درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه امنیتی و دفاعی/ایران شناسه: ۷۱۲۸۳۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷ : ۰۷ دیدگاه: ۰

امیر سرتیپ قربانی:

طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است/ قدرت رصد 15 کیلومتری دشمن توسط هوانیروز ارتش

طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است/ قدرت رصد 15 کیلومتری دشمن توسط هوانیروز ارتش فرمانده هوانیروز ارتش از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: این کار در هوانیروز ارتش آغاز شده و به زودی اخبار خوبی در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در برنامه «صف اول» که با محوریت دستاوردهای این یگان از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: ما امروز به این توانایی دست پیداکرده‌ایم که علاوه بر بالگردهای رزمی، توان رزمی خود را بر روی سایر بالگردها نیز ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه توان رزمی بالگردهای خود را افزایش دادیم، افزود: امروز توانستیم بالگردهای پشتیبانی و ترابری خود را هم مسلح کرده تا بتوانیم از آن‌ها نیز در مأموریت‌های خود استفاده کنیم.

امیر قربانی بیان کرد: بالگردهای ترابری ما مانند بالگرد ۲۱۴ قادر هستند تا به صورت ۲۴ ساعته در سراسر شبانه‌روز عملیات خود را انجام دهند. این بالگردها در رزمایش‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانند به عنوان یک پرنده استراتژیک و راهبردی در میدان نبرد نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: اورهال بالگردهای ما امروزه به صورت صددرصد در داخل انجام می‌شود و هیچ نیازی به کشورهای خارجی نداریم. البته کشورهای خارجی هیچ‌گاه تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ما قرار نمی‌دادند. اما، توانستیم پس از پایان دفاع مقدس همه تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را با پشتیبانی وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی انجام شده و ادامه دارد.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نهضت قطعه‌سازی در این یگان تصریح کرد: هوانیروز ارتش صفر تا صد قطعات مورد نیاز خود را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها طراحی و تولید می‌کند. امروز به فناوری نهضت قطعه‌سازی دست پیدا کرده‌ایم که از صفر تا صد قطعات در داخل کشور تولید شده و بر روی بالگردها نصب می‌شود.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه از سامانه‌های دید در شب در دو حوزه تکنیک و تاکتیک بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز فناوری‌های سامانه‌های دید در شب کاملاً بومی شده و این سامانه‌ها به خوبی در رزمایش‌هایی که انجام دادیم امتحان خود را پس داده‌اند و در بین کشورهای دنیا منحصر به فرد هستند.

وی ادامه داد: ما با استفاده از سامانه‌های دید در شب در رزمایش‌های شبانه حتی پرواز بر روی دریا را هم انجام داده‌ایم، کاری که در روز هم مشکل است و خلبان‌های ما با کمک این سامانه‌ها تیراندازی کرده‌اند. پس از حضور و آزمایش عملیاتی‌ این سامانه‌ها به ما اثبات کرد که این تجهیزات کاربرد بسیار خوبی دارند.

فرمانده هوانیروز ارتش از رصد تهدیدات و جنگ‌های آینده برای ساخت تسلیحات و تجهیزات خبر داد و گفت: ما در حوزه تسلیحات همه آنچه در دنیا استفاده می‌شود را مطالبه کرده و در این راستا، نیازهای خود را مطابق با این شرایط بیان کرده و خواهان تجهیز به آخرین فناوری‌های روز دنیا هستیم.

امیر قربانی با اشاره به ساخت موشک در هوانیروز ارتش بیان کرد: با استفاده از افراد باتجربه در هوانیروز شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به سوی فناوری ساخت موشک رفتیم که موشک شفق یکی از این آن‌ها است. چرا که باید در جنگ‌های آینده به صورت «دورایستا» عملیات و اهداف خود را به صورت نقطه‌زن منهدم کنیم.

وی ضمن تشریح عملکرد موشک «شفق» هوانیروز ارتش گفت: موشک «شفق» در شب و روز شلیک می‌شود و قادر است علاوه بر روز در شب نیز به راحتی شلیک شود. خلبان‌های ما می‌توانند اهداف را در فاصله ۱۵ کیلومتری شناسایی و رهگیری و سپس از فاصله دور آن‌ها را منهدم کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: قدرت ما در شکار اهداف متخاصم به حدی رسیده است که دشمن بدون اینکه بتواند بالگرد ما را مشاهده کند، هدف موشک‌های ما قرار خواهد گرفت.

امیر قربانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های مردم‌یاری هوانیروز ارتش بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی ارتش و هوانیروز کمک مردم را در دستور کار خود قرار داده و نخستین ارتش و نیروهای مسلح در جهان است که به مردم خود در همه شرایط یاری می‌رساند. 

وی افزود: بالگردهای هوانیروز ارتش برای کمک به مردم به مناطق صعب‌العبور مانند قله‌های بسیار بلند و دره‌های عمیق فرود آمده و به مردم کمک می‌کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ما در حوزه انتقال اعضای پیوندی انسان نیز فعال هستیم، تصریح کرد: این کار در دنیا منحصر به فرد است و فقط توسط ما انجام می‌شود. ما در این راه شهید هم دادیم تا بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و انسان‌ها را از مرگ حتمی نجات دهیم که برای این کار نزدیک به ۸ هزار ساعت پرواز در این باره انجام شده است.

امیر قربانی در پایان سخنانش از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: این کار در هوانیروز ارتش آغاز شده و به زودی اخبار خوبی در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71283کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب