درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۱۲۷۰۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵ : ۱۸ دیدگاه: ۰

در قالب نهمین بسته تحریمی علیه مسکو؛

اتحادیه اروپا ۳ بانک و ۲۰۰ شخص و نهاد در روسیه را تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا ۳ بانک و ۲۰۰ شخص و نهاد در روسیه را تحریم می‌کند رئیس کمیسیون اروپا امروز از قصد بروکسل برای تحریم ۳ بانک و ۲۰۰ شخص و نهاد در روسیه در قالب نهمین بسته تحریمی علیه مسکو به بهانه درگیری ها در اوکراین خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از اسپوتنیک، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه به بهانه درگیری‌ها در اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا می‌خواهد ۳ بانک و ۲۰۰ شخص و نهاد در روسیه را در نهمین بسته تحریمی علیه این کشور بگنجاند.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس کمیسیون اروپا در این خصوص گفت که به عنوان بخشی از بسته نهم تحریم‌ها علیه مسکو، پیشنهاد می‌کند از دستیابی مستقیم یا از طریق کشورهای ثالث روسیه به هواپیماهای بدون سرنشین جلوگیری شود.

وی در این باره اضافه کرد: کمیسیون اروپا (در ارتباط با نهمین بسته تحریمی علیه مسکو) پیشنهاد می‌کند هرگونه سرمایه گذاری جدید در معدن در روسیه ممنوع شود.

این در حالیست که روزنامه فایننشال تایمز چندی پیش به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که کمیسیون اروپا در حال بررسی اضافه کردن ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش معدن روسیه به بسته نهم تحریمی خود است.

کمیسیون اروپا پنجشنبه ۱۴ مهر ماه اعلام داد که اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی علیه روسیه از جمله سقف قیمت نفت را تصویب کرد.

به گزارش این رسانه، در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، اقدامات اقتصادی، محدودیت‌هایی علیه افراد و ایجاد مبنائی برای اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت روسیه وجود داشت.

به گزارش اسپوتنیک، بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا، ارائه خدمات مرتبط با کیف پول های ارزهای کریپتو متعلق به شهروندان و ساکنان روسیه را ممنوع کرد.

تحریم‌های مذکور ممنوعیت واردات و صادرات کالاها از جمله محصولات فولادی، لوازم خانگی، مواد شیمیایی، پلاستیک و سیگار را گسترش داد.

این تحریم‌ها، حمل و نقل نفت روسیه را با قیمتی بالاتر از سقف تعیین شده از طریق دریا از ماه دسامبر و همچنین فرآورده‌های نفتی را از ماه فوریه ممنوع کرد.

این در حالیست که سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر در خصوص تبعات منفی تعیین سقف قیمتی برای نفت این کشور هشدار داده بود.

در پی شروع جنگ در اوکراین، کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از کی یف، تحریم‌های گسترده‌ای علیه بخش انرژی روسیه وضع کردند. در حال حاضر این تحریم‌ها گریبان گیر اروپا شده به نحوی که کشورهای عضو با بحران بی سابقه انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71270کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب