درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/آذربايجان غربي/ایران شناسه: ۶۷۳۱۱۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳ : ۰۹ دیدگاه: ۰

وزیر کشور:

حضور اهل سنت درراهپیمایی اربعین مهرباطل برحرکات تفرفه افکنانه است

حضور اهل سنت درراهپیمایی اربعین مهرباطل برحرکات تفرفه افکنانه است وزیر کشور در مرز تمرچین گفت: حضور فعال و ایجاد موکب از سوی اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی مهر باطل بر حرکات تفرفه افکنانه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، احمد وحیدی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز تمرچین در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اربعین، نماد وحدت و اتحاد در جامعه بزرگ اسلامی است، ادامه داد: حضور فعال اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی و ایجاد موکب برای خدمت رسانی به زائران اقدامی بسیار ارزشمند و مهر باطل بر تمامی کسانی است که به دنبال تفرقه افکنی هستند.

وی با بیان اینکه اتحاد مردم ایران در راهپیمایی اربعین لرزه به جان استکبار جهانی انداخته است، افزود: عشق به حسین (ع) و مقاومت ملت ایران، در اربعین حسینی نمایان شد.

وزیر کشور اتحاد میان شیعه و سنی و محبت به اهل بیت (ع) را به عنوان محور این اتحاد، رمز اقتدار اسلام دانست و گفت: این اتحاد به دشمنان نشان داد که نمی‌توانند با تفرقه افکندن و توطئه چینی به وحدت شیعه و سنی لطمه بزنند و مصداق آن موکب ها و سفره‌هایی است که برادران اهل سنت در برابر زائران حسین (ع) گشوده‌اند و پیام آن اتحاد شیعه و سنی و هم رأیی آنها در عشق به خاندان عصمت و طهارت است.

وحیدی همچنین با اشاره به اعزام زائران از مرز تمرچین به کربلای معلی، اظهار کرد: مرز تمرچین امسال برای اولین بار گذرگاه عبور زائران تعیین شد که با تلاش‌های شبانه روزی استاندار آذربایجان‌غربی اتفاق مبارکی بود.

وی زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه مرزی تمرچین برای اعزام زائران را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ایجاد این زیرساخت فقط در چند ماه گذشته اقدامی بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد.

وحیدی با تاکید بر اینکه مرز تمرچین آمادگی اعزام روزانه چند ۱۰ هزار نفر را به کربلای معلی دارد، گفت: تلاش‌های مجدانه استاندار و همکاری طرف عراقی برای تکمیل زیرساخت‌های رفاهی و همچنین و آب و هوای خوب نسبت به مرزهای دیگر ایران، امتیازات بسیاری را برای عبور زائران از مرز تمرچین ایجاد کرد.

وزیر کشور از مرز تمرچین، استقبال بی نظیر مردم پیرانشهر از زائران اربعین حسینی را نشانگر وحدت و همدلی شیعه و سنی و برهم زننده توطئه دشمنان اسلام دانست.

وحیدی بازشدن مرزهای جدید برای عبور زائرین را از برکات اربعین امسال عنوان همایش بزرگ اربعین، نماد اتحاد شیعه و سنی کرد و افزود: همچنین در پس پرده استقبال بی نظیر مردم پیرانشهر از زائران اربعین، یک اتفاق فرهنگی و یک حقیقت بزرگ وجود دارد و آن اتحاد میان شیعه و سنی در این منطقه و عمق محبت ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67311کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب