درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ / حوزه کتاب و ادبیات/ایران شناسه: ۱۰۸۱۱۸۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۵۳ : ۱۹ بازدید: ۵۸۶۲دیدگاه: ۰

باز کتاب؛ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و موضوعات پیرامونشان

باز کتاب؛ برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و موضوعات پیرامونشان برای موفقیت در استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی نمایشگاه کتاب، نویسندگان، ناشران و خوانندگان خود را متحدان طبیعی می‌دانند. با این حال، همانطور که می دانیم، کاهش سرعت کلی در توسعه ارزیابی های عینی و پاسخ های استراتژیک رایج است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

1- رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های بازاریابی

برای موفقیت در استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی نمایشگاه کتاب، نویسندگان، ناشران و خوانندگان خود را متحدان طبیعی می‌دانند. با این حال، همانطور که می دانیم، کاهش سرعت کلی در توسعه ارزیابی های عینی و پاسخ های استراتژیک رایج است. مانند سایر رسانه‌ها، نمایشگاه‌های کتاب نیز باید با تولید و ارائه محتوای تازه و آگاهانه، مخاطبان خود را جذب کنند. رسانه های اجتماعی و استراتژی های بازاریابی دو بستر فرهنگی هستند که برای نمایشگاه‌های کتاب دیجیتال ایجاد شده‌اند. هر ماه، رسانه های اجتماعی وب سایت خود را به یک گالری تعاملی سه بُعدی از کتاب ها تبدیل می کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند به راحتی اطلاعات تماس ناشران را دریافت کنند، رو در رو با آنها چت کنند و تبلیغات و تخفیف‌های انحصاری دریافت کنند. در نهایت، البته، فرصت‌هایی برای نمایشگاه‌های کتاب دیجیتال وجود دارد که به‌طور خودکار مخاطبان جهانی را هدف قرار داده و به آنها دست یابند. در زمان ها و مکان های خاص، رویدادهای تبلیغاتی و پیشنهادات موضوعی می توانند خریداران بالقوه خاصی را جذب کنند. نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها تجارت را با فعالیت‌هایی ترکیب می‌کنند که به ناشران و نویسندگان کمک می‌کند تا راه‌حلی معتبر بسازند، نه یک استراتژی تجاری یکسان. ایده نمایش پنجره دوباره متولد شده است، فقط اکنون تعاملی، دیجیتالی و جهانی است. علاوه بر شکل‌دهی به آینده دیجیتال فرصت‌های صادرات، نویسندگان و ناشران نیز ممکن است از مزایای قابل توجهی در سفر از دنیای سبک سنتی به مرحله انتقالی برخوردار شوند. جنون فضای قفسه ناشی از همکاری به حدی رسیده است. کتاب‌های دیجیتال و نمایشگاه‌های دیجیتال می‌توانند از هجوم وحشت کپی«رایگان»رهایی یابند و به خوانندگان این امکان را می‌دهند تا دوباره احساس کنند که خرید کتاب هدیه‌ای به خودشان است.

 

2- فرصت‌های شبکه در عصر دیجیتال

ناشران برای حفظ مزایای دانش و تخصص محلی و رقابت بیشتر در سطح بین المللی با بازیگران جدید جهانی، سیستمی از شبکه‌های جهانی راه اندازی می‌کنند. در عصر دیجیتال، زمانی که مشتریان به در دسترس بودن جهانی عادت کرده اند، شرکت ها باید حضوری جهانی نشان دهند. رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب برای سازمان‌ها برای آزمایش خدمات، محصولات و مفاهیم جدید و نمایش نوآوری در زمان مناسب و در محیط مناسب حیاتی هستند. همیشه چالش‌های جدیدی وجود خواهد داشت و نمایشگاه‌های کتاب، با ترکیب منحصربه‌فردی از نمایشگاه‌ها، شبکه‌ها و انجمن‌های تخصصی، به ناشران کمک می‌کنند تا با این چالش‌ها مقابله کنند. مهم است که به خاطر داشته باشید که راه موفقیت نه تنها شبکه‌سازی آنلاین یا در رسانه‌های اجتماعی، بلکه از طریق نزدیکی واقعی با شرکای تجاری، همکاران تجاری، همتایان، مشتریان و عموم خوانندگان است. انقلاب دیجیتال ده برابر تجارت نشر را تحت تأثیر قرار داده است و فکر کردن به راه‌های جدید برای شبکه‌سازی ضروری است. در عصر دیجیتال، عموم مردم در حال تغییر هستند، رفتار خوانندگان در حال تغییر است و انتشارات در حال تغییر است. اما واقعیتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که – اگرچه خوانندگان کتاب‌ها را به روش‌های مختلف، از طریق اینترنت یا در کتاب‌فروشی‌ها می‌خرند، اما خرید کتاب همچنان اغلب بر اساس توافق‌نامه‌های نمایشگاه‌های کتاب اتفاق می‌افتد. نمایشگاه کتاب 500 سال است که وجود دارد. آنها از نظر تاریخی برای تجارت کتاب ضروری هستند تا کتابفروشان، ناشران و مؤسسات را با افراد حرفه ای گرد هم بیاورند، و به همین دلیل است که انتشارات با اندازه های مختلف به نمایشگاه های مختلف ادامه می دهند و برخی حتی به افزایش اندازه غرفه های خود اقدام می نمایند.

 

3- ابعاد زیست‌محیطی نمایشگاه‌ها مهم و در معرض خطر

برای مدیریت منصفانه مسئولانه نسبت به محیط زیست، برنامه ها و استراتژی های سازگار با محیط زیست باید توسط برگزارکنندگان اتخاذ و اجرا شود. در تلاش برای کاهش تأثیرات منفی صنعت، مطالعات موردی در مورد نمایشگاه‌های کتاب مشهور ارائه شده است و بررسی ادبیات جامعی در مورد مسائل مربوط به پایداری در صنعت رویداد انجام شده است. بنابراین، این مقاله از یک سو از مطالعات موجود پشتیبانی می کند، در حالی که از سوی دیگر، بینش بیشتری برای ادبیات نمایشگاه کتاب ارائه می دهد. اتحادیه نمایشگاه‌های بین‌المللی تلاش‌های متقابل را برای افزایش آگاهی در مدیریت به شیوه‌ای پایدار ترویج می‌کند و پیشنهادهای برنامه‌ای متمایز برای برگزارکنندگان دارد: مدیریت پسماند، استفاده مجدد از ضایعات، مواد چاپی و موارد دیگر، ساختمان‌ها و تاسیسات سازگار با محیط‌زیست، و انتخاب تامین‌کننده، از جمله پیشنهادات دیگر. همچنین تعدادی از مواردی که باید در مورد مسئولیت‌های سازماندهی نمایشگاه‌های کتاب که برای تبادل فرهنگی و صنعت بسیار مهم است، در نظر گرفت. اساساً، نمایشگاه ها مستلزم مدیریت فعالیت های ثابت و پیچیده در مقیاس بین المللی است که کشف استعدادها و ایده های جدید در دنیای ادبیات را ترویج می کند. ارائه کتاب در فضای جمعی این فرصت را برای عموم فراهم می کند تا مواردی را که با دقت انتخاب شده اند کشف و خریداری کنند. فناوری فرصت‌های جدیدی را باز می‌کند، با این حال فضای تبادل بین‌المللی کسب‌وکار منصفانه را تقویت می‌کند و نوید رشد قوی در آینده را می‌دهد. در این زمینه، ابعاد زیست‌محیطی نمایشگاه‌ها در معرض خطر دست کم‌گرفتن قرار می‌گیرد، اما باید مدیریت آن‌ها را برای ارزیابی، رسیدگی و افشای اثرات زیست‌محیطی با استراتژی‌ها، اقدامات و دانش حرفه‌ای دوستدار محیط زیست تشویق کند.

 

4- نقش ناشران در انتقال دیجیتال

نقشی که ناشران در انتقال‌های مختلف بازی می‌کنند به ما اجازه می‌دهد تا برخی از نتایج را بگیریم. در وهله اول، گذار از نسخه خطی به چاپ بخش قابل توجهی از پویایی پیچیده بازار ادبی را از دوره مدرن اولیه به بعد ایجاد کرد. انتقال از چاپ به فرمت دیجیتال اثرات ناهمگونی داشته است. مطمئناً از محوریت دستور کار سرمقاله حمایت کرده است. زمان مورد نیاز برای انتشار تجاری جلدها کوتاه شده است. با این حال، کتاب‌های دیجیتال تأثیرات خاص ناشران را که جامعه پژوهشگران بر آن تأکید کرده‌اند، به‌طور بنیادی تغییر نداده است - به یاد داشته باشیم که تولید کتاب هنوز به شدت به حرفه‌های آکادمیک اساتید و محققانی که بر توسعه دنیای دیجیتال تأثیر گذاشته‌اند، وابسته است. کتاب ها کالاهایی نیستند که به راحتی قابل تعویض باشند و تغییر دیجیتال نمی تواند ماهیت آنها را عمیقاً تغییر دهد. بر اساس رشته های مختلف، کتاب ابزاری برای پیشرفت دانش فردی است که با ابزارهای دیگر قابل تکرار نیست. این نکته کمی در ارزیابی نقش آن نیست. کتاب همچنان مرجع اصلی کسانی است که می‌خواهند خود را به موضوعی معرفی کنند که به تحلیل انتقادی توده‌ای از ایده‌ها نیاز دارد، با این حال حتی کاربران به دنبال روایت‌های ساختاری هستند که اطلاعات را برای استفاده ارائه می‌دهند. دنیای انتشارات آموزشی و کتاب های مدرسه نیز از دیجیتال فاصله زیادی دارد. جوامع به تدریج میانگین سالهای اقامت در آموزش را افزایش داده اند. درهای مصرف کننده باز است، اما پیشنهادات ضعیف است. قیمت‌ها که به دلیل قدرت انحصاری ناشران چند برابر شده‌اند، به سختی قابل رقابت هستند. علاوه بر این، تردیدهای قابل توجهی در مورد اثربخشی کتاب های الکترونیکی در حمایت از یادگیری وجود دارد. کتاب‌های الکترونیکی، برخلاف کتاب‌های غیردیجیتال، هنوز دیجیتالی هستند و هزینه بالایی دارند. آنها نیاز به اشتراکی مشابه آنچه که بر کتابهای چاپی تحمیل شده است، گاهی اوقات حتی گرانتر هستند، و پیوندهایی اضافه می کنند. این ویژگی اضافی باید کتاب های الکترونیکی را از نظر انتقال دانش برتر کند. شواهد تجربی در این مورد هنوز ضعیف است و نشان می دهد که کتاب های الکترونیکی یادگیری را افزایش نمی دهند. آنها تا زمانی که نظریه حوزه های علمیه در نقطه تمایل، یا نقطه پیچیدگی ارائه شده است، به طور مؤثر عمل می کنند - نقطه ای که در آن مزایا شروع به کاهش و سپس منفی می کنند. موقعیت نقطه شیب -پیچ خوردگی نسبت به ویژگی های دوره است. دوره‌های درسی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و علمی می‌توانند متون بیشتر و در نتیجه پیوندهای بیشتری را پیشنهاد دهند. متون کد بالایی ندارند که به سختی بتوان آن را در مرورگرهای رایج و رایگان تکرار کرد. بنابراین، تولید مواد آموزشی تعاملی که واقعاً به عنوان ابزار مفیدی برای دانش‌آموزان عمل می‌کند، پرهزینه‌تر و نسبتاً محدودتر از آن چیزی است که می‌توان انتظار داشت. با توجه به ویژگی ها و نتایج، نباید ما را شگفت زده کند. این نتایج نشان می‌دهد که مشاهدات تجربی جوامع - پزشکان یا کاربران نهایی - هنوز با سیاست‌های دولت‌ها و دانشگاه‌ها یا ناشران همسو نیستند. این بسته به زمینه مرجع در درجات مختلف صادق است. اما آیا کتاب های الکترونیکی می توانند به نوعی یا در سطح شرکت به انتقال بخشی کمک کنند؟ با تمرکز بر پویایی تولید آنها می توان پاسخ مثبتی به دست آورد. از یک مشاهده تجربی روی تولید محصولات سرمقاله، می‌توانیم دستورالعمل‌های مفیدی را برای ناشرانی که در بازاری با محتوای دیجیتال فعالیت می‌کنند، استخراج کنیم. بنابراین، ارزیابی سهم کتاب های الکترونیکی در انتشار دانش نیست بلکه رعایت آن در ساخت محتواست. گسترش کتاب های دیجیتال نیازمند افزایش کیفیت است. زمانی که هدف تحلیل مصرف اطلاعات نیست، بلکه تولید محتوای سرفصل آغاز باشد، ریسک می تواند تغییر کند.

 

5- چالش‌های پیش روی نمایشگاه‌های کتاب سنتی

اول اینکه با افزایش تعداد راه حل های کار از راه دور، به فعالیت های آکادمیک سنتی در سراسر جهان علاقه نشان داده شده و به شدت مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد. این در مورد نمایشگاه های کتاب در میان بسیاری دیگر از قالب های آکادمیک سنتی صدق می کند. دوم آن که اغلب به عنوان توانایی کمتری در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی دیده می شود و در عوض به عنوان یک نیاز فرضی عمل می کند. این رویکرد معرفت شناختی به آینده رویدادهای آکادمیک زنده از نگرانی خاصی برخوردار است. در عصر دیجیتال، نحوه برگزاری یک کنفرانس آکادمیک بین‌المللی به صورت آنلاین کاملاً واضح است، اگرچه برخی از رویه‌های حسابداری در این مورد پیچیده‌تر می‌شوند. اما چگونه می توان یک نمایشگاه کتاب مجازی را تصور کرد؟ آیا این یک اکسی مورون است؟ اگر نه، چه چیزی غالب خواهد شد، کتاب یا نمایشگاه؟ البته، مسئله اصلی دیدگاه تکنولوژیکی نمایشگاه کتاب است، زیرا نمایشگاهی از یک هنر خاص است که نه تنها برای خوانندگان، بلکه برای مجموعه داران، کارکنان موزه و دیگر متخصصان شناخته شده است. شیوه های کپی دیجیتال اکنون در بازار کتاب و هنر مشهود است. آنها چگونه آینده نمایشگاه های کتاب سنتی را شکل خواهند داد؟

مطلب مهم دیگر؛چالش‌های پیش روی نمایشگاه‌های کتاب سنتی تغییر عادات مطالعه منبع اصلی نگرانی برای همه نمایشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف کتاب اروپا بوده است، به طوری که خوانندگان با توجه به ماهیت کتاب‌ها و اینکه آیا این کتاب جدید، قدیمی یا دارای علایق تاریخی یا آرشیوی مهم است، روابط متفاوتی با کتاب‌ها ایجاد می‌کنند. ناشران به دنبال املاک فکری جدید هستند، با محتوای سرمقاله کتاب‌ها که باید سخاوتمندانه و متنوع باشد. یک شیء فیزیکی، گسترش یافته تا محتوای بسیار شخصی یا خانوادگی را شامل شود، به خوبی می تواند جمعیت را به خود جذب کند. جذابیت کتاب‌های قدیمی برای عاشقان کتاب یا بهتر بگوییم کتاب بازان، گرد و غبار، کتابخانه و منشأ نیست، بلکه ویژگی‌های فکری، گرافیکی و طراحی است که در خلق این آیتم سهیم هستند. برخلاف خوانندگان، کلکسیونرها به دنبال اشیاء منحصر به فرد یا خاص هستند، نه کالای استاندارد، اگرچه در نظر گرفتن سرمایه گذاران هنگام برخورد با اقلام غیر جالب، تقصیر اصلی بیشتر کتابفروشی ها و فروشندگان است که فراموش می کنند بازار کتاب کلکسیونی یک تجارت خبره است.

 

6- مطالعات موردی ادغام دیجیتال موفق

امروزه تقریباً هر بخش از نمایشگاه‌های تجاری، اطلاعات مرتبط را قبل، در طول و بعد از زمان نمایشگاه تجاری واقعی صادر می‌کند، مانند تدارکات، پذیرایی، رمزهای عبور WLAN، خدمات و فرصت‌های تماس. در مورد نمایشگاه کتاب، کل برنامه برنامه حمایتی، مانند سمینارها، کنفرانس ها و جلسات میزگرد و همچنین امضاها ارائه می شود. در یک نمایشگاه فیزیکی، بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی و خدماتی دیگر در اطراف و درون مرکز نمایشگاه انجام می‌شود و اطلاعات را به اطلاع مشتریان حاضر می‌رساند. عملکرد این فعالیت ها به سطح مجازی نیز قابل انتقال است و اقدامات مربوطه را می توان به راحتی در صفحات وب یا شبکه های اجتماعی نگاشت. ارائه امکانات جستجوی آنلاین و ایجاد غرفه های مجازی برای غرفه داران علاقه مند برای نمایشگاه های تجاری معمولی نیز صادق است. ارائه معنی دار یک چالش بزرگ و یک نیاز مرتبط برای اعتبار چنین گسترش نمایشگاه تجارت آنلاین است. امکان ها و مفاهیم مختلفی از ترکیب حضور در نمایشگاه های تجاری متعارف و دیجیتال به معنای نمایشگاه های تجاری ترکیبی را می توان یافت. پتانسیل ادغام محتویات نمایشگاه تجارت مجازی و خدمات مختلف دیجیتالی اضافی به وضوح در بخش نمایشگاه کتاب نیز کار می کند. بهترین شیوه‌های مفید و نمونه های موفق به تأخیر افتاده است. در این مطالعات، اشکال دیجیتالی ارائه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و نحوه مدیریت کارکردهای جستجو در محیط نمایشگاه‌های ادبیات مورد بحث قرار می‌گیرد. تمرکز بر روی سمینار پیاده روی در ناوبری نمایشگاه تجاری است. علاوه بر این، پیوند بین نمایشگاه کتاب آنلاین و زنده و هم افزایی ها شناسایی می شود. ویژگی‌های خاص نمایشگاه‌های کتاب در نظر گرفته می‌شود که در خدمت درک الزامات ویژه برای گسترش دیجیتال محیط نمایشگاه کتاب است.

این بحث ادامه دارد...

 

دکتر اسدالله افشار

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/108118کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیبفروش انواع فشارسنج های امرونمشاوره تلفنی با وکیلتعمیرگاه لوازم خانگی ال جی LG مرکزیتعمیرگاه لوازم خانگی سامسونگ مرکزیتعمیرگاه مرکزی سرویس لوازم خانگیتعمیرگاه جنرال الکتریک مرکزینمایندگی مجاز تعمیر لوازم خانگی دوونمایندگی و مرکز مجاز تعمیرات تخصصی کنوودتعمیرگاه لوازم خانگی بوش مرکزینمایندگی و مرکز مجاز تعمیرات تخصصی بلومبرگ