درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۲۷۸۸۴۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱ : ۱۱ بازدید: ۲۹۵۶دیدگاه: ۰

حمایت دولت از تولید داخلی؛ ضروری، حیاتی و اعتماد ساز

حمایت دولت از تولید داخلی؛ ضروری، حیاتی و اعتماد ساز حمایت از تولید داخلی همواره نه در ایران که در تمام کشورهای دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این موضوع از آن جهت مهم می‌باشد که با رشد اقتصاد ارتباط مستقیم دارد .

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، حمایت از تولید داخلی همواره نه در ایران که در تمام کشورهای دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این موضوع از آن جهت مهم می‌باشد که با رشد اقتصاد ارتباط مستقیم دارد و چنان چه این حمایت با برنامه ریزی و کارآمدی دستگاه‌های مرتبط با علم و فناوری و مدیریت خوش فکر و خوش فهم همراه شود، شاهد آثار مبارک آن در اشتغال‌‌‌زایی، کاهش واردات غیرقانونی و افزایش قدرت ارز ملی خواهیم بود و اگر جامعه ما و مردم از نرخ بالای بیکاری، تورم، گرانی، نوسانات قیمت ارز، افزایش قیمت بی رویه مایحتاج مصرفی از لبنیات گرفته تا حبوبات و گوشت و مرغ و ماهی و ایضا افزایش قیمت نجومی زمین و مسکن  و کاهش ارزش پول ملی ناراحت هستند و رنج می‌برند معنایش آن است که دولت و مجلس شورای اسلامی توفیقی در حمایت از تولید داخلی نداشته و با مدیریت ناکارآمد، جامعه را به ستوه آورده و اسباب بی‌اعتمادی عمومی را موجب گشته‌اند.

 7 ماه از سال گذشت و ما همچنان اندر خم یک کوچه هستیم و با تغییر دولت هنوز مردم منتظر معجزه دولت سیزدهم هستند و در انتظار اخبار خوب اقتصادی لحظه شماری می‌کنند. آیا این اخبار خوش در آذر ماه که وعده اش داده شده است واقعا تحقق خواهد یافت و تحول اقتصادی با آن صورت خواهد پذیرفت و تولید داخلی از این غربت جانسوز خارج خواهد شد یا باز تزریق مسکنی تا حرف و حدیث‌ها تا مدتی فروکش نماید و حضرات مسئولین چند روزی آن هم به طور موقت از زیر بار انتقاد تند مردم در امان بمانند.

دولت سیزدهم برای عبور از این سد بسیار مهم و حیاتی که نقش تعیین کننده در زندگی مردم دارد باید با درایت و دقت و سرعت و با مدیریت کارآمد متکی به علم روز اقتصاد به دنبال حمایت از تولید داخلی با کیفیت باشد و از تجربیات کشورهایی که در این زمینه موفق عمل نموده‌اند نیز بهره برداری نماید تا وابستگی‌ها به حداقل رسد، قیمت‌ها کنترل و با ثبات گردد و شاهد تعادل بازار در همه زمینه‌ها باشیم.

در هرحال دولت سیزدهم در آغاز به کار خود و پس از سه ماه با آزمون بسیار دشواری مواجه گشته و  چاره‌ای ندارد که در این مسیر گام بر دارد تا در سال «توليد، پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها»؛ آفات اقتصادی را بر طرف سازد، از فساد اقتصادي و رانت‌های موجود در این خصوص جلوگیری نماید، به دنبال ثبات نرخ ارز باشد، از توليد داخلي حمایت کند، افزایش صادرات را با رویکرد سیاست ارزآوری تقویت نماید، هزينه‌ها در مایحتاج عمومی و مسکن به نفع مردم افزايش نيابد و کاهش آن در دستور کار فوری باشد و کاهش قدرت خرید مردم که نوعا از طبقه متوسط و ضعیف و بعضا فقیر هم می‌باشند جبران گردد. قطعا خواست مقام معظم رهبری تحقق این امر مهم است و دولت سیزدهم تلاش کند این خواست عملی و اجرایی گردد و اهتمام به این امر ضروری، حیاتی، اعتماد ساز و موجب تحکیم و استحکام پیوند دولت و ملت و نظام اسلامی ایران است.

دکتر اسدالله افشار

 

نگارنده امیدوار است دولت مردمی با مدیریت رییس جمهور رییسی بتواند موانع موجود در این مسیر را با توجه به شرایط تحریمی و کرونایی از سر راه مردم و جامعه بر دارد تا شاهد ثبات و امنیت اقتصادی در کشور باشیم و این آرامش، التهابات ایجاد شده در این زمینه را که باعث تکدر خاطر مردم گردیده است، التیام بخشد و جبران نماید.

دکتر اسدالله افشار
اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/27884کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب