درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه امنیتی و دفاعی/ایران شناسه: ۷۱۲۷۸۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۳۱ : ۲۰ دیدگاه: ۰

سردار فدوی:

بسیاری از جاسوس‌های رژیم صهیونیستی را دستگیر کرده‌ایم/ تغییرات جغرافیایی در منطقه را برنمی‌تابیم

 بسیاری از جاسوس‌های رژیم صهیونیستی را دستگیر کرده‌ایم/ تغییرات جغرافیایی در منطقه را برنمی‌تابیم جانشین فرمانده کل سپاه گفت: با توجه به اشرافی که ما داریم تعداد زیادی از جاسوس‌های رژیم صهیونیستی را گرفته و خواهیم گرفت و به تناسب اقدامات آن ها، مجازات خواهند شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی درباره مسائل روز مطالبی را مطرح کرده است.

متن این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

* مخاطبان ما، شما را بیشتر با «ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی» می‌شناسند، آمریکا یکی از دشمنان اساسی ایران است اما در منطقه، امروز ایران و محور مقاومت رودروی آمریکا ایستاده است، این تقابل را چگونه ارزیابی می کنید؟!

نبرد حق علیه باطل از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن یعنی از لحظه شروع نهضت در سال 1340 وجود داشته است، آمریکا تمام تلاش خود را برای حفظ حکومت دست‌نشانده شاه انجام داد اما موفق نشد.

آمریکا سرمنشا اتفاقاتی است که علیه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده، ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی اولین تقابل ایران با آمریکا نبود، نیروی دریایی سپاه در یکم فروردین سال 66 در اولین عملیات مقابله به مثل با ناوهای آمریکایی حضور داشت که در عمق آب‌های خلیج فارس در نزدیکی مرزهای سعودی انجام شد.

این تقابل یک زمان طولانی را در بر می گیرد، 2 بار برای آمریکایی‌ها و 2 بار برای انگلیس‌ها بعد از اشغال نابه‌حق عراق رسانه‌ای شد، روزی که آمریکایی ها در جزیره فارسی گرفتار شدند روز بسیار خاصی بود، چند ساعت پیش از آن، باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا، در کنگره این کشور در خصوص توانمندی ارتش آمریکا سخنرانی کرده بود، فردای گرفتاری آمریکایی ها قرار بر اعلام برجام شده بود و آمریکایی‌ها عملیات روانی مفصلی را علیه انقلاب اسلامی آماده کرده ند بودند که شکست خوردند.

درخصوص این ماجرا بهترین تعبیر را امام خامنه ای داشتند که فرمودند "باید این حادثه را کار خدا دانست که آمریکایی‌ها را به آب‌های ما کشاند تا با اقدام به‌هنگام شما، آن‌گونه با دست‌هایی که بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند".

آمدن آمریکایی ها به جزیره فارسی اتفاقی نبود، سیستم ناوبری آنها خراب نبود سالهای طولانی در کویت، بحرین و منطقه خلیج فارس مستقر بودند چرا این دو ناو به جای جزیره‌های عربی به جزیره فارسی آمدند؟! این کار خداست؛ اگر شما همه تکالیف خود را به درستی انجام دهید بهترین کارها را خدا برای شما می کند.

چهره واقعی آمریکایی‌ها همان تصویری است که از بازداشت تفنگداران آنها در جزیره فارسی منتشر شد، آن‌ها در جبهه باطل هستند.

تنها یک شناور ما در منطقه این عملیات حضور داشت، سلاح پاسدارهای ما کلاشینکف بود اما دو ناو آمریکایی انواع مختلف سلاح و توپ‌های 20 میلی‌متری را در اختیار داشتند، چطور با نهیب یک پاسدار همه آنها تسلیم شدند؟! جواب صحیح این ماجرا را در قواعد قرآنی می توانید بیابید؛ تصویر آن‌ها در این عملیات هرگز فراموش نمی شود.

* امروز را چگونه ارزیابی می کنید؟!

توانمندی های ما قابل مقایسه از زمان دستگیری آمریکایی ها نیست، ما نسبت به آن سال‌ها بسیار پیشرفت کردیم و هیچ فرصتی را برای بهبود از دست نداده‌ایم، بر سینه یک پاسدار این آیه از قرآن نوشته شده است «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» که یعنی هر روز می‌بایست توانمندی شما نسبت به روز قبل بیشتر شده باشد.

طبیعتاً نمی‌توانیم همه توانمندی‌های خود را اعلام کنیم، آمریکایی ها زمانی از این توانمندی‌ها مطلع می‌شوند که یک اشتباه محاسباتی انجام داده باشند و آن موقع ما علیه شان اقدام خواهیم کرد

* رونمایی موشک هایپرسونیک چه زمانی انجام می‌شود و هدف از ساخت آن چه بوده است؟

توضیحات اولیه آن داده شده و توضیحات تکمیلی مفصل به وقت خودش داده خواهد شد.

* هنوز زمان آن مشخص نشده است؟

زمانی از این فناوری رونمایی می شود که بیشترین تاثیر را داشته باشد.

* رژیم صهیونیستی از سه محور سوریه، لبنان و فلسطین در محاصره موشک‌های نقطه زن مقاومت است؛ شرایط این رژیم را چگونه ارزیابی می کنید؟!

ناظران بر تاریخ یهود بر کوتاهی عمر این رژیم باور داشتند و امروز این موضوع به سیاست‌مداران رژیم نیز گسترش پیدا کرده است و آنها معتقدند که رژیم صهیونیستی ۸۰ سالگی خودش را نخواهد دید، یعنی کمتر از ۶ سال دیگر خودشان را نخواهند دید، نخست وزیر پیشین این رژیم بسیار صریح در مورد توانمندی‌های جبهه مقاومت اعتراف کرد.

امام انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت فرمودند که در کرانه باختری هم باید به مثابه غزه سلاح برود و صهیونیست ها تحت فشار قرار گیرند و در حال حاضر هر روز از کرانه باختری خبر جدیدی منتشر می شود، نسل‌ امروز فلسطین سر منشا مقاومت هستند، سرانجامرژیم غاصب به شکست مفتضحانه آن‌ها ختم خواهد شد.

* با توجه به موضوع کردستان، جدایی طلب‌ها، تروریست‌ها و سفر آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تهران و سفری که از سوی سردار قاآنی به عراق صورت گرفت، آیا غائله تهدید از این گروه ها پایان یافته است؟

منشأ این موضوع در داخل عراق است، ما عراق را یک حکومت بیشتر نمی‌دانیم و آن حکومت مرکزی است، در جلساتی که در بغداد با حضور مسئولین این کشور و اقلیم برگزار شد اذعان داشتند که نباید این مسائل صورت بگیرد.

کسانی که با ایران و انقلاب اسلامی دشمنی می کنند نباید آنجا لانه ای داشته باشند و باید بروند و ما هم سال‌های طولانی گفتیم این کار را خودتان انجام دهید اگر این گروه‌های ضد انقلاب ایرانی به حرفتان گوش نمی دهند، ما هم صبر و تحملی داریم و بعد از آن اقدام مستقیم خواهیم کرد چندین بار هم با ملاحظات اقدام کردیم تا این حد که نه تنها مردم که حتی خانواده خود ضد انقلاب هم در معرض خطر قرار نگیرند.

* چند رزمایش در مرز جمهوری آذربایجان انجام شد و بعد از این آن شاهد فروکش کردن صحبت های قبلی مقامات جمهوری آذربایجان بودیم؛ آیا پیام این رزمایش ها از طرف آن‌ها دریافت شد؟

قطعا تغییر جغرافیایی آن هم در این زمان و در این شرایط به هیچ وجه قابل قبول ما نیست. این رزمایش ها هم به روال معمول که در تمام دنیا برقرار است، انجام شد. ما هم نقاط مختلفی برای رزمایش انتخاب کردیم که یکی از آنها مرزهای شمالی بود و در منطقه به جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور شیعه نگاه می کنیم و بعد از ایران کشور شیعه در دنیا آذربایجان است که بیشتر مردمان آن شیعه اثنی عشری هستند.

کل قفقاز این چنین بوده است این منطقه بین آذربایجان ایران و آذربایجانی که قبلا به آن آذربایجان شوروی می گفتیم، قرار دارد که در اثر بی کفایتی شاهان قاجار این منطقه از ایران جدا شد مردم شیعه معتقدی که تحت فشارهای هفتاد ساله کمونیست اعتقادات اصیل شیعی را از دست ندادند. طبیعتا ما با مردم آذربایجان نه تنها مشکلی نداریم بلکه مشترکات بی نظیری وجود دارد. قاعدتا حکومتی باید باشد که به این اکثریت شیعه آذربایجان توجه بسیار خاص مبذول دارد.

دعوای مرزی بین کشورها نباید منجر به تغییر جغرافیایی منطقه ای شود. این مسئله ای مهم است و ما روی آن تاکید داریم.

* نقش کشورهای خارجی را در ناآرامی های چند ماه گذشته دیدیم و در میان آنها نقش بسیار بدی از عربستان نیز مشاهده شد؛ اکنون با فروکش کردن این ناآرامی ها جمهوری اسلامی چگونه با این کشورها تعامل خواهد کرد؟

اگر به اندازه سر سوزنی بهره هوشی وجود داشته باشد باید بفهمند وقتی ۴۴ سال شیطان بزرگ (آمریکا) هرگونه اقدامی که می توانست علیه انقلاب اسلامی انجام داد ولی حتی یک پیروزی به دست نیاورد چون توانایی انجام کاری را نداشت؛ وقتی آمریکایی ها که خود را مدعی ابرقدرتی در عالم می دانند نتوانستند به توفیقی علیه انقلاب اسلامی دست یابد، طبیعی است که دیگران نیز هرگز نمی توانند موفق شوند.

در جنگ ۸ ساله نه فقط رژیم بعثی عراق که هشتاد و هفت کشور با ما جنگیدند؛ آمریکا، شوروی و همه اروپایی ها و همه کشورهای جنوب خلیج فارس با ما جنگیدند و تنها یک کشور با صدام همراهی نکرد که آن "سوریه" بود این در حالی است که در آن زمان حزب بعث در سوریه حاکم بود. (کسانی که خانواده اسد را می شناسند می گویند مادر حافظ اسد خانم مومنه ای بود که حمایت سوریه از ایران را به ایشان ربط می دهند.)

بقیه کشورها با آن جبهه باطل متحد و همراه بودند که آمریکایی ها در راس آن بودند و هشت سال به طول انجامید که در نهایت موفق نشدند.

اما ما در اثر جنگ توانمندی های زیادی به دست آوردیم و از آن زمان (جنگ) بیش از سی سال می گذرد و روند بالابردن توانمندی ما حتی ۲۴ ساعت هم تعطیل نشده است. چون تکلیف است مثل نماز، یعنی انجام تکلیف تعطیل نمی شود. بالا بردن توانمندی هم تعطیل نمی شود و روند رو به رشد همواره ادامه دارد.

وقتی که این روند وجود دارد آیا خبیث ها باید دوباره اشتباه صدباره خود را تکرار کنند؟ آیا چون فضای مجازی و رسانه در اختیارشان است هرکاری بخواهند می توانند انجام دهند و خلاف گویی کنند؟ قطعا نمی توانند.

* اقدامی که اکنون در برابر عربستان سعودی باید انجام شود چیست؟

همه مسلمانان مثل یک خانواده هستند، ما همیشه گفته ایم داخل خانواده دعوا اتفاق می افتد، اما بین دعوای داخل خانواده با خارج خانواده خیلی تفاوت وجود دارد. آمریکا، صهیونیست ها و خبیثان همراهشان خارج از جهان اسلام هستند و طبیعتا برخورد ما یکسان نخواهد بود.

ما بین مردم کشورهای اسلامی و مستکبران تفاوت قائل هستیم ما به عنوان ام القرای انقلاب اسلامی به نوعی روند نگاه ما به مردم کشورهای اسلامی و محبت ما به آنها خیلی فرق می کند و این جریان، جریان مفصل و بارزی در انقلاب اسلامی است.

* در موضوع رژیم اسراییل و خبر بازداشت جاسوس های موساد در ایران که با بازتاب بسیار زیادی در جهان روبه رو شد، اطلاعاتی دارید؟

صهیونیست ها با حکومت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روابط بسیار حسنه ای داشته اند و به دستور آمریکا، در ایران ریشه دوانده بودند و تلاش های زیادی هم صورت گرفت که بعد از آن هم جاسوس هایی را در ایران داشته باشند، از این طرف توانمندی و اشراف ما بر خباثت های مختلف صهیونیست ها و آمریکایی ها هر روز زیاد تر شده و می شود، این روند دائم برقرار است، با توجه به اشرافی که ما داریم تعداد زیادی از جاسوس های رژیم صهیونیستی را گرفته و خواهیم گرفت و به تناسب اقدامات آن ها، مجازات خواهند شد.

* چندی پیش اعلام کردید که ایران دارای تکنولوژی هایی است که هیچ کسی در مورد آن ها خبر ندارد، این تکنولوژی ها در چه زمینه ای هستند؟

در بالابردن توانمندی های مختلف دریایی هوایی، هوا فضا و زمینی هیچ توقفی نداریم و همه عالم این را پذیرفته اند که بهره هوشی ایرانیان و مسلمانان و یمنی ها بسیار بالا است و این روند ادامه دارد و طبیعی است که دستاوردهای خود را اطلاع رسانی نکنیم. موقعی از این دستاوردها اگاهی پیدا خواهند کرد که دوباره به یک اشتباه محاسباتی دست بزنند و ما آن وقت علیه آن ها اقدام کنیم که برای آن ها بسیار خسارت آور خواهد بود، متفکران آن‌ها باید نگذارند بعضی از سیاستمدارانشان به اشتباهات محاسباتی بیافتند، میزان اطلاعات آمریکایی ها از توانمندی های ما بسیار کم است و بعد از اقدامات ما علیه آن ها، خیلی دیر است برای آمریکایی ها و صهیونیست ها که بدانند چون دیگر نخواهند ماند که ببینند میزان توانمندی جبهه حق انقلاب اسلامی چقدر است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71278کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب