درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۲۴۷۹۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۳۷ : ۰۰ دیدگاه: ۰

رسانه صهیونیست:

کابینه جنگ اسرائیل بزودی فرو می‌پاشد

کابینه جنگ اسرائیل بزودی فرو می‌پاشد روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت چاپ سرزمین‌های اشغالی چهارشنبه شب فاش کرد که برآوردها حاکی از آن است که کابینه جنگ اسرائیل با توجه به شیوه مدیریت منحل شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از خبرگزاری «سما» فلسطین، این روزنامه به نقل از منابع سیاسی افزود: در مرحله آینده، با توجه به بحران و تنش میان بنی گانتس (وزیر دفاع اسبق) و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) شاهد تحولات سیاسی بزرگی خواهیم بود.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که نتانیاهو در حال بررسی چگونگی انحلال شورای جنگ و ارجاع تصمیمات آن به یک کابینه بزرگ‌تر است.

رهبران احزاب «امید نو» و «عوتسما یهودیت» در حالی خواستار عضویت در شورای جنگ این رژیم شدند که رهبر حزب «آبی‌سفید»، تغییر در ترکیب اعضای این شورا را رد کرد.

به گزارش ایرنا، «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌سفید» و عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی، درخواست «گیدون سعر» رهبر حزب «امید نو» برای پیوستن به شورای جنگ را رد کرد.

سعر پس از اختلاف با گانتس درباره نحوه مدیریت جنگ غزه و جدا شدن از ائتلاف اتحاد(متشکل از ۲ حزب آبی‌سفید و امیدنو)، خواستار عضویت در شورای جنگ رژیم صهیونیستی شد.

گانتس در پاسخ به وی گفت: شورای جنگ با ترکیب اعضای کنونی، به خوبی در حال انجام وظیفه است و وقتی کارها با همین تعداد اعضا، به خوبی پیش می رود نیازی به پذیرش عضو جدید در آن، وجود ندارد.

در پی درخواست سعر برای پذیرش در شورای جنگ رژیم صهیونیستی، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم و رهبر حزب «عوتسما یهودیت» نیز خواستار پیوستن به این شورا شد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از تشدید اختلافات بین سران رژیم اسرائیل درباره مدیریت جنگ غزه خبر داد و نوشت: سعر سیاست گانتس برای در اولویت قرار دادن آزادی اسرا را غلط دانسته و خواستار ادامه جنگ علیه غزه تا نابودی حماس شده است.

در پی عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر (۱۵مهرماه) و پیوستن حزب اتحاد به شورای جنگ رژیم صهیونیستی، سعر نیز وارد کابینه فراگیر این رژیم برای مدیریت جنگ شد.

اکنون و پس از جدایی از حزب اتحاد، سعر خواستار پیوستن به شورای پنج نفره جنگ شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «گادی آیزنکوت» عضو ائتلاف «اتحاد»، «ران درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، پنج عضو شورای جنگ این رژیم هستند.

اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره نحوه مدیریت جنگ غزه اختلاف نظر دارند و در حالی که آیزنکوت و گانتس خواهان در اولویت قرار دادن آزادی اسرای صهیونیست حتی به قیمت توقف جنگ هستند، نتانیاهو، گالانت و درمر خواهان تداوم جنگ هستند.

گذشت زمان به نفع گروه طرفدار جنگ در شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیست و فشارهای داخلی و بین المللی برای توقف جنگ، هر روز بیشتر می شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92479کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب