درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه بورس/ایران شناسه: ۸۶۸۹۵۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۴۹ : ۲۲ بازدید: ۲۰۶دیدگاه: ۰

سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت رونمایی شد

سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت رونمایی شد سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وارثان با نام میراث با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در کیش رونمایی شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: جمعیتی در حدود 50 میلیون نفر در کشور مشمول سهام عدالت هستند که از ابتدای واگذاری سهام عدالت تاکنون (حدود 18 سال) عده‌ای فوت کرده‌اند.

مجید عشقی بیان داشت: در این شرایط دستگاه‌های مختلف به سازمان بورس کمک کردند تا به صورت الکترونیک بتوان آنها را به وراث بدون هیچ کارمزدی انتقال داد.

وی تصریح کرد: فقط نیاز است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نیز گفت: با راه‌اندازی سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت ، دغدغه حدود 15 میلیون نفر از وراث متوفیان سهام عدالت بعد از حدود 18 سال برطرف خواهد شد.

مهدی حاجی‌وند گفت: وراث متوفیان سهام عدالت در مرحله نخست این طرح ملی می‌توانند به شعب منتخب شرکت‌های کارگزاری سراسر کشور مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ­ddn.csdiran.ir­ و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویداد‌های این طرح ملی به رسانه‌های رسمی مراجعه کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند و زیر ساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/86895کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب