درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۰۱۰۹۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸ : ۱۵ دیدگاه: ۰

ادامه مداخله‌گری برلین در امور داخلی ایران

 ادامه مداخله‌گری برلین در امور داخلی ایران صدر اعظم آلمان با انتشار توئیتی به مواضع مداخله جویانه برلین در امور داخلی ایران پرداخت و از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اولاف شولتس با انتشار ویدئویی در حساب کاربری توئیتر خود مواضع مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران را تکرار کرد و ضمن حمایت از ناآرامی‌ها در ایران، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را «مبارزه شجاعانه» توصیف کرد.

صدراعظم آلمان همچنین اعلام کرد «تحریم‌ها راهی است که ما از طریق آن در حال افزایش فشار بر ایران هستیم.»

پیش از این، در همین راستا و در ادامه دخالت‌های آشکار کشور‌های غربی، «آنالنا بائربوک»، وزیرخارجه آلمان در حساب کاربری خود در توئیتر با بیانی غیردیپلماتیک با اشاره به تحولات ایران نوشت: «ما تسلیم نمی‌شویم. ما نه فقط امروز، بلکه تا زمانی که لازم باشد، در کنار مردان و زنان ایران هستیم. ما صدای آن‌ها را به جهان منتقل می‌کنیم.»

وزیرخارجه آلمان حتی را پایش را فراتر گذاشت و در ادامه ادعا کرد: «۴ هفته پس از مرگ مهسا امینی، تحریم‌های اتحادیه اروپا را علیه مسئولین سرکوب وحشیانه اعتراضات در ایران صادر کردیم. ما در حال کار روی بسته بعدی تحریم‌ها هستیم.»

نماینده دولت آلمان همچنین مدعی شد: «در عین حال، ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک جلسه ویژه درباره ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار می‌شود و مکانیسم تحقیق الزامی است. زیرا ما گوش می‌دهیم و می‌دانیم که چقدر برای قربانیان مهم است که مسئولین پاسخگو باشند.»
درهمین حال، مقامات کشورمان در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها به ویژه آمریکا برای به آشوب کشاندن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70109کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب