درحال بارگذاری

گروه: سیاست/اصفهان/ایران شناسه: ۸۸۳۸۲۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲ : ۱۹ دیدگاه: ۰

رییس سازمان انرژی اتمی:

ایران توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد

ایران توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد چرخه سوخت هسته‌ای شده که برای کشور تمدن ساز و اقتدار آفرین است و توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، محمد اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: روز گذشته در اصفهان از ۳ رادیو داروی جدید رونمایی شد و فردا هم ۵۰ رادیو دارویی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی برنامه محور و دارای چشم انداز است، ادامه داد: از ۱۵۹ دستاورد که سال گذشته داشتیم در بخش رادیو داروی در حوزه تشخیصی ظرفیت و دقت را افزایش دادیم به طوری که کشف ضایعات برای گروه‌های درمان با وضوح بالاتری انجام بگیرد و در حوزه درمان اثر بخشی را افزایش دهیم.

 

رونمایی از ۳ رادیو دارو در اصفهان

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: از سه نوع رادیو دارو که دیروز رونمایی شد ۲ نوع از رادیو داروها با دقت بسیار بالا است که در دنیا این نوع از رادیو داروها بی نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: رادیو داروها عمر کوتاهی دارند تحریم هستیم و به ما نمی‌فروشند بنابراین در مرحله تشخیصی و درمانی از رادیو داروها استفاده می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: امروز ۲۱۰ مرکز پرتو پزشکی و پرتو درمانی از محصولات رادیو دارویی استفاده می‌کنند و سالانه یک میلیون بیماران سرطانی از این مراکز بهره خواهند برد.

وی گفت: در سال جاری به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید دارو افتتاح می‌شود که میزان تولیدات را بین ۵ تا ۷ برابر افزایش می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد چرخه سوخت هسته‌ای شده که برای کشور تمدن ساز و اقتدار آفرین است و توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد که این موفقیت در حالی است که همیشه تحریم و تهدید بوده است.

 

آب سنگین در صنعت پزشکی و دارو سازی زمینه ساز یک انقلاب است

اسلامی با اشاره به اینکه در اذهان وقتی صحبت از آب سنگین می‌شود ذهنیت بمب اتم شکل می‌گیرد، ادامه داد: این در حالی است که استفاده از آب سنگین در صنعت پزشکی و دارو سازی و میکروالکترونیک زمینه ساز یک انقلاب و تحول بزرگ است.

وی گفت: خود باوری کلید موفقیت است و با تلاش شبانه روزی و پیشرفت همه جانبه در کشور به دست خواهد آمد.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: وقتی تهاجم‌ها به کشور همه جانبه است دفاع و پیشرفت در کشور هم باید همه جانبه باشد، ما دارای تاریخ و تمدن پرافتخار هستیم و ایران مولد علم و فناوری در سده‌های گذشته بوده است.

اسلامی افزود: دعوا بر سر بمب نیست و این جوسازی‌ها ربطی به بمب ندارد، آنها آلوده به جنایت و چپاولگری هستند و اتفاقات غزه نشان داد اعتبار حقوق بشر چقدر است.

اسلامی ادامه داد: در این عرصه باید در ۲ حوزه قدرت‌سازی و ثروت سازی تراز بالایی داشته باشیم که بدون زحمت و مشقت و ملالت به دست نمی‌آید.

وی در انتها به سامانه‌های ابزار سنجی دقیق خطوط و پیشرفت در حوزه لیزر اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه از افتخارات صنایع ما است و در ایران یک برند است که در خودکفایی و خود اتکایی پیشتاز است و به خودباوری رسیده است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش داریم در حوزه انرژی هسته‌ای مرز شکن شویم نه با کار دم دستی یا حل مساله پیش برویم.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/88382کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب