درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۲۵۵۷۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۴۲ : ۰۶ بازدید: ۲۱۸دیدگاه: ۰

مقام ارشد صهیونیست:

اسرائیل توانایی تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران را ندارد

اسرائیل توانایی تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران را ندارد یک منبع ارشد صهیونیست اعتراف کرد که اسرائیل توانایی تاثیرگذاری بر توافق هسته‌ای ایران را ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، یک منبع عالی‌رتبه صهیونیست در گفتگو با روزنامه اسرائیلی هاآرتص اعلام کرد که اسرائیل دیگر نمی‌تواند بر مفاد توافق هسته‌ای که کشورهای بزرگ و ایالات متحده قصد دارند با ایران امضا کنند، تاثیر بگذارد.

به گفته این منبع مسئول اسرائیلی که روزنامه‌ هاآرتص وی را یک مقام ارشد توصیف کرده، تل‌آویو تماسهایی با واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران برقرار کرده اما دیگر توانایی تاثیرگذاری بر مفاد توافق هسته‌ای که اکنون در وین مورد بحث است را ندارد.

این مسئول صهیونیستی تاکید کرد، در حال حاضر تنها دو احتمال در مذاکرات وین وجود دارد: اینکه یا طرفین به بندهای توافق اصلی در سال 2015 برگردند و یا اینکه بازگشت به توافق هسته‌ای منتفی می‌شود.

بر اساس این گزارش «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی روز یکشنبه یک جلسه مشورتی با وزرا و مقامات ارشد نظامی و امنیتی این رژیم در خصوص چگونگی تعامل با توافق وین برگزار کرده بود.

هاآرتص در ادامه اعلام کرد که اسرائیل طی ماه‌های اخیر در چندین جبهه برای تحت فشار قرار دادن ایران و ترغیب ایالات متحده جهت اعمال تحریم‌های بیشتر ضد تهران تلاش کرده است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماههای اخیر، تلاش خود را به کار گرفته تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار اخیر با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان در قدس، بار دیگر لفاظی‌های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

اشتاین مایر و بنت در جریان دیدار دوجانبه در قدس از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان «تهدید هسته‌ای ایران» یاد کردند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو «برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های نظامی هسته‌ای» مصمم است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار بار دیگر بر مواضع ضدایرانی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مدعی شد که جامعه بین‌المللی نباید با بازگشت به برجام به تقویت ایران کمک کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/2557کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب