درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۸۷۴۶۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷ : ۱۳ دیدگاه: ۰

وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد؛

تمرکز واشنگتن در حال حاضر بر اغتشاشات ایران است و نه مذاکرات!

تمرکز واشنگتن در حال حاضر بر اغتشاشات ایران است و نه مذاکرات! سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر روی مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه متمرکز بر حمایت از اغتشاشگران در ایران است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر مذاکرات هسته‌ای نیست و توجه دولت این کشور بر حمایت از اغتشاشگران متمرکز است.

وی با طرح این ادعا که تلاش ها برای احیای توافق هسته‌ای به بن‌بست دیگری رسیده است، اذعان کرد که دولت آمریکا دیگر بر مذاکرات با ایران متمرکز نیست و به جای آن بر حمایت از اغتشاشگران متمرکز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: درخواست های ایران غیرواقعی و فراتر از محدوده برجام است، هر چیزی که در هفته‌های اخیر مطرح شده است نشان از تغییر موضع آنها ندارد.

پیش‌تر، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران گفته بود که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران اعمال می‌کند که به ادعای او واشنگتن آنها را در «خشونت علیه معترضان» دخیل می‌داند.

در حالی که آمریکا طرفی بوده که با خروج از برجام و نقض تعهداتش وضعیت فعلی پیرامون این توافق را رقم زده و تاکنون از پذیرش تعهداتش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات خودداری کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور مدعی شد: ایرانی‌ها مشخص کرده‌اند که این توافقی نیست که آماده انجام آن بوده‌اند، توافق قطعاً قریب‌الوقوع به نظر نمی رسد.

دو روز بعد از اظهارات بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیدترین اقدام خود در حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرد اسامی هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

پیش‌تر هم وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم ها قرار داده بود. آمریکا در بیانیه قبلی، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول خوانده بود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/68746کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب