درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه سینما و تئاتر/ایران شناسه: ۱۶۷۷۶۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱ : ۱۹ بازدید: ۲۳۲دیدگاه: ۰

کار شناس و تهیه کننده سینما:

وزیر ارشاد با برنامه اجرایی قوی، به «شعارزدگی» در عرصه فرهنگی کشور پایان دهد

وزیر ارشاد با برنامه اجرایی قوی، به «شعارزدگی» در عرصه فرهنگی کشور پایان دهد یک تهیه کننده سینما، در رابطه با چگونگی پایان دادن به آفت «شعارزدگی» در حوزه فرهنگی کشور توضیحاتی داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید الهی، کار شناس و تهیه کننده سینما با اشاره به این که ظاهرگرایی و سطحی نگری در مقابل نگاه متعصبانه و شبه روشنفکرانه و افراطی، در هر دو وجه هیچ کارکردی برای فرهنگ و هنر کشور به همراه نخواهند داشت، اظهار کرد: بخش اصیل، فرهیخته و در عین حال مردمی حوزه فرهنگ، از شعار‌های کلیشه‌ای خسته و کلافه شده اند.

وی بیان کرد: رشد فرهنگی جامعه، تغییر نگاه و رفتار مردم در جهت تعالی و پیشرفت که بطور طبیعی از درون تولیدات مطلوب، موثر و ارتقای صنایع فرهنگی شکل می‌گیرد خواسته اهالی سینما، تئاتر، موسیقی، هنر‌های تجسمی، کتاب و نشر و رسانه‌های جمعی است.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: وزارت ارشاد، مهمترین دستگاه و بستر اجرایی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام، ترویج اندیشه‌های توحیدی و انقلابی در اذهان عمومی است؛ لذا با توجه به تکرار چندین ساله این سیاست‌های کلان، فعالان فرهنگی از وزیر ارشاد تنها انتظار عملیات و اجرا دارند و لا غیر!

وی با تاکید بر نقش کلیدی منابع انسانی اعم از جامعه هنری در اجرایی ساختن برنامه‌های وزیر ارشاد دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کادرسازی قطعا زمان بر است و اعتماد به برخی از افراد و یا محافلی که متاسفانه، خروجی عملکرد آن‌ها منجر به شرایط فعلی فرهنگ و هنر شده از خطا‌هایی است که نباید دوباره تکرار شود.

الهی ادامه داد: برای اقدامات انقلابی و فوری باید به افراد مجربی رجوع کرد که هم در عرصه حرفه‌ای کاربلد و باتجربه هستند و هم با دولت مستقر تقارب ذهنی و گفتمانی دارند.

وی افزود: سینما از جمله بخش‌های مهم فرهنگی کشور است که از آن، انتظارات زیادی در جهت فرهنگ سازی و تقویت نظام ارزشی و فکری جامعه می‌شود. پس باید در انتصاب و به کارگیری مدیران این بخش اهتمام ویژه‌ای به خرج داد تا مبادا خاطره دوره انفعال و عقب نشینی در قبال جریان نفوذ و غیرانقلابی تکرار شود.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: حفظ آرامش و تعامل و گفت وگو، از بدیهیات مدیریت در شرایط فعلی است، اما حفظ و بسط مولفه‌های گفتمان انقلاب اسلامی، قانونمندی، توجه به هنرمندان متعهد جریان انقلاب، تولیدات قابل قبول، رفع موانع در برقراری عدالت و حذف مافیا‌ی سیستمی در اولویت است.

الهی در پایان خاطرنشان کرد: آقای اسماعیلی از وزرای جوان، پرشور و باانگیزه کابینه آقای رئیسی است و با توجه به شناخت وی از جریانات فرهنگی به ویژه هنری و سینمایی می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوب و درخشانی برای ترمیم بی اعتمادی‌ها و بی عدالتی‌ها رخ دهد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/16776کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب