درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۱۰۶۵۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷ : ۱۹ بازدید: ۲۰۰دیدگاه: ۰

ستون خيمه توليد ملي

ستون خيمه توليد ملي كارگران جزء هسته سخت مقاومت در برابر تحريم هاي فلج‌كننده آمريكا هستند. مقام معظم رهبري در ديدار با كارگران با اعلام اينكه كارگران ستون خيمه توليد ملي هستند از اين حقيقت رونمايي فرمودند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، كارگران جزء هسته سخت مقاومت در برابر تحريم هاي فلج‌كننده آمريكا هستند. مقام معظم رهبري در ديدار با كارگران با اعلام اينكه كارگران ستون خيمه توليد ملي هستند از اين حقيقت رونمايي فرمودند.
انقلاب اسلامي از آغاز پيروزي مورد تهديد و تحريم اقتصادي غرب به بهانه‌هاي گوناگون قرار گرفت. دشمنان اسلام بر آن بودند كه چرخ توليد را در كشور از كار بيندازند و وابستگي اقتصادي كشور را به آمريكا تداوم بخشند و موجب تداوم سلطه استبداد جهاني شوند. اين كارگران بودند كه در صف مقدم دفاع از انقلاب و نظام ايستادند و در زير سقف كارگاه‌هاي توليدي و نيز جبهه‌هاي دفاع مقدس، نقش‌آفريني تاريخي كردند.
جبهه نفاق و كفر در داخل براي كشاندن كارگران به خيابان‌ها براي مقابله با نظام از همان سال اول پيروزي انقلاب ، روز كارگر با نطق شورانگيز امام خميني (ره) در تجليل از كارگران ونقش آنها در انقلاب اسلامي، به حاشيه رفتند و نتوانستند سربازگيري خود را از اين قشر فداكار ، پاك و مؤمن عملي كنند و تاكنون هم نتوانستند و در آينده هم نخواهند توانست.
اينكه شرق و غرب عالم با تحيّر و اعجاب، خنثي‌شدن تحريم‌ها را مي‌بينند و ذلت و خواري را حس مي‌كنند و نتوانستند به اهداف خود برسند براي اين است كه كارگران در فراز و نشيب ، افت و خيز انقلاب و حوادث تاريخي به‌ويژه در سه جنگ نرم سال‌هاي 78 و 88 و 98  كنار مردم ، نظام و انقلاب ايستادند آن‌هم در شرايطي كه پرچم «توليد» و «توحيد» را توأمان به دوش داشتند.
اين نقش حياتي درصيانت از نظام و انقلاب توسط كارگران در حالي ايفا مي‌شد كه كارگران بدون لكنت زبان مطالبه‌گري خود را از مسئولين بدون مخرج مشترك با دشمن دنبال مي‌كردند و اين بصيرت واقعا تحسين‌برانگيز است.
پرچم توليد ملي بر دوش كارگران است .اين پرچم هيچ‌گاه بر زمين نخواهد افتاد. كارگران نيك مي‌دانند اگر توليد ضربه بخورد اولين آثار آن ضربه به خود كارگران است كه در صف اول حيات اقتصادي كشور ايستاده‌اند.
كارگران هيچ‌گاه به دشمن اجازه ندادند به جاي آنها فكر كنند و تصميم بگيرند . براي همين دشمن از روز اول پيروزي به سراغ سياستمداران ، نخبگان ، دانشگاهيان وحوزه رفت و بساط فتنه خود را در آنجا پهن كرد. لذا حسرت اعتصابات سراسري كارگران به دل دشمن مانده است. اعتراف دشمن به شكست در تحريم‌هاي به اصطلاح حداكثري محصول جهاد بي‌وقفه كارگران و كارآفرينان در سنگر توليد است كه همچنان استمرار دارد. كارگران هيچ‌گاه اجازه ندادند دشمن در دستگاه محاسباتي آنها اخلال ايجاد كند. پيشرفت‌هاي شگفت‌انگيز كشور مرهون فداكاري كارگران است كه رهبري باافتخار فرمودند : «ما مي‌خواهيم به تبع نبي مكرم اسلام دست شما كارگران را ببوسيم.»
امروز دولت، دست‌اندركار اصلاحات جدي وثمربخش براي مردم در اقتصاد كشور است. دولت با يك تصميم شجاعانه مي‌خواهد يارانه‌ها را از «مبدأ» به «مقصد» منتقل كند و در اين وسط دست قاچاقچيان ، رانت‌خواران و متجاوزين به حقوق ملت و بيت‌المال را قطع كند.
بدون شك قيمت‌ها در بازار دستخوش تغيير خواهد شد. دولت مي‌خواهد اين تغييرات را با يارانه نقدي و نيز دادن كالابرگ به مردم جبران كند.اصلاحات اقتصادي يك انتخاب نيست بلكه يك ضرورت براي اجراي عدالت اقتصادي است.
كساني كه از اين رويكرد متضرر مي‌شوند با دشمن هم‌صدا خواهند شد كه اين اتفاق نيفتد.
برخي اين دروغ بزرگ را مدام تكرار مي‌كنند كه قرار است يارانه‌ها حتي يارانه نان حذف شود.به‌زودي آنها رسوا خواهند شد. چون قرار نيست چنين اتفاقي بيفتد ميزان و مبلغ اعتبار يارانه‌ها در بودجه 1401 مشخص شده است و دولت مخير است آن‌را در مبدأ يا مقصد هزينه كند. مسئولان امر و اتاق فكر اقتصادي دولت مصمم هستند آن را به مقصد برسانند تا جلوي سوءاستفاده‌ها گرفته شود.ضمن اينكه يارانه نان، دارو و نيز قيمت بنزين تغيير نخواهد كرد.
رئيس‌جمهور دوشنبه شب صادقانه ، شفاف و راحت با مردم سياست‌هاي اصلاح اقتصادي را بدون سياسي‌بازي مطرح كرد. قرار شد يارانه كالاهاي اساسي به تك تك افراد جامعه مستقيم پرداخت شود.همزمان با دقايق پاياني سخنان رئيس جمهور يارانه كمك معيشتي به حساب سرپرستان خانوار واريز شد. 30 درصد مردم نفري 400 هزار تومان و60 درصد نيز نفري 300 هزار تومان دريافت كردند. 10درصد هم جزء دهك اول پردرآمدها هستند به حساب آنها چيزي واريز نشده است.
اين اقدام دولت تير خلاص به همه دروغ‌ها و فريب‌ها وتهمت‌هايي بود كه ظرف هفته گذشته از حلقوم ناپاك منافقين و دشمنان انقلاب عليه اصلاحات اقتصادي دولت صادر مي‌شد.
دولت مصمم است «جان» مردم و «نان» مردم را در ميان طوفان محاصره و تحريم اقتصادي دشمن و تورم لجام‌گسيخته جهاني حفظ كند در اولي موفق بوده و قطعا در دومي هم با حمايت همين مردمي كه به او رأي داده‌اند حفظ خواهد كرد.
براي تحقق اين امر مهم از قوا يك صدا به گوش مي‌رسد يك عزم ملي پشت سر اصلاحات اقتصادي است.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/61065کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب