درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۶۶۹۰۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸ : ۱۷ بازدید: ۷۳۷۴دیدگاه: ۰

باتلاق غزه بلای جان صهیونیزم

باتلاق غزه بلای جان صهیونیزم رژیم جعلی غاصب صهیونیستی بداند پیروزی نظامی منجر به دستاورد سیاسی نمی‌شود، بلکه کاملا برعکس است، میزان آسیب‌های شدید وارده به شهروندان فلسطینی و زیرساخت‌ها، باعث ایجاد تنفر مردم فلسطین و مردم دنیا نسبت به این رژیم منحوس با آمریکایی‌ها و متحدانش شده است .

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، کشورهای آمریکای لاتین در پی قطع روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی، کلمبیا و شیلی با همسویی با تصمیم رسمی بولیوی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی در واکنش مستقیم به حمله مداوم به غزه، اقدام به فراخواندن سفرای خود در تل آویو برای رایزنی کردند.

فردی مامانی معاون وزیر امور خارجه بولیوی در یک کنفرانس مطبوعاتی تصمیم این کشور را در رد و محکوم کردن تهاجم وتجاوز نظامی اسرائیل در نوار غزه اعلام و اظهار نمود؛ روابط دیپلماتیک خود را با دولت اسرائیل قطع خواهند کرد.

ماریا نلا پرادا، وزیر ریاست جمهوری نیز تأیید کرد که بولیوی به غزه کمک های بشردوستانه ارائه خواهد کرد و بر لزوم پایان دادن به حملات غزه که منجر به تلفات غیرنظامیان متعدد و آواره شدن اجباری فلسطینی ها شده است، تاکید نمود.

کلمبیا و شیلی، دو کشور همسایه، نیز سفیران خود در تل آویو را فراخواندند و کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کردند و خواستار آتش بس شدند. گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی، رژیم صهیونیستی را به دلیل «نقض غیرقابل قبول حقوق بین الملل بشردوستانه» و سیاست «مجازات دسته جمعی» علیه مردم غزه مورد انتقاد قرار داد.

شیلی که دارای یکی از بزرگترین جوامع فلسطینی خارج از جهان عرب است، پیوندهای تاریخی با آرمان فلسطین دارد. گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا از حملات غزه به عنوان "قتل عام مردم فلسطین" یاد کرد.

دیگو پری، سفیر بولیوی در سازمان ملل، بعد از ظهر سه‌شنبه 31 اکتبر 2023( 9 آبان 1402)در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، موضع بولیوی را تشریح و اظهار داشت: فلسطین آزاد فقط هدف مردم فلسطین نیست، بلکه مسئله عدالت و صلح جهانی است. یک بار دیگر تکرار می کنم، شما تنها نیستید. بولیوی در کنار شما و مردم جهان با شما هستند.

کشورهای مختلف آمریکای لاتین از جمله مکزیک و برزیل نیز خواستار آتش‌بس در منطقه شده‌اند.

تصمیم بولیوی برای پایان دادن به روابط دیپلماتیک با اسرائیل یکی از اولین اعلامیه های مربوط به مناقشه فعلی است.

گروه‌های فلسطینی از جمله حماس از تصمیم بولیوی استقبال کرده و از کشورهای عربی که روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی کرده‌اند، خواستند از این تصمیم پیروی کنند.

بولیوی پیش از این در سال 2009 در اعتراض به اقدامات اسرائیل در غزه روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرده بود، اما این روابط مجددا در سال 2020 از سر گرفته شد.[1]
 

 

اسرائیل در آستانه فروپاشی
حزب‌الله می‌گوید اسرائیل پس از طوفان الاقصی با فروپاشی مواجه می‌شود، و ممکن است از باتلاق غزه جان سالم به در نبرد.
یک مقام بلندپایه جنبش مقاومت حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی فلسطینی در 7 اکتبر در اراضی اشغالی در آستانه فروپاشی است، گفت: اسرائیل نمی تواند وضعیت بحرانی خود در غزه را تحمل کند.
 

سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله در گفت و گو با یک گروه رسانه ای ایرانی و جمعی از خبرنگاران ایرانی در بیروت، پایتخت لبنان، دیدگاه خود را در خصوص حمله غافلگیرانه فلسطین بیان کرد که به بخش هایی از آن در زیر اشاره می گردد:  
 

صفی الدین با استناد به گزارش ها و اطلاعات میدانی دقیقی که حزب الله از آغاز حمله غافلگیرانه فلسطین به دست آورده است، تصریح کرد: پس از موفقیت آمیز بودن عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی از نظر نظامی و اطلاعاتی به طور کامل از هم پاشید.
 

صفی الدین ضمن تأکید بر این که حزب الله لبنان هیچ اطلاع قبلی از عملیات فلسطین نداشته و فقط از طریق رسانه ها از آن مطلع شده است، بیان کرد: این عملیات کاملا فلسطینی است و حزب الله خوشحال است که حماس به چنین توانایی اطلاعاتی بالایی دست یافته است.
 

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: اخبار قطعی داریم که آمریکا و برخی کشورهای غربی سرویس‌های اطلاعاتی پیشرفته و گسترده‌ای در غزه دارند، اما همه این سرویس‌ها ازحمله برنامه ریزی شده هوشمندانه غیرقابل پیش بینی حماس شکست خورده و اقتدار ساختار تشکیلات اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و حتی سیاسی آنان به یکباره از هم فرو پاشید.  
 

"ما به دلیل چنین قدرت بالایی در اجرای پیچیده یک عملیات به برادران جنگنده خود افتخار می کنیم."
 

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با تأکید بر وضعیت شدید ارتش اشغال اسرائیل پس از حمله 7 اکتبر، تأکید کرد که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با توجه به تحولات اخیر فروپاشیده و حتی افسران عالیرتبه ارتش رژیم صیهونیستی در این خصوص دچار اختلاف شده و بین آنان شکاف جدی ایجاد شده است.
 

صفی الدین در این گفت و گو می گوید: "ارتش رژیم جعلی غاصب صهیونیستی در حال رعب و وحشت بسر می برد. این نیروهای صهیونیستی که در شمال فلسطین حضور دارند بارها با ارسال پیام های صوتی به حزب الله لبنان و به سید حسن نصرالله خطاب کرده و می گویند که ما قصد مقابله با شما را نداریم و اگر جنگ شروع شود ، ما با شما هستیم و قصد نداریم مقابل شما قرار بگیریم "
 

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با تأکید بر اینکه جنبه های مختلف عملیات میدانی ، فعالیت های اطلاعاتی و تلاش های سازمانی درسرزمین های اشغالی تحت تأثیرایالات متحده قرارگرفته است اظهار می دارد: از زمان عملیات به رهبری حماس، ایالات متحده تا به امروز به طور جدی در وسط میدان حضور داشته و دستانش تا مرفق آغشته به خون، مردان و زنان و کودکان مظلوم  بی دفاع و بی گناه فلسطینی است."
 

این مقام حزب الله با توجه به اتهامات مربوط به اقدامات نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران ، گفت: "اول ، آنها بهتراست به فکر خاتمه دادن این جنگ باشند و ببینند که چگونه اوضاع پس از جنگ رقم می خورد و سپس در مورد ایران صحبت کنند.دنیا بداند رژیم صهیونیستی از باتلاق غزه جان بدر نبرده و سالم ازآن خارج نخواهد شد." [2]
 

از زمان آغاز تجاوز، این رژیم مرتکب جنایات جنگی در غزه شده است و نزدیک به 9000فلسطینی ، بیشتر زنان و کودکان را کشته و بیش از 23000 نفر دیگر را مجروح کرده است.
 

اسرائیل غزه را در محاصره کامل قرارداده وبا این اقدام غیرانسانی خارج ازاصول جنگ و موازین بین المللی حقوق بشر؛ سوخت، برق، غذا وآب را به روی بیش ازدو میلیون فلسطینی که درآنجا زندگی می کنند، قطع کرده است.
 

در پایان لازم به ذکر است:
 

1- این درگیری پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت فلسطینی حماس در 7 اکتبر عملیات مهمی به نام طوفان الاقصی را علیه ارتش اسرائیل با شلیک های سنگین موشکی در پاسخ به هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی که با تجاوز و کشتار علیه فلسطینیان آغاز گردید؛ انجام شد.
 

2- در پاسخ، رژیم جعلی و غاصب اسرائیل حملات وحشیانه و بی امان خود به محله ها و مکان های تجمع غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان ها، مدارس، مساجد و کلیساها راآغاز کرد و بیش از 1.4 میلیون نفر را در این منطقه پرجمعیت که محل سکونت بیش از 2.3 میلیون نفر است، آواره نمود.
 

3-  به گفته مقامات سازمان ملل؛ حملات گسترده رژیم کودک کش صهیونیستی در تجاوز وحشیانه این رژیم آپارتاید در غزه تا کنون جان نزدیک به 9000 غیرنظامی فلسطینی را گرفته است.
 

4- رژیم جعلی غاصب صهیونیستی بداند پیروزی نظامی منجر به دستاورد سیاسی نمی‌شود، بلکه کاملا برعکس است، میزان آسیب‌های شدید وارده به شهروندان فلسطینی و زیرساخت‌ها، باعث ایجاد تنفر مردم فلسطین و مردم دنیا نسبت به این رژیم منحوس با آمریکایی‌ها و متحدانش  شده است به گونه ای که خیزش گسترده مردم در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفته و مشروعیت نداشته بین المللی رژیم تل آویو را در حمله و محاصره قرار دادن غزه با آن تلفات سنگین انسانی  زیرسئوال برده است.
 

5- رژیم‌صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه دیگراردوگاه جبالیا روز 3شنبه 9 آبان (31 اکتبر2023) را هدف قرارداد که در پی این حرکت شنیع بیش از۴۰۰نفر شهید و مجروح شدند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.این جدیدترین جنایتی است که ازسه هفته قبل ازسوی رژیم‌صهیونیستی آغاز شده و متأسفانه همچنان ادامه دارد و سازمان‌های بین‌الملی هیچ اقدام عملی برای توقف آن نمی‌کنند.
 

6- برخی ازکارشناسان و تحلیل گران در تحلیل ها و بیان دیدگاه های خود اظهار داشته که؛ صهیونیست‌ها و آمریکا سراسیمه به دنبال کسب یک پیروزی هستند تا بتوانند شکست‌های سه هفته اخیر را پنهان کنند و به نوعی، اعتماد صهیونیست‌ها را به ارتش این رژیم بازگردانند. اگر رژیم‌صهیونیستی در شرایط فعلی آتش‌بس را بپذیرد، به معنی اعتراف علنی این رژیم به شکست است و پیامد آن خروج حزب لیکود از صحنه سیاسی رژیم‌صهیونیستی برای همیشه است.[3]
 

 7- در هرحال وضعیت انسانی در نوار غزه به‌دلیل حملات وحشیانه و جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه شهروندان مظلوم غزه که با حمایت دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود؛ اسفناک است و قطعا پیامدهای غیرقابل پیش بینی آن می تواند منطقه و جهان را ناخواسته درگیرحوادث بسیار تلخی نماید و مسلما همه حامیان این رژیم فاشیستی جنایتکارباید پاسخگوی حمایت های خود از آن رژیم جعلی کودک کش باشند و تاوان و هزینه سنگین آن را پرداخت نمایند و البته بر کشورهای اسلامی، حمایت از ملت فلسطین، در حوزه عملی و اجرایی فرض و واجب است و تا دیر نشده باید با تمام توان خود برای پایان دادن به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی نوار غزه وارد عمل شوند.

 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

1- Latin American Countries Recall Envoys, End Diplomatic Ties with Israel over Gaza Assault. Tasnim News Agency. November, 01, 2023 - 10:05
2- Israel Faces Collapse after Al-Aqsa Storm, May not Survive Gaza Quagmire, Says Hezbollah. Tasnim News Agency. November, 01, 2023 - 13:23    
[3] - هانی‌زاده؛ حسن. خودکشی رژیم صهیونیستی. جام جم: چهارشنبه10 آبان ماه 1402- شماره 6621  .
 

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/86690کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب