درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۳۷۳۷۸۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۴ : ۲۰ بازدید: ۱۱۵دیدگاه: ۰

امیرعبداللهیان:

دولت سیزدهم مصمم به گشایش باب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه است

دولت سیزدهم مصمم به گشایش باب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه است وزیر امور خارجه اعلام کرد که اولین نشست شورای ایرانیان خارج از کشور در هفته جاری توسط رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در پستی در اینستاگرام بخش‌هایی از سخنرانی امروزش در نشست دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه در پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران با موضوع تاریخ جوامع ایرانیان خارج از کشور و سیاست خارجی را بازنشر داد.

وی نوشت: امروز سیزدهمین دولت ایران، در سایه سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی پویا و هوشمند، بر همکاری با همسایگان و پیشبرد دیپلماسی اقتصادی تمرکز دارد و مصمم است باب همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه را بیش از پیش بگشاید. در این مسیر شبکه جامعه ایرانیان خارج از کشور نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

وزیر خارجه افزود: وزارت خارجه با دستانی گشوده متمرکز بر ارائه تسهیلات به جامعه ایرانیان خارج از کشور است. اولین نشست شورای ایرانیان خارج از کشور طی هفته جاری توسط آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد که نویدبخش آینده‌ای روشن در مسیر ارتباط ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری خواهد بود. ارائه روان خدمات و تسهیلات کنسولی، تضمین آمد و شدهای پیوسته و بدون دغدغه جامعه ایرانیان خارج از کشور و اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی، تسهیل ارائه خدمات مالی و بانکی به ایرانیان خارج از کشور، تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور با همکاری مجلس شورای اسلامی در دستورکاری جدی قرار دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در دولت فعلی امیدوارانه بر آن است در همکاری وهمدلی با همه آحاد ملت ایران اعم از هموطنان ساکن در این جغرافیا و یا ایرانیان خارج از کشور وارد عمل شود و این آمادگی وجود دارد با هم پیوندهایی که درحوزه پیرامونی ایران زندگی می‌کنند و با هم قرن‌ها در بستر فرهنگی و تمدنی مشترک زیسته‌ایم گام‌های بلندی را به سوی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برداریم.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در خصوص ایرانیان خارج از کشور تلاش دشمنان برای دمیدن بر موضوع آتش ایران هراسی است که رسانه‌های آن روی مرز تلاش زیادی را می‌کنند و برخی از ایرانیانی که سال‌ها به کشور سفر نکردند نگران هستند و اتفاقاتی در این سال‌ها در ایران افتاده که برخی از ایرانیان دوتابعیتی مورد سوءاستفاده دستگاه‌ها و سرویس‌های خارجی قرار گرفتند و ماموریت‌هایی به آنها داده شده که دستگیر شده‌اند و تعداد آنها به انگشتان دو دست نمی‌رسد. در ذیل سامانه میخک محیطی را تعریف کردیم که ایرانیان می‌توانند استعلام کنند که برای ورود و خروج دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: بحث قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور مورد توجه جدی است که آن را به عنوان مصوبه در دستور کار خواهیم داشت.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/37378کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب