درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/ایران شناسه: ۹۵۱۹۳۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹ : ۰۱ بازدید: ۷۵۱۱دیدگاه: ۰

نتانیاهو؛ در انتظارسیلی محکم جبهه مقاومت

نتانیاهو؛ در انتظارسیلی محکم جبهه مقاومت یک مقام فلسطینی در نوار غزه گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ تجاوزکارانه نزدیک به هشت ماهه خود در شمال این سرزمین در مجموع 50 هزار واحد مسکونی را تخریب کردند. این خبر را رئیس کمیته اضطراری شهرداری‌های شمال غزه طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، یک مقام فلسطینی در نوار غزه گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ تجاوزکارانه نزدیک به هشت ماهه خود در شمال این سرزمین در مجموع 50 هزار واحد مسکونی را تخریب کردند.

این خبر را رئیس کمیته اضطراری شهرداری‌های شمال غزه طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.

این مقام که رسانه های فلسطینی نام او را اعلام نکردند، گفت: «حدود 50 هزار واحد مسکونی تخریب گشته و شبکه های فاضلاب و جاده ها در اکثر شهرداری های شمال غزه با بولدوزر تخریب شده است».

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 35 حلقه چاه آب، مدرسه و تأسیسات آنروا تخریب شده است و قحطی قریب الوقوع شمال غزه را تهدید می کند.

این مقام همچنین «جبالیه [اردوگاه آوارگان] و بیت حانون [هر دو در شمال غزه] را به عنوان مناطق فاجعه آمیز به دلیل ویرانی غیرقابل توصیف» ناشی از جنگ نسل کشی اسرائیل اعلام و معرفی کرد.

هشدار این مقام فلسطینی یک روز پس از آن منتشر شد که آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، آنروا، در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که در نتیجه تجاوزات اسرائیل، غزه به ویرانه تبدیل شده است و خانواده های فلسطینی باید در شرایط غیرانسانی که با کمبود آب و غذا روبرو هستند، زنده بمانند.

فیلیپ لازارینی،کمیسرکل آژانس امدادرسانی وکاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا/ UNRWA ) نیز تخریب های نیروهای اسرائیلی در اردوگاه آوارگان جبالیا را "وحشتناک" توصیف کرد و افزود: "هزاران آواره چاره ای جز زندگی در میان آوار و تأسیسات ویران شده آنروا ندارند."

حدود یک ماه پیش بود که یکی از مقامات سازمان ملل گفت ویرانی های ناشی از جنگ اسرائیل در نوار غزه از زمان جنگ جهانی دوم مشاهده نشده است و تخمین می زند که بازسازی سرزمین فلسطین 80 سال طول بکشد و تا 40 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

عبدالله الدرداری، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر دفتر منطقه ای کشورهای عربی برنامه توسعه سازمان ملل متحد، افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی 72 درصد از کل ساختمان های مسکونی غزه را به طور کامل یا جزئی تخریب کرده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، نسل کشی رژیم تاکنون جان 36439 غیرنظامی را که اکثراً زنان و کودکان بودند، گرفته و 82627 نفر دیگر را مجروح کرده است.[1]

 

رژیم جنایتکار صهیونیستی؛ بیش از یک سوم از 250 اسیر غزه را کشته است!

یک گزارش رژیم اسرائیل روز سه شنبه فاش کرد که بیش از یک سوم از 250 اسیر در عملیات 7 اکتبر حماس ممکن است قبلاً کشته شده باشند.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که چهار اسیر دیگر کشته شده‌اند، از جمله سه مرد که در ویدئویی از حماس می‌خواهند آنها را آزاد کند.

آمار رژیم غاصب صهیونیستی روز سه‌شنبه4 ژوئن( 15 خردادماه) نشان داد؛ بیش از یک سوم اسرای باقیمانده غزه کشته شده‌اند. و این در حالی است که ایالات متحده با پیشنهادات عوامفریبانه به دنبال برقراری به اصطلاح آتش بس جهت قطع و یا کاهش میزان تجاوز و تخریب غزه از سوی اسرائیل این سگ دست آموزخود می باشد اما در حقیقت فرصت و شرایطی را فراهم آورده است تا رژیم صهیونیستی با چراغ سبز خود آنان دست به جنایات وسیع و کشتارهای بی رحمانه بزنند. این شگرد آمریکاییان است که با عوامفریبی در سطح بین المللی خود را طرفدار صلح و دموکراسی و حقوق بشر نشان دهند اما در پشت پرده هم خود جنایت می آفرینند و هم با جنگ افروزان عهد و پیمان بسته اند که حامی این جانیان قاتل مفسد باشند. کارنامه عوامفریبانه چند دهه حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و جهان خود گویای حقایق مستندی از عملکرد استعماری و استثماری این کشور استکباری سلطه گر است.

 لازم به ذکر است از حدود 250 نفری که توسط مبارزان مقاومت فلسطینی تحت رهبری حماس در جریان عملیات غافلگیرانه 7 اکتبر به نوار غزه کشانده شدند، تعداد زیادی در آتش بس در نوامبر آزاد شدند، در حالی که تعدادی دیگر - مرده یا زنده - توسط نظامیان صهیونیست کشف شدند.

آمار رژیم حاکی از آن است که 120 نفر در اسارت هستند که 43 نفر از آنها بر اساس منابع مختلف اطلاعاتی از جمله اطلاعات اطلاعاتی، دوربین های مداربسته یا فیلم های تماشاگران و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی، به طور غیابی توسط مقامات رژیم جنایتکار اشغالگر صهیونیستی کشته شده اند.  

برخی از مقامات اسرائیلی که نامشان را افشا نکرده اند گفته اند که تعداد کشته شدگان ممکن است بیشتر باشد.

اسرائیل در همه موارد، این موضوع را رد نکرده است. روز دوشنبه 3 ژوئن( 14 خرداد ماه) چهار اسیر دیگر به فهرست جان باختگان رژیم نسل کش صهیونیستی اضافه شد.[2]

اما جو بایدن، رئیس جمهورمعلوم الحال ایالات متحده از یک طرح برای پایان دادن به جنگ در غزه رونمایی کرده است؛ طرحی که مفاد آن چندان با متون منتشر شده درباره توافق های شکست خورده قبلی در این هفت ماه متفاوت نیست اما در حالی که حماس از گفت و گو درباره آن استقبال کرده این طرح با واکنش های مختلف از سوی اسرائیلی ها روبه رو شده است.

طرح ارائه شده از سوی جو بایدن سه مرحله دارد[3] و مشخص نیست آیا رژیم صهیونیستی که همچنان با پشتیبانی آمریکا در ارسال کمک های انسان دوستانه بین المللی به غزه و سایر مناطق جنگی کارشکنی می کند و حملات به این منطقه ها را ادامه می دهد، این طرح را قبول دارد و اگر دارد چرا همچنان بر طبل جنگ و تجاوز و قتل و ویرانگری و نسل کشی می کوبد!

تحلیل گران و صاحب نظران بدرستی معتقدند؛ حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن مظلومیت مردم فلسطین در این برهه نشانگر استانداردهای دوگانه غرب در قبال مسئله فلسطین و دورویی و ریاکاری همیشگی آن ها در حوزه های دموکراسی و حقوق بشربین المللی است.

   

در هرحال از نظر تحلیلگران، تفاوت اصلی طرح مذکور با پیشنهادهای قبلی، آمادگی برای توقف جنگ برای یک دوره نامشخص است.

مایکل میلشتاین، رئیس انجمن مطالعات فلسطین در مرکزدایان در دانشگاه تل آویوگفت: این گزینه به اسرائیل برای تجدید جنگ و کاهش توانایی حماس برای حکومت فرصت می دهد اما به مرور زمان.

اما نکته اساسی در این طرح و هر طرحی که تا کنون قبل از آن مطرح گشته و به توافق نهایی منجر نگشته است موضوع خود رژیم صهیونیستی است که اصرار بر نابودی حماس دارند و هیچ گونه تضمینی هم برای پایان تخاصم و جنگ نمی دهند و آن ها بدنبال اهدافی هستند که در این مدت 8 ماه به آن ها دست نیافته اند و طعم تلخ و گزنده شکست را هم چشیده اند ولی حاضر به پذیرش شکست هم نمی باشند، و حتی طرح های ارائه شده در جهت آتش بس هم در حقیقت برای حفظ آبروی نداشته صهیونیست ها، مطرح و برای نجات آنان از شکست طراحی شده است نه بخاطر مردم مظلوم فلسطین؛ که اگر نتانیاهو این قاتل جانی جنایتکار جنگی و کابینه افراطی جنگ افروزِ جنگ طلبش دست از حماقت های خود برندارند و همچنان برمواضع قبلی فسادانگیز خود اصرار بورزند با سیلی محکم جبهه مقاومت مواجه خواهند شد وتاوانی بس سنگین و غیرقابل پیش بینی ای را باید در این خصوص بپردازند که برایشان قابل تصور نمی باشد.

 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

1- Official: Israel Destroyed 50,000 Houses in Northern Gaza. Kayhan .ir. Translator: Asadollah Afshar. Publish Date : Wednesday 05 June 2024

2- Israel Estimates Over Third of 250 Gaza Captives Dead. Kayhan .ir. Translator: Asadollah Afshar. Publish Date : Wednesday 05 June 2024

[3] - مرحله اول - به مدت شش هفته - آتش بس کامل را به همراه خواهد داشت و شامل عقب نشینی اسرائیل از تمام مناطق پرجمعیت غزه می شود. اسیران زن، سالخورده و مجروح  در ازای صدها اسیر فلسطینی در اسرائیل آزاد خواهند شد. اسیران آمریکایی باقی مانده در غزه در این مرحله آزاد می‌شوند و برخی از بقایای اسیران کشته شده بازگردانده می‌شوند.غیرنظامیان آواره فلسطینی اجازه خواهند داشت در تمام مناطق غزه به خانه های خود بازگردند. بر اساس برنامه، کمک های بشردوستانه افزایش خواهد یافت و روزانه 600 کامیون وارد این منطقه می شوند. آتش‌بس تضمین می‌کند که کمک‌ها به طور ایمن و مؤثر بین نیازمندان توزیع می‌شود.مذاکرات در این مرحله برای پایان دادن به خصومت‌ها در مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم : بایدن در بیانیه خود اذعان کرد که جزئیاتی وجود دارد که باید برای انتقال به مرحله دوم بر روی آن کار کرد اما اگر مذاکرات بیش از شش هفته تمدید شود، آتش بس ادامه خواهد یافت. مرحله دوم شامل آزادی تمامی اسیران باقی مانده در غزه از جمله سربازان مرد خواهد بود و نیروهای اسرائیلی تمامی نیروها را از غزه خارج خواهند کرد. به گفته بایدن در صورت پایبندی دو طرف به تعهدات داده شده ، آتش بس موقت به توقف دائمی خصومت ها تبدیل خواهد شد.

مرحله سوم : به گفته بایدن بقایای نهایی اسیران کشته شده در مرحله سوم بازگردانده می شود که شامل یک طرح بازسازی عظیم با حمایت بین المللی برای غزه است. واشنگتن پست گزارش داده است که حملات هوایی و تهاجم زمینی اسرائیل بخش‌های وسیعی از غزه را نابوده کرده و کل بلوک‌های شهر را با خاک یکسان کرده است.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن که به دلیل حساسیت موضوع به خبرنگاران گفته  که نامش فاش نمی شود، این مرحله را یک برنامه گسترده سه تا پنج ساله برای بازسازی و ثبات غزه توصیف کرد. بایدن در این باره گفت: «وقت آن است که این جنگ تمام شود و فردای آن روز آغاز شود.»

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/95193کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب