درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۳۵۳۰۱۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۴ : ۱۸ بازدید: ۳۸۹دیدگاه: ۰

از مریخ که نیاورده‌اند!

از مریخ که نیاورده‌اند! متاسفانه برخی از افراد جامعه تحت تأثیر القائات رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی معتقدند که اگر کشورهایی مانند؛ ژاپن، چین و کره و مالزی و ... توانسته‌اند در مسیر کشورهای پیشرفته قرار بگیرند، به این علت است، که هوشمندانه و بدون درگیری با آمریکا و اروپا و بدون شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس کار خودشان را پیش برده اند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، متاسفانه برخی از افراد جامعه تحت تأثیر القائات رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی معتقدند که اگر کشورهایی مانند؛ ژاپن، چین و کره و مالزی و ... توانسته‌اند در مسیر کشورهای پیشرفته قرار بگیرند، به این علت است، که هوشمندانه و بدون درگیری با آمریکا و اروپا و بدون شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس کار خودشان را پیش برده اند.
این افراد بر این باورند که رفتار منطقی  کشورهای مورداشاره سبب شده تا آمریکا و اروپا حاضر شوند تکنولوژی های جدید در عرصه های مختلف را در اختیار آن‌ها قرار بدهند.
در واقع و به تعبیر دیگر، افراد مذکور راز موفقیت این کشورها را در پذیرش سروری نظام سلطه و در نتیجه بهره مندی از مزایای دستاوردهای علمی غرب می دانند.
اما اولا اگر واقعا راز موفقیت آنها در اجتناب از سرشاخ شدن با نظام سلطه است، پس چرا کشورهایی مانند؛ مصر و لیبی و عراق و امثال آنها که همسو و همپیمانان آمریکا بوده و هستند و حتی کشوری مانند ترکیه که اتفاقا عضو ناتو هم هست، نتوانسته اند در ردیف کشورها پیشرفته قرار بگیرند.
ثانیا فرض کنیم، که تمام پیشرفت‌ کشورهای مذکور حاصل تعامل آنها با غرب و برخورداری از دانش و تکنولوژی غرب است، اما این سوال مطرح است که خود غربی ها این دانش را چگونه کسب کرده اند؟
قطعا علم و دانش مورداستفاده را از مریخ یا سایر کرات نیاورده اند و حاصل کار و تلاش نخبگان و دانشمندانی است که به خدمت گرفته اند.
بنابراین؛ اگر دیگران توانسته اند، یقینا ما نیز با توکل به خدا و اعتماد به جوانان و به خصوص دانشمندان و نخبگان و اتکا به پیشینه علمی و فرهنگی و استفاده بهینه از منابعی که از آن برخورداریم، به مراتب بهتر از دیگران می توانیم، مشروط بر این که باور کنیم، اراده نماییم و بخواهیم.

احمد رضا هدایتی

 

احمد رضا هدایتی
کارشناس ارشد مدیریت

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/35301کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب