و حدود بیست هزار نفر بستریو 8 هزار نفر نیز بیمار بدحال کرونایی در کشور وجود داشت.

عین اللهی اضافه کرد: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تا آذرماه سال 1400 حدود 122 هزار فوتی بیماران کرونایی به ثبت رسید که از آذرماه سال قبل تا به امروز این آمار به 14 هزار نفر کاهش یافته که این آمار نشان دهنده موفقیت کنترل بیماری در کشور است که این موفقیت با کمک مردم و نخبگان علمی و کادر بهداشت و درمان در مدتی کوتاه انجام گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند واکسیناسیون در مقابل همه گیری کرونا گفت: تنها 18 میلیون دز واکسن کرونا در کشور تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم در کشور تزریق شده بود که با روی کار آمدن دولت، کار تزریق واکسیناسیون با حجم بالا شتاب گرفت به طوری که 155 میلیون دز واکسن کرونا تاکنون تزریق شده است.

وی افزود: از جمعیت جامعه هدف جمعیتی کشور 96 درصد دز نخست، 90 درصد دز دوم و 75 درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند، همچنین دانشمندان ایرانی در تولید واکسن بسیار موفق بودند و 6 مرکز تولید واکسن با انوع و اقسام پلتفرم‌ها فعالیت داشتند و امروز در شرایطی قرار داریم که نه تنها بی‌نیاز از واکسن هستیم بلکه می توانیم صادرات هم داشته باشیم و با داشتن تکنولوژی واکسن‌های پیشرفته، برای هر نوع تهدید بیماری دیگر هم امکان تولید واکسن وجود دارد.

عین‌اللهی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس شاهد فداکاری و ایثارگری بسیاری از بخش درمانی کشور بودیم هرچند بعد از آن یک خطاهایی دیده شد اما در دوران کرونا آبروی خوبی را به دست آورد و حدود 300 شهید مدافع سلامت در این مدت تقدیم شد.

 

تعرفه پرستاری تصویب و ماه گذشته اجرایی و پرداخت شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اعتبارات تخصیصی به بخش سلامت گفت: مجلس توجه ویژه و همکاری خیلی خوبی با بخش سلامت داشته به طوری که امسال 60 هزار میلیارد ریال به حوزه بیمه سلامت اختصاص یافت که در راستای آن 6 میلیون نفر از 3 دهک پایین جامعه بیمه رایگان شدند و تنها حدود یک تا 1.5 میلیون نفر دیگر در کشور بدون بیمه هستند که تحت پوشش قرار دادن آنها نیز در دستور است.

عین اللهی افزود: تعرفه پرستاری در سال 86 تصویب و تا امسال اجرایی نشده که با توجه مجلس و تلاش و پیگیری انجام شده 50 هزار میلیارد ریال نیز به این بخش تخصیص یافته و تعرفه پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت و هیئت دولت به تصویب رسید و ماه گذشته اجرایی و پرداخت شد.

وی تصریح کرد: امسال در خصوص ظرفیت پزشکی بالغ بر 10 هزار و 600 دانشجو پذیرش شده که این رقم در سال قبل، 7 هزار نفر بود و امسال برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی، 4000 دانشجوی تخصصی در همه رشته‌ها جذب شده که تضمین‌کننده آینده کشور است.

 

جلوی قاچاق و رانت دارو در کشور گرفته شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جایگاه علمی کشور گفت: رتبه علمی کشور 16 بوده که امسال به 15 ارتقا یافته و در بحث کارهای حوزه سلامت دانش بنیان نیز با افزایش 43 درصدی همراه بوده و حدود 12 پارک علم و فناوری و شهرک‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

عین اللهی اضافه کرد: تا سال گذشته برای تهیه داروی کشور ارز ترجیحی اختصاص داده می شد و این مهم زمینه قاچاق دارو را هم به داخل و هم برای 400 میلیون جمعیت کشورهای همسایه از جمله کشورهای افغانستان عراق و پاکستان به وجود آورده بودکه با روی کار آمدن دولت و حذف ارز ترجیحی این مهم ساماندهی شد.

وی عنوان کرد: به دلیل اختصاص ارز ترجیحی به افراد، فاکتورها و پیش فاکتورها واقعی نبود و برای رفع این مشکل، مجلس در سال 1401 اجازه داد تا وزارت بهداشت بتواند در بحث دارو ارز ترجیحی را به نیمایی تغییر دهد و در این راستا طرح دارویار کلید خورد و با این اقدام اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی به مصرف کننده نهایی داده شد.

 

10800 تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی افزوده شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستانی در کشور گفت: از آغاز این دولت حدود ده هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی در کشور افزوده شده و البته ایجاد 7 هزار و 700 تخت بیمارستانی دیگر تا پایان سال 1401 هدف‌گذاری شده است و آمادگی برای افتتاح مراکز درمانی مختلف در کشور به صورت هفتگی و هر هفته وجود دارد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم 850 مرکز بهداشتی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که تا پایان سال 1401 نیز افتتاح و بهره برداری از 2000 مرکز بهداشتی دیگر دیگر هدفگذاری شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71297کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب